    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ilu jest takich gumiarzy?
    Date: Thu, 7 May 2015 21:43:29 +0200
    <X...@1...0.0.1>
    <mi0fj3$1sv$1@mx1.internetia.pl> <mi0qd8$dlj$1@mx1.internetia.pl>
    <mi8uqn$baf$1@mx1.internetia.pl> <midiri$l23$1@mx1.internetia.pl>
    <mie1e1$fap$1@mx1.internetia.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)"

    > ...Dlaczego tak? Zwyczajnie, każdy ma jakieś przyzwyczajenia ale najlepsza
    > ocena
    > jest...subiektywna/elektroniczna. To dobry test, czy jeździmy "smart/eco"
    > czy też
    > plujemy CO2 i zwyczajnie pierdolimy sytuację/przepał/bezssens. Wspomagam
    > się
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bi
    narytoys.speedometerpro
> [...]
    > pełen
    > automat), po zamontowaniu smartfona w uchwycie bez ) odpala się
    > równocześnie i
    > wyłącza po skończonej jeździe. Praktyczie "zero dotyku", ZERO problemów.
    > Na kiblu
    > analizuję czy zjebałem czy też dobrze prowadzę. To znacznie lepsze niż
    > dyskusja o
    > "dupie maryni" na newsach. Polecam challenge w tej dziedzinie :)
    > ---
    > Ja nie wiem o co Ci chodzi. Masz te wszystkie programy i co ?

    ...i wiele mnie uczą, np nie wstawiania spacji przed pytajnikiem :>
    ---
    Programy ? Programy to j...e czy tam jest spacja czy jej nie ma. I twoja
    spacja przed smajlejem (cytat) niczym się nie różni od mojej spacji przed
    pytajnikiem. Czyli Ty się zwyczajnie snobujesz !!!

    ale... mam możliwość ANALIZY i pełne dane na temat pojazdu, spalania, czasu
    jazdy
    a to sporo. Pozwala mi to PRZEWIDYWAĆ wydatki...czas dojazdu i przede
    wszystkim
    WYJAZDU.
    ---
    Zaraz, zaraz, czy któryś z tych programów potrafi np porównywać uzyskane
    czasy dojazdu do punktów przejazdu z zaplanowanymi ? Tak, że jak widzisz, że
    jesteś w tyle to możesz postarać się jechać szybciej.

    Zawsze się (kiedyś) zastanawiałem, dlaczego ktoś, licząc na łut
    szcześcia wylicza sobie trasę/spalanie/koszy...i ma odchyłki, spóźnienia
    itp.
    ---
    Ja Ci to wyjaśnię. Masz polską nawigację, która dostosowuje się do twojej
    jazdy, czyli jak na drodze jakiejś kategorii jedziesz tak a nie inaczej to
    według tego jak jedziesz Ci szacuje. Jedziesz dajmy na to z Krakowa do
    Warszawy. Po kilku km pokazuje Ci 3 godziny. Super. Umówiłeś się na 12-tą a
    jest 7-ma. Czyli masz 2 godziny zapasu. No i jedziesz. Już prawie jesteś w
    stolicy. Nawigacja twardo, że 2h przed czasem. Niestety .. korek. No cóż,
    trudno. Dobrze, że masz 2h zapasu. I tak sobie "jedziesz" w tym korku,
    nawigacja już nie jest tak optymistyczna. Pokazywany czas dojazdu powoli,
    ale nieustannie zbliża się do godziny 12-tej. Co za ... no trudno. Ciągle
    masz kilka kilometrów. Nawigacja pokazuje już niestety 12-tą a ciągle korek.
    Dzwonisz, że się spóźnisz. Pełne zrozumienie, czas leci, niewiele się
    dzieje, ale coraz bliżej. W końcu, dojeżdżasz, jest godzina 12:30, czyli
    jesteś spóźniony pół godziny mimo 2h zapasu.

    Zwyczajnie, źle przelicza i zamioast wyjechać 5 minut wcześniej, jedzie 5
    minut
    później a razem to 10 minut:)
    ---
    Który z tych programów potrafi statystycznie ocenić jaki margines trzeba
    zarezerwować by z pewnym prawdopodobieństwem dojechać na czas ?

    Prawie ZAWSZE. Na dodatek WIEM ile mam do setki,
    ---
    Trzeba wiedzieć w którym się człowiek urodził i który dzisiaj mamy :-)

    ile auto pali
    ---
    Ze zwykłego tankowania wychodzi

    i ile "wyciąga" (przekłamania liczników wbudowanyych w pojazd).
    ---
    Mój nie przekłamuje

    Wiesz doskonale że wśród znajomych są legendy...i sąsiada auto (takie samo)
    pali
    mniej, jest szybsze itp. Po podłączeniu elektroniki...okazuje się że
    ściemnia i
    mataczy (coś jak wielkość ryby u wędkarza i długość chuja u erotomana :)
    Te dane statystyczne, są również podstawą do MYŚLENIA jak zwyczajnie
    zaoszczędzić
    sporo kasy (w okresie 1 rok) i...
    a)odłożyć na nowy pojazd
    b)upgrade obecnego
    c)zwiększyć bezpieczeństwo swoje i pasażerów.
    ---
    ... zadzwonić do mamy

    Nadmiar zaoszczędzonej gotówki mogę:
    a) spalić w kominku
    b)wydać na coś innego
    c)jeszcze jedna skrzynka piwa i dobra dziwka, która mnie czegoś nowego
    nauczy :)
    Podsumowanie:
    Generalnie...wypalona kasa i wzrost adrenaliny już mnie nie rajcują :)...a
    nikt
    mi nie zarzuci że zwyczajnie NIE MAM WIEDZY i bredzę. Mam to w statystykach
    "na
    piśmie" :)
    ---
    A mnie ciągle nie rajcuje snucie się jak smród po gaciach. Se ktoś może tak
    robić, ale ja nie po to instalację gazową mam by się przejmować że mi za
    dużo samochód pali jak jadę szybciej. P...ę to. Dzisiaj mnie stać. Jak mnie
    nie będzie stać to przerzucę się na rower albo wrotki. Wydatki na samochód
    to nie samo paliwo. Dobry samochód np kosztuje bo jest dobry, czyli ładny i
    kopytny np robi 100-kę w mniej niż 10 sek. Tu żadne oszczędności nie pomogą.
    To wydatki >100 tys., które nie mają szansy w żaden sposób zwrócić się. Se
    można monitorować pracę samochodu dla frajdy, ale to raczej własnymi
    programami. No i trzeba mieć taki samochód, który zechce się dać
    monitorować.