  • 31. Data: 2011-07-08 18:15:57
    Temat: Re: Ile wam pali klima?
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-07-06 18:44, Armit pisze:
> [...]
    ile-pali-klima/

    > to jest dobre
    >
    > Duże znaczenie dla zużycia paliwa ma także typ klimatyzacji. Specjaliści z
    > ADAC stwierdzili, że część urządzeń pracuje z dużą mocą (chłodzenia),
    > niezależnie od ustawionej temperatury. W miarę potrzeb zimne powietrze
    > mieszane jest z ciepłym, aby uzyskać stopień chłodzenia wybrany przez
    > użytkownika, co w praktyce oznacza marnotrawstwo paliwa - przykład Ford
    > Fiesta 1.4 i Mazda 6.
    >
    > fv

    Nie trzeba specjalistów adac, każdy klimatyzator ma 2 pozycje: on i off.
    Zawsze pracuje na full power, chyba, że się wyłącza co jakiś czas.
    Moc klimy to OK 1kW, więc o tyle więcej paliwa zużywamy.
    W korkach, kiedy moc auta nie jest zużywana wpływ będzie duży, na trasie
    nie ma różnicy (zbyt dużej) czy auto zużywa 49 czy 50 kW.
    Analogicznie dla małego auta 1 kW ma wpływ na całokształt (w matizie to
    2 % mocy), w aucie 200KM, pomijalne.
    Proszę zwrócić uwagę, na fakt, iż na autostradzie używanie klimy może
    również zmniejszyć zużycie paliwa, jeśli alternatywą jest jazda z
    prędkością > 100 km/h i otwartymi szybami. Wówczas wzrost zużycia paliwa
    związany ze zwiększonymi oporami powietrza jest nieporównywalnie większy
    niż obciążenie auta klimą.

  • 32. Data: 2011-07-08 19:19:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > A tak swoja droga - u was tez jest kolosalna roznica w klimie z
    > obiegiem powietrza zamknietym wewnetrznym i zewnetrznym ?
    > W mondeo zamykam obieg i w pare sekund leci z klimy znacznie
    > chlodniejsze powietrze. Subiektywnie - bo termometr przy nawiewie nie
    > bardzo chce to potwierdzic.
    >
    > Taki efekt wilgotnosci, czy klapki tak sie ustawiaja, albo zepsute ?
    > Moze tu sie kryje tajemnica oszczednej jazdy ?

    To może chodzić o to, że przy otwartym obiegu ciepłe powietrze ucieka
    z samochodu gdzieś wywietrznikami z tylu i zimne rozchodzi się po
    całej kabinie, a przy zamkniętym ciepłe powietrze zasysane jest z
    przedniej częsci kabiny i obieg chłodzi tylko przednią część kabiny.

    Zapytaj kogoś na tylnym siedzeniu...

    A wilgotność swoją drogą.

    MJ

  • 33. Data: 2011-07-08 23:03:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie, ale:
    > - na zewnatrz nie bylo 35 stopni, raczej 25,

    Przy wlotach?

    Ja jakoś autem bez klimy i filtra mogę jechać przy 25 stopniach na zewnątrz
    bez problemu, nawet chłodek z wylotów wieje, a żadnym z klimą tak się nie
    dało.
    Powyżej 20 klimę trzeba włączyć bo duszno.