  • 21. Data: 2011-07-07 13:54:13
    Temat: Re: Ile wam pali klima?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:iv3nf8$rqb$1@news.onet.pl...

    > Czyżby?

    Tak. Stojąc w miejscu też spalisz paliwo mimo że nie jedziesz.

  • 22. Data: 2011-07-07 13:56:52
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    wiadomości news:iv3nt7$tel$1@news.onet.pl...

    > Zależy przy jakich temperaturach na zewnątrz.
    > Bo że łatwiej schłodzić powietrze posiadające 25 stopni (wewnętrzne) niż
    > np. 35 stopni (zewnętrzne) to chyba tak bardzo Cię nie dziwi?

    Zgadzam się. Ale nie wiem po co zalecają włączyć obieg wewnętrzy tuż po
    odpaleniu auta stojącego na słońcu skoro w środku jest nawet 50 stopni a na
    zewnątrz ok.30.

  • 23. Data: 2011-07-07 14:32:43
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Agent <w...@o...ue> wrote:
    > Zgadzam się. Ale nie wiem po co zalecają włączyć obieg wewnętrzy tuż po
    > odpaleniu auta stojącego na słońcu skoro w środku jest nawet 50 stopni a na
    > zewnątrz ok.30.

    Bo zalecają również, żeby najpierw przewietrzyć.

    wit

  • 24. Data: 2011-07-07 15:02:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Jul 2011 13:56:52 +0200, w <iv46u9$s6c$1@news.onet.pl>, "Agent"
    <w...@o...ue> napisał(-a):

    > Ale nie wiem po co zalecają włączyć obieg wewnętrzy tuż po
    > odpaleniu auta stojącego na słońcu skoro w środku jest nawet 50 stopni a na
    > zewnątrz ok.30.

    Po to, żeby do chłodzenia zabrać te cieplejsze powietrze z wewnątrz...

  • 25. Data: 2011-07-07 16:03:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Zgadzam się. Ale nie wiem po co zalecają włączyć obieg wewnętrzy tuż po
    > odpaleniu auta stojącego na słońcu skoro w środku jest nawet 50 stopni a

    Pewnie dlatego, że w środku jest ograniczona ilość powietrza i w końcu ją
    wychłodzisz.
    Ale ja zdecydowanie najpierw wietrzę, a później dopiero włączasm silnik i
    klimę w takim przypadku.

  • 26. Data: 2011-07-07 19:14:02
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Ja uchylam szyberdach, lub nawet go otwieram - ciepłe podobno do góry idzie ;-
    )
    Zresztą jeśli nie ma dramatycznego upału w samym słońcu, lub nie jestem
    akurat krawacirzaem, to bywa, że wyłączam klimę (a koonkretnioe przełączam na
    Eco, co wyłącza sprężarkę) i z szyberdachem otwartym jeżdżę - mam na myśli
    miasto.
    Raczej nie z oszczędności, po prostu coraz mniej lubię powietrze z klimy.
    Pewnie nadszedł czas na jakieś solidne czyszczenie układu.

    -----

  • 27. Data: 2011-07-08 11:41:35
    Od: ble <""m3s(alele)m1et\"@(ble)p1o1c1zta.o1n1et.p2l">

    On 2011-07-06 17:27, Michal Jankowski wrote:
> [...]
    > obserwacji spalania na wolnych obrotach wydaje się wynikać, że klima
    > bierze (sprawdzane w ciepły dzień jeszcze przed tą falą deszczów)
    > jakieś 0.4-0.5 l/h. Tyle ma być?
    >
    > Przy 100 km/h te pół litra więcej na setkę można przeżyć (sprawdzę, na
    > razie tylko po mieście było).
    >
    > Ale przy 20 km/h (typowa warszawska jazda do pracy), a co gorsza przy
    > 10 km/h w korku (coś mam ostatnio takie przebiegi i nawet wakacje nie
    > bardzo pomagają) to trochę słabiutko wychodzi. A właśnie w korku
    > wypada klimę włączyć, żeby się nie gotować...

    Wszystko w normie. Mam takie auto. Normalnie stojac spala ok 0.7l/h po
    wlaczeniu klimy 1.0-1.2 l/h. Niestety Fabia ma slaby silnik i klima go
    bardzo obciaza. W miescie do momentu osiagniecia zadanej temp. wyraznie
    czuc, ze auto jedzie zauwazalnie gorzej. Przy jezdzie autostradowej tego
    juz tak nie widac.

    Pozdrawiam,

  • 28. Data: 2011-07-08 12:13:18
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Tak. Stojąc w miejscu też spalisz paliwo mimo że nie
    > jedziesz.

    Sugerujesz że auto przejeżdżając 150 km z prędkością 150
    km/h spali tyle samo co przejeżdżając 80 km z prędkością 80
    km/h. Wszak w obu przypadkach jedzie godzinę :-).
    Chyba że źle zrozumiałem Twoją odpowiedź na poprzedniego
    posta. Bo ja to odebrałem jako odpowiedź na to zdanie:
    "Klima zużywa paliwo na godzinę, nie na kilometry"
    a Ty odpisałeś:
    "TO tak samo jak z jazdą. A mimo to podaje sie w l/100 km"
    Stąd moje niedowierzanie ;-)))

  • 29. Data: 2011-07-08 12:24:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Friday, July 8, 2011, 12:13:18 PM, you wrote:

> [...]
    > "Klima zużywa paliwo na godzinę, nie na kilometry"
    > a Ty odpisałeś:
    > "TO tak samo jak z jazdą. A mimo to podaje sie w l/100 km"

    Maksymalne zużycie paliwa w Nubirze 2.0 według J.F. to 40l/h. W
    Lanosie 1.6 według mnie - 33l/h. Oczywiście mowa o jeździe autostradą
    na najwyższym biegu, bo przy jeździe na torze da się spalić jeszcze
    więcej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2011-07-08 18:14:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w

    >Zależy przy jakich temperaturach na zewnątrz.

    niedawnych :-)

    >Bo że łatwiej schłodzić powietrze posiadające 25 stopni (wewnętrzne)
    >niż np. 35 stopni (zewnętrzne) to chyba tak bardzo Cię nie dziwi?

    Nie, ale:
    - na zewnatrz nie bylo 35 stopni, raczej 25,
    - jak zewnetrzne wialo z nawiewow .. sprawialo wrazenie jakby bylo
    niewiele chlodniejsze.
    - za to termometr schodzil ponizej 10, ale to niefachowy termometr.

    W sumie wyglada mi to raczej na efekt wilgotnosci wzglednej .. ale
    termometr nie byl fachowy :-)

    J.