  • Data: 2015-05-06 08:50:06
    Temat: Re: Ilu jest takich gumiarzy?
    Od: dddddddd <f...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-05 o 22:05, LordBluzg(R) pisze:

    > Pomyślałem że nie każdy wie czy jest eco lub smart. Wielu kozaczy a
    > pojęcia nie mają czy jeżdżą mądrze :) Też jeżdzę głupio i też miałem
    > szybkie/mocne auta:)...ale wcale mi nie przeszkadza jazda eco lub smart.
    > Nie muszę się scigać czy sprawdzać ile potrafi moje auto bo to już wiem
    > :) Problem a w zasadzie umiejętność jest zupełnie w innym miejscu.
    > Właśnie podczas takich testów dochodzi się do wniosku, że jazda na
    > odcinku miasto-wsie-miasto (+/- 250km), potrafi połknąć 10l paliwa mniej
    > a różnica w czasie to zaledwie 20 minut.

    20 minut na 250km... to już sporo, jak robiłem po kilkaset km dziennie
    to robiło mi to dużą różnicę - wydłużenie jazdy o godzinę mogło
    skutkować tym, że moja praca wydłużyła się o jeden dzień

    Spod Wrocławia do Serocka (400km) ostatnio jechałem 3:20 - mapa pokazuje
    godzinę dłużej - dwie godziny oszczędności w ciągu dnia to dla mnie
    sporo, pewnie do wydłużonego czasu trzeba by doliczyć jeszcze dodatkowy
    odpoczynek, pewnie z nudów trzeba by było się przespać :)

    Teraz podsumuj sobie to raz w
    > tygodniu taką trasę i masz że po 10 tygodniach ktoś Ci dał w prezencie
    > 100l paliwa ale zabrał 3 godziny i nie musisz tarczy hamulcowych
    > wymieniać szybciej, klocków, opon itp. Tutaj nawet o kasę nie chodzi
    > lecz o jakiś rozsądek&bezpieczeństwo.

    na tej trasie spaliłem pewnie max 20l więcej (raczej nie więcej niż 15L)
    - czyli 100zł - zaoszczędzone 2h są dla mnie warte więcej.
    hamulców niewiele używałem, opony może i się szybciej zużywały
    Jakbym chciał zaoszczędzić te 100zł - to pojechałbym autem które przy
    200km/h pali tyle, co moje główne auto przy 130km/h, a jakbym chciał
    jeździć wolniej to bym kupił 1,9tdi :)
    Bezpiecznie też było - w Łodzi jechałem tak jak inni, na A/S8 i A2
    szybciej niż inni, ale ruch też nie był za duży

    Łukasz