  • 21. Data: 2011-11-03 08:37:50
    Temat: Re: Interesujące statystyki udziału urządzeń mobilnych w ruchu internetowym
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-11-02, o godz. 21:29:24
    "Piotr M" <x...@x...xx> napisał(a):

    > Bo zawsze mogą być jakieś obwarunkowania których treść jest
    > przedstawiona drobnym druczkiem lub w cale, wtedy takie statystyki o
    > kant rozbić.

    ;-)

    Our mobile share methodology measures share for browser capable mobile
    devices. This means the mobile device must be able to render HTML
    pages and javascript. Visits to WAP pages are not include

    Zdrówko

  • 22. Data: 2011-11-03 13:19:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MaciekBabciaDobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    > Metodologia (jest opis w linku na dole) podaje że badanie dotyczy
    > wyłącznie odwiedzin stron po protokole http u współpracowników serwisu.
    > Czyli w moim przypadku odpada jakieś 95% połączeń ze smartofonów w
    > firmie bo klasyczne WWW to na nich margines - głównie jest to poczta
    > plus specjalizowane aplikacje po całkiem innym protokole. Ciekawie robi
    > się np. w przypadku Blackberry gdzie podstawa to mail a WWW to niewiele
    > znaczący dodatek. Sam sobie odpowiedz jak to wpływa na zafałszowanie
    > wyników dla tej platformy.

    Czyli można to podsumować jako udział os tylko w tzw. "webbrowsing".
    Trudno się zatem nie dziwić, że w przypadku Blackberry czy Symbian,
    z małymi ekranikami, ledwie się coś tam załapało. Ale dlaczego
    Android tak nisko stoi? Wciąż może to sugerować że doświadczenie
    surfowania nie jest takie dobre jak w systemie iOS i nie zachęca
    użytkowników do odwiedzania stron.

  • 23. Data: 2011-11-03 13:19:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote in message
    > Tutaj np.
    > http://mynokiablog.com/2011/10/14/symbian-still-top-
    smartphone-os-by-mobile-internet-use-says-statcounte
    r/
    > twierdzą dla odmiany, że Symbian bije na głowę resztę systemów. Zapewne
    > to, że dane pochodzą z portalu związanego z Symbianem nie wpłynęło na
    > wynik. ;-)

    Nie otwiera się ta strona u mnie.

  • 24. Data: 2011-11-03 13:23:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > kwiatek:
    >
    > "Our mobile share methodology measures share for browser capable mobile
    > devices. This means the mobile device must be able to render HTML
    > pages and javascript. Visits to WAP pages are not include"
    >
    > Czyli na ludzki ta statystyka dotyczy wyłącznie ruchu po HTTP. Żadne
    > tam poczty, żadne usługi klient-serwer, żadne gry sieciowe, żadne
    > synchronizacje telefonu w sieć nie mają znaczenia etc bo to nie http.
    > Więc jak smartofon dla Ciebie to np. poczta to Cię w tych statystykach
    > po prostu nie ma. Kolejna marketingowa "statystyka" dla naiwnych.

    Czy ja wiem czy dla naiwnych? Ta statystyka bardzo dużo mówi...
    Smartfone cechuje się właśnie możliwością poprawnego wyświetlania
    normalnych stron internetowych, tych pisanych dla pecetów, a nie
    tylko stron dla WAP... Z WAPem to sobie radził Motorola Razr 6 lat
    temu całkiem nieźle, ale nie był to smartfone. Więc dobrze że patrzą
    na HTTP bo to jest jeden z ważniejszych wyznaczników smartfona.

    A kogoś, dla kogo smartfone to wyłącznie poczta można zapytać:
    "dlaczego tylko poczta? czy coś nie tak z webbrowserem w telefonie?" :-)

  • 25. Data: 2011-11-03 13:59:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Android tak nisko stoi?

    Bo ta statystyka jest gowno warta?

