  • Data: 2009-03-03 15:00:47
    Temat: Re: InĹźynieria w kuchni :-)
    Od: "tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Poradźcie mi proszę, jak osadzić aluminiowy tłuczek
    > do mięsa na drewnianej rączce? Ciągle mi to spada...
    > Może jakiś klej epoksydowy? Ale nie wiem jaki?
    >
    > OtwĂłr w obuchu jest nieco stoĹźkowy. Z jednej strony
    > ma średnicę 15 mm a z drugiej 14 mm. Mierzyłem
    > suwmiarką. Rozumiem, że tak ma być?
    >
    > Pozdrowienia. Krzysztof z TychĂłw.
    > Nie kaĹźdy Ĺťywiec to piwo...

    Poruszyles, dosc ciekawy a rownoczesnie bardzo powszechny problem.
    Otoz ja to tez przerabialem i to chyba w identyczny sposob, oraz co istotne,
    idac tym samym sladem rozumowania. Zastanawiasz sie i konstatujesz, ze
    chyba "tak ma byc"; z jednej strony otwor jest wiekszy z drugiej mniejszy.
    Zapewne zastanawiales sie zatem z ktorej strony ten trzonek ma byc nabity, no
    bo z tej szerszej bedzie latwiej go wbic, ale po namysle stwierdzasz; no ale
    on tez latwiej z niego wypadnie... W koncu doznajesz olsnienia i instalujesz
    go w tym mlotku od strony wezszej a z drugiej strony wbijasz klin czy wkrecasz
    srube. Jestes zadowolony, Twoje receptory w osrodku mozgowym odpowiedzialnym
    za nagrode czy pochwale, przewiduja, ze otrzymasz nalezna nagrode a jesli juz
    nie to przynajmniej prawo do zasluzonego odpoczynku po tej trudnej i
    wymagajacej uruchomienia wyzszych czynnosci mozgowych, pracy.
    Tak cos w tym stylu to sie odbywa.
    Podswiadomie, na podstwaiwe innych doswiadczen wiesz, ze to co stworzyla
    fabryka jest doskonale i ani Ci przez mysl nie przejdzie, ze moze i powinno to
    byc zrobione inaczej. I tu pochwala mozgu zony czy innego uzytkownika tego
    mlotka. Ona jest podswiadomie wqrwiona, ze w ogole musi wykonac te rowniez
    niewdzieczna prace, no bo po zjedzeniu tego panierowanego shabu obetrzesz gebe
    i pojdziesz obejrzec mecz. A ona musi jeszcze myc naczynia itp. A w
    podswiadomosci cos nadal jej nie gra, no bo ten mlotek powinien byc zrobiony
    tak, aby albo caly sie w cholere rozlecial to go wyrzuci albo jak juz sie kupy
    trzyma to powinien przynajmniej on byc przyjazny i docenic trud a nie te
    ciezka i niewdzieczna prace utrudniac.
    I nikomu nie przyjdzie do glowy, szczegolnie znakomitemu i zapewne
    zasluzonemu, z wielkim plecakiem dorobku naukowego i pokaznym portfolio
    wykonanych i zrealizowanych projektow, ze ten glupi mlotek mozna wykonac
    inaczej. On nauczony doswiadczeniem i nie znoszacy sprzeciwu decydent, nawet
    nie dopusci na mysl tego, ze ktos moglby go wykonac inaczej, wychodzac poza
    standardowe sposoby rozumowania.
    Ja tak pomyslalem, ale tez na to nie wpadlem tak od razu, gdyz dopiero jak
    zobaczylem w zelaznym sklepie mlotek " karpenterski" za okolo 40 dolarow
    sztuka to mnie olsnilo. Wczesniej uzywalem mlotkow z cenie kilku dolarow,
    typowych z drewnianym, debowym lub bukowym trzonkiem zabezpieczonym przed
    wypadaniem stalowym klinem.
    Ten mlotek ma rekojesc stanowiaca integralna z samym obuchem calosc.
    Normalnie odkuty, wykonany z super stali i obrobiony z uchwytem ergonomicznie
    dopasowanym do dloni i wywazony tak ze sam gwozdzie wbija. I tym mlotkiem
    pracowalem lat ponad 10 i do tej pory mi sluzy i ani mu w glowie aby ten
    stalowy trzonek w nim nawet drgal. A i to ktos przewidzial, ze mlotek ten jest
    antywibracyjny, przy niecelnym trafieniu w gwozdz czy obok nie zrywa dloni,
    nie odczuwa sie wiekszych wibracji. Oczywiscie rekojesc jest ciepla, stal
    otulona jest moletowanym nylonem czy czyms bardzo trwalym i trudno scieralnym.
    Ktos pomyslal inteligentnie i zrobil na tym chyba fortune.
    Potem wrecz ekspresowo pojawily sie inne narzedzia, w ktorych tradycyjnie
    stosowalo sie rekojesci drewniane, lacznie z lopatami i narzedziami
    ogrodniczymi.. Tam gdzie to ze wgledow wymiarowych jest niemozliwe stosuje sie
    rekojesci plastykowe z mikrozbrojeniem, strunozbrojeniem czy czyms, co nadaje
    im odpowiednia sztywnosc. Mam taki dosc wypasiony kilof, ktorego przed uzyciem
    nie trzeba pol godziny w wodzie moczyc aby nie spadal, tym razem do tylu czego
    nieraz tez doswiadczylem.
    No i puenta tego przydlugawego opowiadanka; z pol roku temu zona kupila sobie
    dwa tluczki, cale, lacznie z rekojescia wykonane z pieknie blyszczacego,
    polerowanego duraluminium.
    I od tego czasu juz jakby mniej zrzedzi a nawet mnie pochwalila bo to i
    bakterie sie w tym nie mnoza i z myciem mniej problemow a juz o spadaniu czy
    obluzowaniu mowy nie ma...
    Pzdr.