  • 11. Data: 2010-03-02 11:04:46
    Temat: Re: Idealne do ptaszkow?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Oczywiście że tak. Dlaczego nie?
    > Jak w większości systemów, silnik w korpusie nie oznacza jednak że szkło
    > nie może być manualne. :]

    Szczegolnie w wypadku gdy w korpusie silnika nie ma ;)

  • 12. Data: 2010-03-02 11:09:48
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 02 Mar 2010 12:00:20 +0100, Jan Rudziński <j...@g...pl> wrote(a):

    > Ale system mikro4/3 jest systemem zamkniętym.

    A któryś z popularnych systemów nie jest? Obiektywy producentów
    alternatywnych przedstawiają się jako któreś ze szkieł systemowych aby
    'oszukać' korpus. Zgaduje że nie bez powodu. :]

    > Pewnie jest jak piszesz,
    > ale trochę dziwne, że specyfikacja nie wymusza także współpracy z AF,
    > przymykania przysłony etc.

    A gdyby w przyszłości producent zechciał wypuścić np. manualnego
    tilt-shifta? Nieźle strzeliliby sobie w stope takim wymuszaniem... :]

    B.

  • 13. Data: 2010-03-02 11:15:42
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Bartosz Mierzwiak napisał(a):

    > A któryś z popularnych systemów nie jest?

    4/3 IIRC. A przynajmniej takie były założenia.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 14. Data: 2010-03-02 11:54:45
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Ale system mikro4/3 jest systemem zamkniętym. Pewnie jest jak piszesz, ale
    > trochę dziwne, że specyfikacja nie wymusza także współpracy z AF,
    > przymykania przysłony etc.

    A w ktorym systemie wymusza?

  • 15. Data: 2010-03-02 12:07:13
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10510
    >
    > Krótkie tele (50 mm czyli 100m ekwiwalent) ze światłem 1:0.95

    Stary badziew od telewizji przemyslowej. Zwietrzyli naiwnych. Już lepiej
    nabyć jakiekolwiek szkło M42, optycznie nie będzie gorsze...

  • 16. Data: 2010-03-02 14:08:44
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 2 Mar 2010 13:07:13 +0100, kurdybanek napisał(a):

    > Stary badziew od telewizji przemyslowej. Zwietrzyli naiwnych. Już lepiej
    > nabyć jakiekolwiek szkło M42, optycznie nie będzie gorsze...

    na pewno bedzie lepsze ale też (wiadomo) ciemniejsze.
    Sample z tego noktora wygladają raczej słabo.
    http://www.flickr.com/photos/theleggett/
    Ostrość przy fotach 2,5mpx nie powala - aż strach pomyśleć jak to wyglada
    1:1 przy 12mpx.

  • 17. Data: 2010-03-02 17:07:14
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    ...::QRT::... wrote:

> [...]
    > http://www.flickr.com/photos/theleggett/
    > Ostrość przy fotach 2,5mpx nie powala - aż strach pomyśleć jak to wyglada

    Bo to jest obiektyw do filmowania. Na u4/3 też.

  • 18. Data: 2010-03-02 18:54:20
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 02 Mar 2010 18:07:14 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Bo to jest obiektyw do filmowania. Na u4/3 też.

    W sumie tak by wskazywało jego pochodzenie - aczkolwiek nikt wprost o takim
    prznaczeniu nie wspominał.
    Zastanawia mnie tylko jak sie filmuje czymś takim. Ostrzenie manualne na G1
    (bez powieszania) z 50 1:1,4 jest możliwe ale dość trudne i wymaga wyczucia
    i wprawy. Ale ciągłego ustawia ostrości przy choćby lekko ruchomych
    obiektach przy takiej GO to już sobie kompletnie nie wyobrażam.

  • 19. Data: 2010-03-02 18:55:19
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jan Rudziński napisał:
    > Ale system mikro4/3 jest systemem zamkniętym. Pewnie jest jak piszesz,
    > ale trochę dziwne, że specyfikacja nie wymusza także współpracy z AF,
    > przymykania przysłony etc.

    Nie tylko nie wymusza ale też pozwala na stosowanie obiektywów
    manualnych, bez komunikacji z aparatem. Jest na tą okoliczność opisana w
    instrukcji odpowiednia funkcja, którą trzeba ustawić, żeby skorzystać z
    przejściówki na M42, czy inne systemy. Aaa... podłączając obiektyw
    systemowy wcale nie trzeba szukać tej opcji i jej wyłączać.
    System możesz uważać za zamknięty ze względu na blokadę informacji o
    komunikacji body ->obiektyw i brak zgody na produkcję niezależnych. Tu
    jest szlaban.
    Maciek

  • 20. Data: 2010-03-02 19:08:00
    Od: t0p <x...@x...pl>

    Jan Rudziński wrote:
    > http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10510
    >
    > Krótkie tele (50 mm czyli 100m ekwiwalent) ze światłem 1:0.95

    Ale czemu taki cieeeemny ? To nie lepiej Canona ze światłem f/0.78 ;)
    http://42.pl/u/29IN ?