  • Data: 2009-03-04 16:26:34
    Temat: Re: InĹźynieria w kuchni :-)
    Od: "tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Alu wlewane w formę ze stalowym elementem- myślisz że ma kiepski styk
    > galwaniczny?
    > Konrad
    Superspecjalista w tej dziedzinie nie jestem ale uwazam, ze w warunkach
    niejako komfortowych stala temperatura, wilgotnosc i powierzchniowe
    zatluszczenie materialow skutecznie opoznia te procesy. Gorzej jest gdy np. to
    aluminium bedzie lezec na dworzu czy polu wtedy glownie zamarzanie powoduje
    korozje. Jak to sie szczegolowo odbywa trudno dociec ale nawet aluminiowy
    korpus silnika w moim aucie w czasie zimy pokryl sie wykwitami i roznymi
    ogniskami korozji. Podobnie moze byc a ta tabliczka. Po pierwsze ona jest
    wykonana z czystego aluminium, walcowana, zatem ma naprezenia wewnetrzne,
    ktore znakomicie ulatwiaja korozje. Druga sprawa to fakt, ze ona zostala
    nalepiona czy przynitowana do zbiornika. Nie wiem jaki to zbiornik ale jesli
    jest napelniony jakims plynem to jego powierzchnia bedzie zawsze nieco
    cieplejsza lub zimniejsza od otoczenia. I wtedy na tej tabliczce skrapla sie
    woda kondensacyjna z pary wodnej zawartej w powietrzu a to stwarza idealne
    warunki do korozji. A tluczek sobie spokojnie lezy w szafce i ani mu w glowie
    korodowac. Jesli polozylbys go na glebie w pokrzywach, jak robia to ze
    stalowymi kolami czolgowymi w celu ich "wysezonowania", szybko stracilby i
    polysk i pokryl sie gruba warstwa bialego nalotu. Podobnie jest z cynkiem,
    ktory przemrozony, cierpi na chorobe zwana zaraza cynkowa. Moneta cynkowa
    normalnie, nawet w suchym pomieszczeniu ta "choroba" dotknieta, po kilku
    latach zamienia sie w kupke proszku.
    Pzdr.