-
Data: 2012-04-10 19:58:03
Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Od: " Wmak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl> napisał(a):
> Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. Czekam
> tylko aż żona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i będziemy dalej się
> zastanawiać co jest grane.
>
Napięcie to powinieneś pomierzyć gdy padł ci pierwszy akumulator.
Alternator powinien dawać 14.0 - 14.4V
Przy takim napięciu akumulator "bierze tyle prądu, ile potrzebuje" i bez
potrzeby doładowywania żyje kilka lat i zim.
Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez
roztargnienie - zostawione światła, oświetlanie wnętrza.
Nie ma kontroli ani regulacji prądu ładowania.
Napięcia w instalacji pilnuje regulator napięcia przy alternatorze - czasem
może się zepsuć i dawać za małe albo za duże napięcie w stosunku do wyżej
podanego - obydwa przypadki szkodzą akumulatorowi.
Już w fabrycznie nowym samochodzie może się trafić felerny regulator napięcia.
Do 126P montowano fabrycznie regulatory o napięciu znamionowym 13.2V - bardzo
dobre napięcie na cieplutkie Włochy ale nie na Polskę.
Nowe Autko z takim napięciem w instalacji niezawodnie jeździło wiosnę, lato i
pół jesieni i znienacka nie dawało się uruchomić w pierwszy mroźny poranek.
Akumulator był "pusty".
Zdarzyło mi się w kilku fiatkach przerobić regulator tak, by dawał wyższe
napięcie, potem odpalić na pych i problem przez kilka lat nie wracał.
Może do twojego pojazdy też wsadzili regulator "na tropiki" /
Wystarczy sprawdzić napięcie w sposób na początku wątku opisany.
Co do poboru 47mA - to jest przyzwoicie.
W ciągu doby ucieka ok 1 Ah przez miesiąc 30 Ah - w nowym i prawidłowo
ładowanym (bez wyjmowania) akumulatorze 40 Ah (nie wiem, jakie wstawiasz)
wystarczy reszta ładunku na uruchomienie auta.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 10.04.12 20:03 Cavallino
- 10.04.12 21:24 Potocki Passion & Adventure
- 10.04.12 21:57 Tomasz Gorbaczuk
- 10.04.12 22:12 Grejon
- 10.04.12 22:20 RoMan Mandziejewicz
- 10.04.12 22:22 RoMan Mandziejewicz
- 11.04.12 00:58 kogutek
- 11.04.12 01:09 kogutek
- 11.04.12 10:09 Jacek Maciejewski
- 11.04.12 12:02 J.F
- 11.04.12 12:04 J.F
- 11.04.12 12:06 Wmak
- 11.04.12 12:07 Wmak
- 11.04.12 12:18 kogutek
- 11.04.12 12:19 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod