  • Data: 2011-03-09 20:57:21
    Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-09 09:58, J.F. pisze:

    > Wielce prawdopodobne, bo to chyba czujnik MAP - cisnienia absolutnego.

    > Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta
    > na maksa :-)
    >
    > Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM,
    > a z turbinka 90, 110, 150, 180 ..
    >

    > J.

    A gdzie ty chcesz bez obciążenia uzyskać takie ciśnienie doładowania.
    Moje stare TDI bez obciążenia dobije max do 0,4 bara i więcej nie chce.
    Pod obciążeniem - czytaj w jeździe, chwilowo skacze na manometrze do 1,2
    bara, a potem obcina i spada do 0,8.
    Przy gwałtownym przyspieszaniu na wyższych biegach potrafi potrzymać
    dłuższą chwilę na 1 barze.

    Zwykłe 90KM na VP37.

    Pozdrawiam !

    PS: 1,9 D jak i SDI miały nominalnie 64KM. Taki zwykły D 64KM w passacie
    B4 radził sobie bardzo dzielnie i potrafił poruszać się z prędkościami
    przekraczającymi 160 licznikowe.