-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.fa
rm!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-e
xc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED
!not-for-mail
Subject: Re: Ilu pieszych padnie trupem po 1 lipca bo sie im będzie co wydawać?
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <rcchgn$rlt$1@news.icm.edu.pl> <rcd3lt$1a2s$2@gioia.aioe.org>
<rcd44a$lrk$1$horizn@news.chmurka.net>
<5eea1511$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
<5eea1555$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Wed, 17 Jun 2020 20:37:23 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.9.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5eea1555$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 68
Message-ID: <5eea62df$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.120.178
X-Trace: 1592419039 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17365 5.173.120.178:52527
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2680113
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-06-17 o 15:06, T. pisze:
> W dniu 2020-06-17 o 15:05, T. pisze:
>> W dniu 2020-06-17 o 14:59, K pisze:
>>> On 17/06/2020 13:52, Poldek wrote:
>>>> W dniu 2020-06-17 o 09:42, BaX pisze:
>>>>> Miało być tak "pięknie" ale jest piękniej...
>>>>>
>>>>> https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo-jazdy/nowe-ob
owiazki-i-kary-dla-kierowcow-od-1-lipca-dlaczego-zno
w-sie-nie-udalo/npp64kg
>>>>>
>>>>>
>>>>> BTW: to jest bardzo ciekawy głos, miał kto odwagę .... /i rację/
>>>>> "...A np. Politechnika Krakowska sugeruje zastanowić się m.in. nad
>>>>> tym, iż
>>>>> dotychczasowa praktyka wyznaczania przejć dla pieszych w miastach
>>>>> spowodowała na niektórych ulicach takie ich zagęszczenie, że nowe
>>>>> zasady
>>>>> ruchu (udzielenie pierwszeństwa pieszym) mogš doprowadzić do
>>>>> istotnego
>>>>> ograniczenia przepustowoci ulic i zwiększenia udziału zatorów w
>>>>> ruchu oraz
>>>>> zwiększenia emisji spalin ( ).
>>>>
>>>> Po pewnym czasie część kierujących pójdzie po rozum do głowy i
>>>> zamiast stać w korku samochodem, to pójdą piechotą/pojadą tramwajem
>>>> i jeszcze wyjdzie im na zdrowie.
>>>
>>> Szczegolnie ci, ktorzy musza odwiezc dzieci do dwoch roznych
>>> przedszkoli/dziadkow/szkol, a pozniej zdazyc na 8-9 do pracy. Nie
>>> wszyscy siedza na bezrobociu, osiagneli wiek emerytalny czy pracuja
>>> z domu.
>>
>> Ja w ogóle nie mogę pojąć, jak możliwe było życie w dużym mieście bez
>> samochodu za komuny... To pewnie była straszna trauma... :-)
>> T.
>
> I dodam jeszcze, że w tamtych czasach zaczynało się pracę o godz. 7,
> urzędy - od 8 rano.
> T.
Nie o 7 lecz o 6 rano. Wielu pracowników pracowało na 3 zmiany (6-14,
14-22, 22-6). Traumy nie było, bo komunikacja była lepiej zorganizowana.
Autobusy miejskie docierały do wiosek odległych o kilkanaście czy nawet
kilkadziesiąt kilometrów od miast w których były fabryki i zakłady.
Gdzie nie dojeżdżały autobusy miejskie tam jeździły autobusy PKS.
Ponadto jeździły specjalne autobusy lub busy tzw. przewozy pracownicze.
Jeździły pociągi podmiejskie. Kto tylko chciał pracować miał pracę i w
miarę godziwe wynagrodzenie, a do tego zapewniony transport. Nie było aż
tak dużych dysproporcji pomiędzy pensjami jak obecnie. Bilety miesięczne
kosztowały tyle, że nawet nie opłacało się kupować samochodu i paliwa do
niego. Poza tym większość zakładów dopłacało pracownikom do tych biletów.
Było dużo żłobków i przedszkoli, gdzie zaprowadzało się dzieciaki pieszo
lub jadąc co najwyżej kilka przystanków autobusem czy tramwajem. Często
żłobki i przedszkola były pod fabrykami i zakładami. Dzieciaki
zaprowadzało się niejako w drodze do pracy. Opłaty za żłobki i
przedszkola były śmieszne. Zakłady dopłacały.
Żyło się o wiele spokojniej, bez stresu i niepewności o jutrzejszy
dzień. Kto miał większe oczekiwania mógł dorobić. Większość
społeczeństwa nawet nie odczuwało potrzeby posiadania samochodu.
Samochody kupowali ci co robili prywatę (dorabiali usługami czy też
prowadzili prywatny interes) lub też osoby, które miały ciągoty do
motoryzacji.
Co ciekawsze, 4-5 letnie, używane auto było warte 2 razy tyle co nowe z
fabryki dlatego, że nowe auta były reglamentowane. Zakup nowego
samochodu wiązał się z przedpłatą i oczekiwaniem w kolejce :)
Następne wpisy z tego wątku
- 17.06.20 21:18 J.F.
- 18.06.20 09:22 ąćęłńóśźż
- 18.06.20 10:50 J.F.
- 18.06.20 11:02 Cavallino
- 18.06.20 11:24 Poldek
- 18.06.20 11:30 J.F.
- 18.06.20 11:31 J.F.
- 18.06.20 11:49 Cavallino
- 18.06.20 12:08 Poldek
- 18.06.20 12:17 kosmos
- 18.06.20 12:52 Poldek
- 18.06.20 13:02 kosmos
- 18.06.20 13:13 Poldek
- 18.06.20 13:23 kosmos
- 18.06.20 13:28 Poldek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=