eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle prądu powinien jeść Seicento? › Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Wmak" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Date: Tue, 10 Apr 2012 17:58:03 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 35
    Message-ID: <jm1sbb$39e$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4f840ae0$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <jm1b5o$1pk$1@mx1.internetia.pl>
    <4f843565$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    <fcc0rjrqggj5$.2099env7zocy.dlg@40tude.net>
    <4f843a9e$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <4f843f38$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1334080683 3374 172.20.26.236 (10 Apr 2012 17:58:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Apr 2012 17:58:03 +0000 (UTC)
    X-User: w.mak
    X-Forwarded-For: 94.75.91.13
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443484
    [ ukryj nagłówki ]

    Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl> napisał(a):


    > Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. Czekam
    > tylko aż żona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i będziemy dalej się
    > zastanawiać co jest grane.
    >
    Napięcie to powinieneś pomierzyć gdy padł ci pierwszy akumulator.
    Alternator powinien dawać 14.0 - 14.4V
    Przy takim napięciu akumulator "bierze tyle prądu, ile potrzebuje" i bez
    potrzeby doładowywania żyje kilka lat i zim.
    Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez
    roztargnienie - zostawione światła, oświetlanie wnętrza.
    Nie ma kontroli ani regulacji prądu ładowania.
    Napięcia w instalacji pilnuje regulator napięcia przy alternatorze - czasem
    może się zepsuć i dawać za małe albo za duże napięcie w stosunku do wyżej
    podanego - obydwa przypadki szkodzą akumulatorowi.
    Już w fabrycznie nowym samochodzie może się trafić felerny regulator napięcia.
    Do 126P montowano fabrycznie regulatory o napięciu znamionowym 13.2V - bardzo
    dobre napięcie na cieplutkie Włochy ale nie na Polskę.
    Nowe Autko z takim napięciem w instalacji niezawodnie jeździło wiosnę, lato i
    pół jesieni i znienacka nie dawało się uruchomić w pierwszy mroźny poranek.
    Akumulator był "pusty".
    Zdarzyło mi się w kilku fiatkach przerobić regulator tak, by dawał wyższe
    napięcie, potem odpalić na pych i problem przez kilka lat nie wracał.
    Może do twojego pojazdy też wsadzili regulator "na tropiki" /
    Wystarczy sprawdzić napięcie w sposób na początku wątku opisany.

    Co do poboru 47mA - to jest przyzwoicie.
    W ciągu doby ucieka ok 1 Ah przez miesiąc 30 Ah - w nowym i prawidłowo
    ładowanym (bez wyjmowania) akumulatorze 40 Ah (nie wiem, jakie wstawiasz)
    wystarczy reszta ładunku na uruchomienie auta.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: