  • 1. Data: 2010-05-09 19:21:52
    Temat: Inne nastawy na LV i przez wizjer
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Witam,
    Czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego mój aparat ( C 1000D) ustawia inne
    nastawy (w każdym trybie) podczas robienia zdjęć przez wizjer i podczas
    robienia zdjęć przez LV ( z detekcją kontrastu). Nastawy różnią sie o
    około -1/3 do -2/3 mniej dla LV. Dodam że przy robieniu zdjęć przez wizjer
    zdjęcia są mocniej przepalone czyli ogólnie wydaje się że LV nastawia
    lepiej. Ale skąd różnice?

  • 2. Data: 2010-05-09 19:26:57
    Temat: Re: Inne nastawy na LV i przez wizjer
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Agent:

> [...]
    > około -1/3 do -2/3 mniej dla LV. Dodam że przy robieniu zdjęć przez wizjer
    > zdjęcia są mocniej przepalone czyli ogólnie wydaje się że LV nastawia

    Stąd, że w trybie LV mierzy światło w zupełnie inny sposób (nie wykorzystuje
    prymitywnego światłomierza).

  • 3. Data: 2010-05-09 19:32:37
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Rzecze Agent:

    > Stąd, że w trybie LV mierzy światło w zupełnie inny sposób (nie
    > wykorzystuje
    > prymitywnego światłomierza).
    > --

    Coś szerzej może. Wychodzi na to że pod tym względem kompakty mają przewagę.

  • 4. Data: 2010-05-09 19:39:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Agent:

    > Coś szerzej może.

    Mierzy z całego zdjęcia, a nie z kilku wybranych punktów.

    > Wychodzi na to że pod tym względem kompakty mają przewagę.

    No bo mają.

  • 5. Data: 2010-05-09 19:49:24
    Od: "Ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    Agent wrote:
> [...]
    > około -1/3 do -2/3 mniej dla LV. Dodam że przy robieniu zdjęć przez
    > wizjer zdjęcia są mocniej przepalone czyli ogólnie wydaje się że LV

    Jak napisano wcześniej, pomiar z matrycy jest dokładniejszy. Ostrzenie
    przez LV po kontraście również może być bardziej precyzyjne od
    tradycyjnego, bo nie będzie wykazywać ff/bf.

    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 6. Data: 2010-05-09 20:04:34
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Ktotek (K.P.)" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak napisano wcześniej, pomiar z matrycy jest dokładniejszy. Ostrzenie
    > przez LV po kontraście również może być bardziej precyzyjne od
    > tradycyjnego, bo nie będzie wykazywać ff/bf.

    Nie o ostrzenie mi chodzi ale o pomiar śwatła. Czy zatem każda lustrznka
    będzie lepiej mierzyła światło przy LV?

  • 7. Data: 2010-05-09 20:36:44
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Agent:

    > Nie o ostrzenie mi chodzi ale o pomiar śwatła. Czy zatem każda lustrznka
    > będzie lepiej mierzyła światło przy LV?

    Tak (chyba że ktoś skopał algorytm pomiaru w LV).

  • 8. Data: 2010-05-10 00:09:22
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-09 21:39, Mateusz Ludwin wrote:
    > Mierzy z całego zdjęcia, a nie z kilku wybranych punktów.

    Nieprawda, w obu przypadkach może mierzyć z całego zdjęcia. Lepszość LV
    polega jednak na liczbie punktów pomiaru + identyczność warunków w
    stosunku do sytuacji gdy jest robione zdjęcie.

    > No bo mają.

    Tu się owszem zgadzam.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 9. Data: 2010-05-10 07:43:26
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

    > Nieprawda, w obu przypadkach może mierzyć z całego zdjęcia.

    W jaki sposób? Wspaniali inżynierowie Sony powsadzali światłomierz pod każdy
    piksel?

  • 10. Data: 2010-05-10 07:57:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Agent pisze:
    > Coś szerzej może. Wychodzi na to że pod tym względem kompakty mają
    > przewagę.

    He, to odkrycie tu padło pewnie z 10 lat temu :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl