-
1. Data: 2019-10-28 20:40:23
Temat: Idzie dobre :-)
Od: p...@g...com
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-rafal-tr
zaskowski-mowi-jak-zamierza-zwiekszyc-bezpieczenstwo
-pieszych-1327844
-
2. Data: 2019-10-28 20:50:36
Temat: Re: Idzie dobre :-)
Od: wowa <w...@g...pl>
> https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-rafal-tr
zaskowski-mowi-jak-zamierza-zwiekszyc-bezpieczenstwo
-pieszych-1327844
Karać, utrudniać, blokować czyli nic nowego.
Wojtek
-
3. Data: 2019-10-28 21:11:06
Temat: Re: Idzie dobre :-)
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2019-10-28 o 20:50, wowa pisze:
>> https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-rafal-tr
zaskowski-mowi-jak-zamierza-zwiekszyc-bezpieczenstwo
-pieszych-1327844
>>
>
> Karać, utrudniać, blokować czyli nic nowego.
> Wojtek
Czyli nic
https://wiadomosci.dziennik.pl/opinie/artykuly/61127
5,wypadek-sad-policja-kierowca.html?fbclid=IwAR2QDX3
K-szyIhseuGyybPWPmdEuH1yd7P2Ohk3-RkrR6zOCkjyBdNZ3-rI
-
4. Data: 2019-10-28 21:58:34
Temat: Re: Idzie dobre :-)
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Z gównami dal już sobie radę?
-
5. Data: 2019-10-28 22:02:03
Temat: Re: Idzie dobre :-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 28.10.2019 o 20:50, wowa pisze:
> Karać, utrudniać, blokować czyli nic nowego.
Ja bym tego tak nie ujął, bo na przykład co złego widzisz w doświetlaniu
przejść i przejściach aktywnych?
A co do karania - przejrzyj sobie wątki ostatnie. Widać niektórych
inaczej jak pałą nie przekonasz. Trudno. Choć wydaje mi się, że akurat
te przypadki nie są reprezenttatywne dla warszawy. Nauczyliśmy się w
dekadę jeździć na suwak, damy radę i nauczuć się wzajemnego szacunku na
przejściach. A niektórym trza pomóc.
--
Shrek
-
6. Data: 2019-10-28 22:41:51
Temat: Re: Idzie dobre :-)
Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>
W dniu 2019-10-28 o 20:40, p...@g...com pisze:
> https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-rafal-tr
zaskowski-mowi-jak-zamierza-zwiekszyc-bezpieczenstwo
-pieszych-1327844
"Prezydent Trzaskowski zamierza też apelować do rządu o wprowadzenie
przepisów dotyczących bezwzględnego pierwszeństwa pieszych.
Zasada, że pieszy ma pierwszeństwo jeszcze przed wejściem na przejście,
obowiązuje w krajach skandynawskich i w większości państw Europy
Zachodniej (we Francji, Belgii, Holandii, Szwajcarii, Austrii, Niemczech)."
Ten co go BMW przejechało miał pierwszeństwo, czy mu to pomogło?
-
7. Data: 2019-10-28 23:04:37
Temat: Re: Idzie dobre :-)
Od: Kviat
W dniu 28.10.2019 o 22:02, Shrek pisze:
> W dniu 28.10.2019 o 20:50, wowa pisze:
>
>> Karać, utrudniać, blokować czyli nic nowego.
>
> Ja bym tego tak nie ujął, bo na przykład co złego widzisz w doświetlaniu
> przejść i przejściach aktywnych?
>
> A co do karania - przejrzyj sobie wątki ostatnie. Widać niektórych
> inaczej jak pałą nie przekonasz. Trudno. Choć wydaje mi się, że akurat
> te przypadki nie są reprezenttatywne dla warszawy. Nauczyliśmy się w
> dekadę jeździć na suwak, damy radę i nauczuć się wzajemnego szacunku na
> przejściach. A niektórym trza pomóc.
Dokładnie tak.
https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/piraci-na-p
olskich-drogach-jak-poprawic-bezpieczenstwo,980885.h
tml
"We Francji sobie poradzili
Doświadczenia innych państw pokazują jednak, że to, co jest skuteczne i
rzeczywiście działa na kierowców, to nieuchronna i wysoka kara za
wykroczenia. Taka kara działa również na Polaków za granicą. -
Przejeżdżając granicę rzeczywiście od razu noga z gazu i nagle z
kierowcy, który jest często brawurowy i nie do końca przestrzega
przepisów, stajemy się karni i poukładani - mówi Michał Kościuszko,
kierowca rajdowy.
W Polsce maksymalny mandat za prędkość to 500 złotych. W Niemczech, na
Słowacji i na Litwie kary są minimum ponad czterokrotnie wyższe, a nie
wszędzie zarabia się więcej niż w Polsce.
We Francji wiele lat temu wprowadzono zasadę "zero tolerancji" dla
piratów drogowych. Jeśli ktoś przekroczy we Francji prędkość o 50 km/h
to kierowcy zostaje zabrane nie tylko prawo jazdy, ale również zostanie
mu zarekwirowany samochód. Będzie musiał też chodzić na drogie kursy
przygotowawcze i otrzyma mandat w wysokości 1500 euro. Dla recydywistów
przewidziano kary zwielokrotnione. To zadziałało, bo liczba wypadków i
ofiar śmiertelnych drastycznie spadła."
