  • 1. Data: 2011-07-06 12:01:31
    Temat: Płyn chłodniczy czerwony, zielony itp.
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Witam,
    Będę robił pewną robotę i przy okazji postanowiłem zmienić płyn w chłodnicy.
    Mam pytanie, czy jest jakaś różnica w płynach chłodniczych w zależności od
    koloru? Bo na wszystkich pisze że pasują do każdego auta. W moim
    oryginalnie ma być Toyota LongLife Coolant Red. W zasadzie to mógłbym kupić
    go w ASO ale jeśli nie ma znaczenia jaki wleję to nie będe jechał przez całe
    miasto i stał w korkach i kupiłbym w najbliższym sklepie. Do tego piszą że
    trzeba go rozrobić z wodą dejonizowaną. Kurde destylowaną to mam ale
    dejonizowaną to znowu będę szukał. Co radzicie?

  • 2. Data: 2011-07-06 12:03:51
    Temat: Re: Płyn chłodniczy czerwony, zielony itp.
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 6 Jul 2011 12:01:31 +0200, Agent napisał(a):

> [...]
    > trzeba go rozrobić z wodą dejonizowaną. Kurde destylowaną to mam ale
    > dejonizowaną to znowu będę szukał. Co radzicie?

    Wlać destylowaną. Dejonizowana jest "brudniejsza" od destylowanej.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-07-06 12:06:56
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    Lejesz gotowe czerwone borygo i finito. 5 litrow w hipermarkecie po ok 40zl.

    sz.

  • 4. Data: 2011-07-06 13:10:13
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego piszą że trzeba go rozrobić z wodą dejonizowaną. Kurde destylowaną to
    > mam ale dejonizowaną to znowu będę szukał. Co radzicie?

    O tu
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a44d27c38e
    f5e4ee
    przeczytałem że kolor płynu to tylko barwnik i nie ma nic wspólnego z
    rodzajem czy jakością płynu. co zatem wyznacza jakość płynu? Bo chyba nie
    napis na butelce żey wymieniac co 2,3,5 lat lub 150 lub 250 tys km.

  • 5. Data: 2011-07-06 14:44:18
    Od: kan <k...@o...pl>

    On 2011-07-06 13:10, Agent wrote:
> [...]
    > rodzajem czy jakością płynu. co zatem wyznacza jakość płynu? Bo chyba
    > nie napis na butelce żey wymieniac co 2,3,5 lat lub 150 lub 250 tys km.

    To czy jest na bazie glikolu etylowego czy metylowego oraz jakie dodatki
    posiada.

    --
    Pozdrawiam,
    kan

  • 6. Data: 2011-07-06 14:48:26
    Temat: Re: P?yn ch?odniczy czerwony, zielony itp.
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-06 12:06, szufla pisze:
    > Lejesz gotowe czerwone borygo i finito. 5 litrow w hipermarkecie po ok 40zl.

    bo "po borygo sie nie żygo!" jak mawial klasyk ;)

    --
    venioo

  • 7. Data: 2011-07-06 14:52:39
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > Co radzicie?

    Kupić gotowy k2 kuler. Po 3 latach był czysty i nie zasyfiały. Zero
    problemów zarówno w zimie jak i w lecie a do tego jest dostępny wszędzie.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 8. Data: 2011-07-06 16:23:30
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Poczytaj o płynach IAT, OAT, HOAT
    Będziesz wiedział że pewnych płynów lepiej nie mieszać, kolor niestety nie
    podpowie jaki typ płynu masz teraz i jaki powinien być.

    Paweł

  • 9. Data: 2011-07-06 19:45:40
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > przeczytałem że kolor płynu to tylko barwnik i nie ma nic wspólnego z
    > rodzajem czy jakością płynu. co zatem wyznacza jakość płynu? Bo chyba nie
    Może nie do końca prawda. W instrukcji mojego Opla jest wyraźne ostrzeżenie,
    że dla jednych roczników ma być płyn zielony, dla innych czerwony.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 10. Data: 2011-07-06 22:40:02
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-07-06 12:01, Agent pisze:
> [...]
    > sklepie. Do tego piszą że trzeba go rozrobić z wodą dejonizowaną. Kurde
    > destylowaną to mam ale dejonizowaną to znowu będę szukał. Co radzicie?

    Ja mam płyn chłodniczy zielono-jaskrawy. W razie jakichkolwiek wycieków
    będę widział gdzie leci :) Polecam! Ale cen też nie mała... Ja mój
    rozcieńczałem z wodą destylowaną. I co ciekawe, w smaku jest ok! Nie
    jest taki cierpki jak każdy inny.

    Pozdrawiam
    Filip