    Subject: Re: Idzie dobre :-)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Wed, 30 Oct 2019 20:56:29 +0100

    W dniu 30.10.2019 o 09:16, Poldek pisze:

    > Były i są.

    > To może wytłumaczę.
    > Akomodacja oka ludzkiego do światła. Jak wejdziesz z jasnego dnia do
    > słabo oświetlonej piwnicy, to mało widzisz. Posiedzisz w tej piwnicy i
    > stopniowo zaczynasz widzieć coraz więcej. Spotkałeś się z czymś takim?

    No. Ale pisałeś, że są ustawione, że dają po oczach (co wydaje mi się
    nieprawdopodobne, bo ktoś musiałby zrobić to z premedytacją) a ty po
    prostu masz pretensję, że na przejściu jest jaśniej niż na pozostałym
    odcinku drogi... Cóż na tym to właśnie polega;)

    > Teraz jedziesz w nocy ulicą, na której co kilkaset metrów są JASNO,
    > BARDZO JASNO oświetlone przejścia dla pieszych. Twoje oczy dostosowują
    > się do jasnego oświetlenia. Mijasz takie jasno oświetlone przejście za
    > nim, aż do następnego przejścia widzisz mało, mniej niż byś widział
    > jadąc cały czas słabo, ale równomiernie oświetloną ulicą. Przeskoki w
    > natężeniu światła sprawiają, że oko ludzkie nie ma wystarczająco czasu,
    > żeby zadziałała akomodacja.

    Ma sens ale... nie tak to nie działa. Wiem bo jeżdzę po warszawie i
    bardzo sobie doświetlone przejścia chwalę.

    > Dodatkowo te ledowe lampy są
    > fatalnie ustawione i rażą w oczy, jak jadący z przeciwka SUV z za wysoko
    > ustawionymi ledami.

    te?

    https://www.google.pl/maps/@52.2500768,20.9820963,3a
    ,75y,351.37h,84.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1scWln6dGuZOD3
    AmbrYvgSkw!2e0!7i16384!8i8192

    --
    Shrek