Pozdrawiam
Piotr
-
8. Data: 2019-10-28 23:06:10
Temat: Re: Idzie dobre :-)
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2019-10-28 22:02, Shrek wrote:
> W dniu 28.10.2019 o 20:50, wowa pisze:
>
>> Karać, utrudniać, blokować czyli nic nowego.
>
> Ja bym tego tak nie ujął, bo na przykład co złego widzisz w doświetlaniu
> przejść i przejściach aktywnych?
>
> A co do karania - przejrzyj sobie wątki ostatnie. Widać niektórych
> inaczej jak pałą nie przekonasz. Trudno. Choć wydaje mi się, że akurat
> te przypadki nie są reprezenttatywne dla warszawy. Nauczyliśmy się w
> dekadę jeździć na suwak, damy radę i nauczuć się wzajemnego szacunku na
> przejściach. A niektórym trza pomóc.
Dobre sobie - wzajemnego szacunku. Obecne przepisy jakoś mają równoważyć
szacunek pieszych i pojazdów.
A zmiany idą tylko w jednym kierunku - zero szacunku ze strony pieszych
dla ruchu i pojazdów.
A wszystko rozbija się przecież o fizyczną niemożliwość utrzymania
skupienia i uwagi ze strony kierowcy w stopniu zapewniającym
bezpieczeństwo pieszemu, kiedy ten nie ma żadnych obowiązków i może
zrobić cokolwiek. Wg mnie od zawsze o to chodziło.
No bo można dorzucić dowolnie dużą liczbę nowych nakazów/obowiązków na
kierowców. Tylko cóż z tego skoro nawet obecnie statystyczny kierujący
nie widzi pewnie z połowy znaków. To jest droga do zaszczucia jednej
grupy przez chęć zrobienia dobrze innej grupie.
Ot taka idiokracja mas.
--
mk4
-
9. Data: 2019-10-28 23:12:57
Temat: Re: Idzie dobre :-)
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2019-10-28 23:04, Kviat wrote:
> W dniu 28.10.2019 o 22:02, Shrek pisze:
>> W dniu 28.10.2019 o 20:50, wowa pisze:
>>
>>> Karać, utrudniać, blokować czyli nic nowego.
>>
>> Ja bym tego tak nie ujął, bo na przykład co złego widzisz w
>> doświetlaniu przejść i przejściach aktywnych?
>>
>> A co do karania - przejrzyj sobie wątki ostatnie. Widać niektórych
>> inaczej jak pałą nie przekonasz. Trudno. Choć wydaje mi się, że akurat
>> te przypadki nie są reprezenttatywne dla warszawy. Nauczyliśmy się w
>> dekadę jeździć na suwak, damy radę i nauczuć się wzajemnego szacunku
>> na przejściach. A niektórym trza pomóc.
>
> Dokładnie tak.
>
> https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/piraci-na-p
olskich-drogach-jak-poprawic-bezpieczenstwo,980885.h
tml
>
>
> "We Francji sobie poradzili
> Doświadczenia innych państw pokazują jednak, że to, co jest skuteczne i
> rzeczywiście działa na kierowców, to nieuchronna i wysoka kara za
> wykroczenia. Taka kara działa również na Polaków za granicą. -
> Przejeżdżając granicę rzeczywiście od razu noga z gazu i nagle z
> kierowcy, który jest często brawurowy i nie do końca przestrzega
> przepisów, stajemy się karni i poukładani - mówi Michał Kościuszko,
> kierowca rajdowy.
Takie brednie chyba piszą ci, którzy za granice nie jeżdżą. Zresztą jest
to przekaz pod konkretną tezę, która ktoś usiłuje lansować.
A to są brednie pierwszego sortu. Za granica jest tak samo - jak
wiadomo, że "można" to jada - wcale nie tak zgodnie z przepisami.
Dotyczy to zarówno localsow jak i naszych. Kluczem jest słowo - wiadomo,
że "można". Czyli wszystko sprowadza się do tego, czy jedziemy daną
trasą pierwszy raz czy któryś z rzedu. A ze za granica wiekszosc jedzie
dana trasa jeden raz (albo tak rzadko ja powtarza, ze to jest w sumie
ten jeden i pierwszy raz) to zjawisko wydaje sie jasne. Jednak zawsze
znajda sie tacy, którzy wszystko obroca do gory nogami tylko po to aby
pasowalo do z gory zalozonej tezy.
--
mk4
-
10. Data: 2019-10-28 23:15:21
Temat: Re: Idzie dobre :-)
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2019-10-28 o 22:06 +0000, mk4 napisał:
> A wszystko rozbija się przecież o fizyczną niemożliwość utrzymania
> skupienia i uwagi ze strony kierowcy w stopniu zapewniającym
> bezpieczeństwo pieszemu
To że ty nie potrafisz, nie znaczy że się nie da. Jeśli nie umiesz
skupić się na drodze prowadząc samochód, to jeździj autobusem.
> No bo można dorzucić dowolnie dużą liczbę nowych nakazów/obowiązków
> na kierowców. Tylko cóż z tego skoro nawet obecnie statystyczny
> kierujący nie widzi pewnie z połowy znaków.
Pomyśl także o wizycie u okulisty.
Mateusz