-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Wmak" <w...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
Date: Tue, 10 Apr 2012 17:58:03 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 35
Message-ID: <jm1sbb$39e$1@inews.gazeta.pl>
References: <4f840ae0$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
<jm1b5o$1pk$1@mx1.internetia.pl>
<4f843565$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
<fcc0rjrqggj5$.2099env7zocy.dlg@40tude.net>
<4f843a9e$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<4f843f38$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1334080683 3374 172.20.26.236 (10 Apr 2012 17:58:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Apr 2012 17:58:03 +0000 (UTC)
X-User: w.mak
X-Forwarded-For: 94.75.91.13
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443484
[ ukryj nagłówki ]Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl> napisał(a):
> Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. Czekam
> tylko aż żona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i będziemy dalej się
> zastanawiać co jest grane.
>
Napięcie to powinieneś pomierzyć gdy padł ci pierwszy akumulator.
Alternator powinien dawać 14.0 - 14.4V
Przy takim napięciu akumulator "bierze tyle prądu, ile potrzebuje" i bez
potrzeby doładowywania żyje kilka lat i zim.
Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez
roztargnienie - zostawione światła, oświetlanie wnętrza.
Nie ma kontroli ani regulacji prądu ładowania.
Napięcia w instalacji pilnuje regulator napięcia przy alternatorze - czasem
może się zepsuć i dawać za małe albo za duże napięcie w stosunku do wyżej
podanego - obydwa przypadki szkodzą akumulatorowi.
Już w fabrycznie nowym samochodzie może się trafić felerny regulator napięcia.
Do 126P montowano fabrycznie regulatory o napięciu znamionowym 13.2V - bardzo
dobre napięcie na cieplutkie Włochy ale nie na Polskę.
Nowe Autko z takim napięciem w instalacji niezawodnie jeździło wiosnę, lato i
pół jesieni i znienacka nie dawało się uruchomić w pierwszy mroźny poranek.
Akumulator był "pusty".
Zdarzyło mi się w kilku fiatkach przerobić regulator tak, by dawał wyższe
napięcie, potem odpalić na pych i problem przez kilka lat nie wracał.
Może do twojego pojazdy też wsadzili regulator "na tropiki" /
Wystarczy sprawdzić napięcie w sposób na początku wątku opisany.
Co do poboru 47mA - to jest przyzwoicie.
W ciągu doby ucieka ok 1 Ah przez miesiąc 30 Ah - w nowym i prawidłowo
ładowanym (bez wyjmowania) akumulatorze 40 Ah (nie wiem, jakie wstawiasz)
wystarczy reszta ładunku na uruchomienie auta.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 10.04.12 20:03 Cavallino
- 10.04.12 21:24 Potocki Passion & Adventure
- 10.04.12 21:57 Tomasz Gorbaczuk
- 10.04.12 22:12 Grejon
- 10.04.12 22:20 RoMan Mandziejewicz
- 10.04.12 22:22 RoMan Mandziejewicz
- 11.04.12 00:58 kogutek
- 11.04.12 01:09 kogutek
- 11.04.12 10:09 Jacek Maciejewski
- 11.04.12 12:02 J.F
- 11.04.12 12:04 J.F
- 11.04.12 12:06 Wmak
- 11.04.12 12:07 Wmak
- 11.04.12 12:18 kogutek
- 11.04.12 12:19 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka