  • 11. Data: 2011-11-02 20:52:14
    Temat: Re: Interesujące statystyki udziału urządzeń mobilnych w ruchu internetowym
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Wed, 2 Nov 2011 15:31:44 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    naskrobał przy słoiku:
    > "ALdroid" <a...@n...ma.takiego.adresu.pl> wrote in message

    > A na czym polega ich świadome korzystanie objawiające
    > się niekorzystaniem?

    Korzystasz wtedy kiedy sam porzebujesz a nie kiedy telefon lub jakas
    aplikacja tego potrzebuje.

    Dodatkowo sam przyznales, ze chodzi rowniez o streaming. W normalnym
    telefonie wlaczysz sobie radio FM, miast radio z internetu.
    W normalnym telefonie przeslesz wizytowke lub plik korzystajac z BT a
    nie emaila.
    I mozna by tak gdybac dalej....

    US)

    http://simblog.pl/android-najpopularniejszy-choc-naj
    lepiej-sprzedaje-si
    e-iphone

    > A jaką tu tezę oczekiwałeś?

    A co chciales uzyskac podajac spreparowane statystyki, w ktorych
    brakuje przede wszystkim sposobu zbierania danych, serwerow a nawet
    wprost podanej informacji dotyczacej z jakim konkretnym opertorem
    firma publikujaca statystyki jest zwiazana, ktora byc moze sprzedaje
    w wiekszosci wlasnie smartfony z iOS (dlatego takie statystyki bez
    podania zrodel mozesz sobie .... ) ?

    > Nie histeryzuj. Dzielę się po prostu z grupą ciekawą informacją.

    A ja mysle jednak, ze caly czas probujesz mieszac wokolo jedego
    tematu, co tylko potwierdza moje przypuszczenia odnosnie Twoich
    kompleksow :-o

    > p.s. czy możesz coś zrobić ze swoim kulawym czytnikiem niusów
    > aby nie masakrował cytatów i nie ciął urli/linków w połowie?

    Nie mam niestety z danej aplikacji na to specjalnego wplywu - licze,
    ze sobie poradzisz ;)
    Pisze wprost z telefonu i nie chce mi sie skracac linkow.

    --
    AL

  • 12. Data: 2011-11-02 21:37:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Korzystasz wtedy kiedy sam porzebujesz a nie kiedy telefon lub jakas
    > aplikacja tego potrzebuje.

    Oba systemy chodzą sobie po internecie za pozwoleniem użytkownika
    a czasem bez jego wiedzy. Poza tym sądzę że różnica jest o wiele za duża
    aby miała wynikać tylko z automatów. Myślę raczej że przymus AT&T
    i sprzedaż wiązana smartfonów z pakietem internetowym przyczynia
    się do większej swobody użytkowników w korzystaniu z internetu.

    > Dodatkowo sam przyznales, ze chodzi rowniez o streaming.
    > W normalnym telefonie wlaczysz sobie radio FM, miast radio z internetu.

    Tuner TV też masz? Bo ja raczej o streamingu video mówiłem.

    > W normalnym telefonie przeslesz wizytowke lub plik korzystajac
    > z BT a nie emaila.

    Jasne, bo to właśnie wysyłanie wizytówek stanowi wiekszość
    ruchu w internecie :-) Nie bądź śmieszny.

> [...]
    > statystyki jest zwiazana, ktora byc moze sprzedaje w wiekszosci wlasnie
    > smartfony z iOS (dlatego takie statystyki bez podania zrodel mozesz sobie

    Nic nie chciałem uzyskać bo nie mam strategicznych planów :-)
    Znalazłem niusa w sieci, przekazałem go na stosowną grupę...
    Doszukujesz się niepotrzebnie spiskowej teorii świata :-)

    Co do konkretnego operatora, to sprzedaje on zarówno
    słuchawki z iOS jak i słuchawki z Androidem - w obu
    przypadkach jest w AT&T "przymus" wzięcia abonamentu
    z internetem a zatem nie widzę powodów aby dane były
    zwichrowane jakoś w stronę iOS poza tym że faktycznie
    internetu się wygodniej na iOS używa :-P

    > A ja mysle jednak, ze caly czas probujesz mieszac wokolo jedego tematu, co
    > tylko potwierdza moje przypuszczenia odnosnie Twoich kompleksow :-o

    Uroiłeś sobie jakieś kompleksy?

