eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIlu pieszych padnie trupem po 1 lipca bo sie im będzie coś wydawać? › Re: Ilu pieszych padnie trupem po 1 lipca bo sie im będzie coœ wydawać?
    Subject: Re: Ilu pieszych padnie trupem po 1 lipca bo sie im będzie coœ wydawać?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 17 Jun 2020 20:37:23 +0200

    W dniu 2020-06-17 o 15:06, T. pisze:
> [...]
    owiazki-i-kary-dla-kierowcow-od-1-lipca-dlaczego-zno
    w-sie-nie-udalo/npp64kg

    > I dodam jeszcze, że w tamtych czasach zaczynało się pracę o godz. 7,
    > urzędy - od 8 rano.
    > T.

    Nie o 7 lecz o 6 rano. Wielu pracowników pracowało na 3 zmiany (6-14,
    14-22, 22-6). Traumy nie było, bo komunikacja była lepiej zorganizowana.
    Autobusy miejskie docierały do wiosek odległych o kilkanaście czy nawet
    kilkadziesiąt kilometrów od miast w których były fabryki i zakłady.
    Gdzie nie dojeżdżały autobusy miejskie tam jeździły autobusy PKS.
    Ponadto jeździły specjalne autobusy lub busy tzw. przewozy pracownicze.
    Jeździły pociągi podmiejskie. Kto tylko chciał pracować miał pracę i w
    miarę godziwe wynagrodzenie, a do tego zapewniony transport. Nie było aż
    tak dużych dysproporcji pomiędzy pensjami jak obecnie. Bilety miesięczne
    kosztowały tyle, że nawet nie opłacało się kupować samochodu i paliwa do
    niego. Poza tym większość zakładów dopłacało pracownikom do tych biletów.

    Było dużo żłobków i przedszkoli, gdzie zaprowadzało się dzieciaki pieszo
    lub jadąc co najwyżej kilka przystanków autobusem czy tramwajem. Często
    żłobki i przedszkola były pod fabrykami i zakładami. Dzieciaki
    zaprowadzało się niejako w drodze do pracy. Opłaty za żłobki i
    przedszkola były śmieszne. Zakłady dopłacały.

    Żyło się o wiele spokojniej, bez stresu i niepewności o jutrzejszy
    dzień. Kto miał większe oczekiwania mógł dorobić. Większość
    społeczeństwa nawet nie odczuwało potrzeby posiadania samochodu.
    Samochody kupowali ci co robili prywatę (dorabiali usługami czy też
    prowadzili prywatny interes) lub też osoby, które miały ciągoty do
    motoryzacji.

    Co ciekawsze, 4-5 letnie, używane auto było warte 2 razy tyle co nowe z
    fabryki dlatego, że nowe auta były reglamentowane. Zakup nowego
    samochodu wiązał się z przedpłatą i oczekiwaniem w kolejce :)