eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaInstalacja DVB-T / Sat na multiswitchach, a poziom (napiecie) sygnałuRe: Instalacja DVB-T / Sat na multiswitchach, a poziom (napiecie) sygnału
    From: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Instalacja DVB-T / Sat na multiswitchach, a poziom (napiecie) sygnału
    Date: Sun, 23 Jul 2017 16:36:09 +0200

    Cała instalacja dobrze przenosi sygnał satelitarny (poza jednym transponderem
    Hotbirda, na którym są RT HD/Supertennis HD), natomiast jest problem z sygnałem DVB-T
    (co ciekawe dobry sygnał naziemnej jest na kanałach TVN/TTV HD - czy te trzy kanały
    są na innym muksie, czy mają wiekszą moc z PKiN, czy nadmiar informacji w strumieniu
    HD jest większy, niż w strumieniu SD?).
    Czyli konkretna instalacja najgorzej przenosi właśnie niskie częstotliwości :-0
    Wzmacniacz za anteną dachową - już w budynku po ok. 10 metrach kabli - jest duży i do
    tego ma wielki zasilacz, a przy antenie byłby narazony na warunki atmosferyczne.
    Oczywiście można rozważyć jakąś szafkę na kominie, gdyby to naprawdę miało polepszyć
    sygnał.
    Gdzieś jest słabe ogniwo, które trudno znaleźć (do TV Samsunga wezwałem serwis,
    wymienili płytę główną i jest dokładnie to samo, co było - a Wiwa odbiera, no żesz
    k....).

    -----
    > Strasznie długie te kable masz, przez to też duże straty sygnału szczególnie na
    wyższych częstotliwościach to po 1, po 2 wzmacniacz powinien być jak najbliżej anteny
    albo wręcz w jej puszce, 10m to bardzo zły układ bo w takim kablu indukują się różne
    zakłócenia które wzm wzmacnia.