    > Nie mam niestety z danej aplikacji na to specjalnego wplywu - licze, ze
    > sobie poradzisz ;)
    > Pisze wprost z telefonu i nie chce mi sie skracac linkow.

    Wiem że wpisujesz do nagłówka Android dlatego podkreśliłem
    wady Twojego czytnika :-P To taki mój plan globalny... :-)))

  • 13. Data: 2011-11-02 22:07:54
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Jak to się dzieje że przy takiej masie urządzeń z Androidem wypuszczanych
    > ciągle na rynek przez licznych producentów ich udział w ruchu internetowym
    > jest taki słaby?
    bo to cały czas kosztuje, nawet jak nie złotówki to czas.
    > Czyżby surfowanie po sieci w Androidzie nie było tak łatwe
    > i przyjemne jak w urządzeniach z systemem iOS?
    skoro teraz klikasz w klawiaturę PC to znaczy ze na iPhonie surfowanie
    nie jest ani łatwe ani przyjemne. może być łatwiejsze i przyjemniejsze
    niż na nokii z przed 5 lat, ale wciąż wygodniej jest pisać bezwzrokowo
    na wielkiej klawiaturze, w miekkim wygodnym fotelu przed 20+ calowym
    monitorem.

    Internet w telefonach jest mocno niepopularny, i to co przytaczasz to
    taki sondaż " z jakim telefonem sprzedano taryfę internetową" a nie jaki
    telefon do internetu się nadaje. ZApytaj najpierw po jaką cholerę ktoś
    musi używać ekraniku 3.5 cala do oglądania strony www którą projektant
    zrobił na ekran 20 calowy lub wiekszy! Są ludzie którzy muszą, bo w ten
    sposób zaoszczędzą mnóstwo czasu. Ale przecież jeśli mogą wybrać telefon
    czy PC wybiorą PC....

    W innym liście pisałeś telefon do poduszki... FAcet, nie wiem kim
    jesteś, w jakim świecie żyjesz, ale ja do telefonu się "przytulałem" jak
    żona urodziła dziecko i spała z noworodkiem. Tego okresu jakoś miło
    nie wspominam.

    > A może użytkownicy
    > urządzeń z Androidem nie wykupują planów danych i unikają sieci??
    > Jak myślicie?
    unikają -napewno nie. Blokują niepotrzebny transfer danych - w 99% tak.

    ToMasz

  • 14. Data: 2011-11-03 00:12:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
    > bo to cały czas kosztuje, nawet jak nie złotówki to czas.

    A jak używasz iOS to Cię już nie kosztuje? Co Ty nie powiesz?

> [...]
    > nokii z przed 5 lat, ale wciąż wygodniej jest pisać bezwzrokowo na
    > wielkiej klawiaturze, w miekkim wygodnym fotelu przed 20+ calowym

    Pogubiłeś się - nie porównujemy doświadczeń z urządzeniem mobilnym
    do doświadczeń z pecetem i dużym monitorem: porównujemy urządzenia
    mobilne między sobą i zastanawiamy się dlaczego te z iOS mają 3x większy
    udział niż te z Androidem, wbrew statystykom ilości tych urządzeń na rynku.

    > Internet w telefonach jest mocno niepopularny, i to co przytaczasz to taki
    > sondaż " z jakim telefonem sprzedano taryfę internetową" a nie jaki
    > telefon do internetu się nadaje.

    Nie bardzo, bo to są statystyki UŻYWANIA a nie sprzedaży.

> [...]
    > wiekszy! Są ludzie którzy muszą, bo w ten sposób zaoszczędzą mnóstwo
    > czasu. Ale przecież jeśli mogą wybrać telefon czy PC wybiorą PC....

    Po co mam o to pytać? To nie jest przedmiotem rozmowy.

> [...]
    > w jakim świecie żyjesz, ale ja do telefonu się "przytulałem" jak żona
    > urodziła dziecko i spała z noworodkiem. Tego okresu jakoś miło nie

    Nie pisałem o przytulaniu się do telefonu - to wyobraźnia płata
    Ci figle.

    Wishful thinking.