  • 26. Data: 2011-11-03 14:13:47
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Zerknijcie okiem na tą witrynkę:
    > http://www.netmarketshare.com/operating-system-marke
    t-share.aspx?qprid=9&qpcustomb=1&qptimeframe=M&qpsp=
    130&qpnp=25
> [...]
    > liczbie urządzeń mobilnych dostających się do internetu przekroczył 60%.
    > Urządzenia z Androidem na pokładzie to zaledwie 19% torcika, Symbian 3%.
    >
    > Jak to się dzieje że przy takiej masie urządzeń z Androidem wypuszczanych
    > ciągle na rynek przez licznych producentów ich udział w ruchu internetowym
    > jest taki słaby? Czyżby surfowanie po sieci w Androidzie nie było tak
    > łatwe
    > i przyjemne jak w urządzeniach z systemem iOS? A może użytkownicy
    > urządzeń z Androidem nie wykupują planów danych i unikają sieci??

    Ludzie dostają od operatora smartfona za 1 zł i używają jak zwykłego
    telefonu. Nie mają potrzeby korzystania z Internetu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 27. Data: 2011-11-03 14:13:49
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-11-03, o godz. 08:23:34
    "Pszemol" <P...@P...com> napisał(a):

> [...]
    > temu całkiem nieźle, ale nie był to smartfone. Więc dobrze że patrzą
    > na HTTP bo to jest jeden z ważniejszych wyznaczników smartfona.

    Mówisz normalnych stron? To iPhone już wyświetla prawidłowo YouTube tak
    jak na pececie? Bo jak bym nie próbował to przerzuca do jakiejś
    dedykowanej wersji...

    > A kogoś, dla kogo smartfone to wyłącznie poczta można zapytać:
    > "dlaczego tylko poczta? czy coś nie tak z webbrowserem w
    > telefonie?" :-)

    No tak. Poczta nieważna, strumieniowe dane nie ważne, gry sieciowe
    nieważne, dostęp do sklepu danego urządzenia nieważny, serwisy on-line
    typu pogoda nieważne, nawigacje on-line nieważne. Tylko jak tak uważasz
    że tylko http jest ważne to masz problem bo może się okazac że z iCloud
    czy Apple Store się nie dogadasz bo to nie po http.

    Zdrówko

  • 28. Data: 2011-11-03 14:46:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    smartphone-os-by-mobile-internet-use-says-statcounte
    r/

    >Nie otwiera się ta strona u mnie.

    No bo ona jest "nur fur Nokia" :-)

    J.

  • 29. Data: 2011-11-03 15:07:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >60%.
    >Urządzenia z Androidem na pokładzie to zaledwie 19% torcika, Symbian
    A z drugiej strony http://gs.statcounter.com/

    mozna wybrac mobile browser, i tu juz iphone nie wyglada rozowo :-)

    Za to pozycja nokii jest ciekawa - taki spadek w jeden miesiac ?
    Ha, przydalyby sie absolutne statystyki - po wakacjach ludzie sie
    nokii pozbyli, czy konkurencja powiekszyla liczniki ?

    Ha, jeszcze ciekawa rzecz - Mobile OS.
    Ajfonowi sporo do szczescia brakuje, ale czego ci ludzie uzywaja do
    przegladania - opery ?

    No i Pszemolu, przykro stwierdzic, ale jestes nienormalny. Zgadnij na
    podstawie czego :-)

    J.

  • 30. Data: 2011-11-03 15:18:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Mówisz normalnych stron? To iPhone już wyświetla prawidłowo
    > YouTube tak jak na pececie? Bo jak bym nie próbował to przerzuca
    > do jakiejś dedykowanej wersji...

    To akurat się dzieje, masz rację, ale z innego powodu: ideologicznie
    (nie technicznie) uwarunkowany brak suportu dla technologii flash.

> [...]
    > że tylko http jest ważne to masz problem bo może się okazac że z iCloud
    > czy Apple Store się nie dogadasz bo to nie po http.

    Tu nie rozmawiamy o tym co ważne a co nieważne tylko o tym
    skąd się biorą tak drastyczne dysproporcje w używalności
    przeglądarki internetowej w urządzeniach mobilnych (nie tylko
    telefonach ale i 10" tabletach z Androidem i iOS) i skąd się one biorą.