  • 15. Data: 2011-11-03 02:31:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 2 Nov 2011 15:28:59 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Na pewno zmowa zwolenników Apple :-)

    widac samoczynne laczenie androidow z netem nie nabija statystyk, a apple
    tak to zrobil ze nabija :-P

    J.

  • 16. Data: 2011-11-03 07:52:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Zerknijcie okiem na tą witrynkę:

    O centrala podeslala nowy temat.

  • 17. Data: 2011-11-03 07:55:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > unikają -napewno nie. Blokują niepotrzebny transfer danych - w 99% tak.

    Nie znasz sie, reklama na ten tydzien (dwa tygodnie?) brzmi: jajfone jest
    najlepsiejsie nize android do sórfowania.

  • 18. Data: 2011-11-03 07:57:05
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > widac samoczynne laczenie androidow z netem nie nabija statystyk, a apple
    > tak to zrobil ze nabija :-P

    Nie musi być nawet aż tak drastycznie. ;-)
    Należałoby najpierw odpowiedzieć, jak były prowadzone badania. Bo wystarczy
    zebrać statystyki np. z apple.com i wyciągnąc wnioski, że 99% ruchu w sieci
    generuje iOS. ;-)
    Badana była liczba wejść na jakieś strony, czy liczba ściągniętych danych?
    Dane pochodzą z jednej sieci komórkowej? Portali tematycznych, niezależnych?

    Tutaj np.
    http://mynokiablog.com/2011/10/14/symbian-still-top-
    smartphone-os-by-mobile-internet-use-says-statcounte
    r/
    twierdzą dla odmiany, że Symbian bije na głowę resztę systemów. Zapewne to,
    że dane pochodzą z portalu związanego z Symbianem nie wpłynęło na wynik. ;-)

    Podniecanie się zestawieniem, o którym nic nie wiadomo jest po prostu
    głupie, ale w przypadku autora wątku to nie dziwi bo taki ma po prostu
    zwyczaj.

  • 19. Data: 2011-11-03 08:31:59
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-11-02, o godz. 13:01:11
    "Pszemol" <P...@P...com> napisał(a):

    > Zerknijcie okiem na tą witrynkę:
    > http://www.netmarketshare.com/operating-system-marke
    t-share.aspx?qprid=9&qpcustomb=1&qptimeframe=M&qpsp=
    130&qpnp=25
    > W październiku tego roku udział urządzeń z systemem Apple iOS w całej
    > liczbie urządzeń mobilnych dostających się do internetu przekroczył
    > 60%. Urządzenia z Androidem na pokładzie to zaledwie 19% torcika,
    > Symbian 3%.

    Dajecie się trollowi po raz kolejny wpuszczać w maliny a warto kliknąć w
    link "Mobile Methodology" po lewej na dole. A tam od razu na początku
    kwiatek:

    "Our mobile share methodology measures share for browser capable mobile
    devices. This means the mobile device must be able to render HTML
    pages and javascript. Visits to WAP pages are not include"

    Czyli na ludzki ta statystyka dotyczy wyłącznie ruchu po HTTP. Żadne
    tam poczty, żadne usługi klient-serwer, żadne gry sieciowe, żadne
    synchronizacje telefonu w sieć nie mają znaczenia etc bo to nie http.
    Więc jak smartofon dla Ciebie to np. poczta to Cię w tych statystykach
    po prostu nie ma. Kolejna marketingowa "statystyka" dla naiwnych.

    Zdrówko

  • 20. Data: 2011-11-03 08:36:45
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-11-03, o godz. 08:57:05
    "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisał(a):

> [...]
    > Badana była liczba wejść na jakieś strony, czy liczba ściągniętych
    > danych? Dane pochodzą z jednej sieci komórkowej? Portali

    Metodologia (jest opis w linku na dole) podaje że badanie dotyczy
    wyłącznie odwiedzin stron po protokole http u współpracowników serwisu.
    Czyli w moim przypadku odpada jakieś 95% połączeń ze smartofonów w
    firmie bo klasyczne WWW to na nich margines - głównie jest to poczta
    plus specjalizowane aplikacje po całkiem innym protokole. Ciekawie robi
    się np. w przypadku Blackberry gdzie podstawa to mail a WWW to niewiele
    znaczący dodatek. Sam sobie odpowiedz jak to wpływa na zafałszowanie
    wyników dla tej platformy.

    Zdrówko