  • 71. Data: 2013-04-16 15:07:39
    Temat: Re: ITD, fotoradar i kolejna pomyłka
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie ma.
    > I o to cały flejm.
    > Procedura jest zła, a to ze wszyscy krzyczą na ITD nie różni się
    > znacząco od faktu, że "wszyscy" awanturują się jak to niesprawiedliwie
    > US i ZUS czasami łupie w podatników i ubezpieczonych (kiedy faktcznie
    > winien jest twórca przepisów).
    > Różnica jest taka, że ustawa nie zabrania ujawnienia dowodów
    > posiadanych przez ITD, a to jest sedno.

    Czyli utajnić mogą.

    > Przecież wiadomo, że NIE MA.

    Dla Ciebie wiadomo, że nie ma.
    Ja tego nie wiem.

    > Procedura po prostu nie uwzględnia wersji, że obwiniony NIE PAMIĘTA
    > czy dane zdarzenie mogło mieć miejsce.
    > Tak naprawdę nie pamięta, bez ściemniania.
    > I w tym momencie wersja "nie przyjmuję bo nie pamiętam" może skończyć
    > się sankcjami "za zawracanie d... sądowi" - w postaci grzywny sporo
    > wyższej od mandatu.

    Ale nie chodzi o nie pamiętam, bo "nie pamiętam" w kwestii przyjęcia
    mandatu
    czy w kwestii wskazania osoby, której powierzono pojazd.
    Chodzi mi o to właśnie czy jest gdzieś w procedurze miejsce, w którym
    w odpowiedzi na pismo można dodać
    (bo zakładam, że procedura jest jaka jest, że trzeba albo przyjąć mandat
    albo nie przyjąć albo wskazać dalej)
    jakiś paragraf, który zmusi stronę do przedstawienia pełnej dokumentacji
    na tym etapie. Pewnie prawnik w temacie wiedziałby. Pewnie nawet wie jakie
    furtki i gdzie...

    > Obwiniony jest więc skłaniany do przyznania się do czynu również
    > wtedy, jeśli go nie popełnił - a zwyczajnie NIE WIE że dowody
    > wskazują iż to nie on popełnił wykroczenie.
    > Te dowody ISTNIEJĄ - i w tym jest zaprzeczenie "idei
    > sprawiedliwości", że on ich nie zna i nie może się dowiedzieć bez
    > dodatkowego ryzyka.

    Czy ta "idea sprawiedliwości", o której piszesz jest ujeta w jakimś zgrabnym
    przepisie - kodeksy, kodeksy postępowania itp,
    który można przywołać czy jest tylko taką ideą jak ta, którą znam od wieków
    i nic z niej nie wynika (np sprawiedliwość społeczna)

    Bo jak nie ma takiego haczyka, na którym można się podczepić
    legalnie w każdym przypadku (nawet wtedy kiedy wiem, kto i ile jechał, ale
    chciałem sobie popatrzeć), to faktycznie bijemy tylko pianę.
    Chyba, że koledzy poszli dalej i juz oraganizują jakieś referendum
    interwencję poselską, dziennikarską czy inne pospolite ruszenie w tej
    sprawie?

  • 72. Data: 2013-04-16 18:17:20
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-16 15:00, Bartek pisze:
    > a co gdybys sie przyznal do niepopelnionego przestepstwa?
    > jak to wyglada w takiej sytuacji? bo tak jak piszesz - gdyby
    > loklalizacja ci pasowala, zapewne mandat byl by przyjety...

    http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Przyjmiesz-mandat-
    bez-zdjecia-oskarza-cie-o-skladanie-falszywych-zezna
    n,wid,15485490,wiadomosc.html
    http://tiny.pl/h8f4l

  • 73. Data: 2013-04-16 20:24:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 15:07:39 +0200, cef napisał(a):

> [...]

    > na tym etapie. Pewnie prawnik w temacie wiedziałby. Pewnie nawet wie jakie

    Raczej nie ma takich furtek.
    Zasadniczo to jest tak, że postępowanie mandatowe jest postępowaniem mocno
    uproszczonym, opierającym się na dobrowolnym przyznaniu do popełnieniu
    wykroczenia.
    Nie trzeba tu niczego udowadniać - jak obwiniony zgadza się że popełnił
    wykroczenie, to dostaje mandat, jak się nie zgadza to mandatu nie dostaje.

    A docelowe postępowanie - ze świadkami, dowodami, sądem, prawnikami itp.
    itd. to dopiero przed sądem i to nie w trybie nakazowym.

    Natomiast zazwyczaj wykroczenia dotyczyły spraw gdzie obwiniony był łapany
    na gorącym uczynku przez funkcjonariusza. Wszystko działo się "tu i teraz"
    i w ogóle nie było takiego problemów. Pomimo to w ramach możliwości np.
    policjant zawsze pokazuje odczyt z radaru, czy alkomatu, chociaż zapewne
    też nie musiałby.

    A bardzo źle, że władza karząc z opóźnieniem, wykorzystuje tu prawne
    możliwości bo utrudnienia rozpoznania swojej pozycji obwinionemu, po to
    żeby zwiększyć wpływy z grzywien. To nie powinno być celem aparatu.

    > Bo jak nie ma takiego haczyka, na którym można się podczepić
    > legalnie w każdym przypadku (nawet wtedy kiedy wiem, kto i ile jechał, ale
    > chciałem sobie popatrzeć), to faktycznie bijemy tylko pianę.

    To czy władza ma być dla obywatela, czy też ma wykorzystać każdą możliwość
    do zgnojenia obywatela, to nie jest ujęte w paragrafach...

  • 74. Data: 2013-04-16 23:21:23
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-04-16 15:00, Bartek pisze:

    > a co gdybys sie przyznal do niepopelnionego przestepstwa?
    > jak to wyglada w takiej sytuacji? bo tak jak piszesz - gdyby
    > loklalizacja ci pasowala, zapewne mandat byl by przyjety...

    Gdyby lokalizacja pasowała, to właściciel zapewne odpowiedziałby ITD, że
    nikomu innemu nie powierzał pojazdu w tym dniu i przyjmuje mandat za
    wskazane wykroczenie. No i pewnie komuś innemu by się upiekło (o ile
    zdjęcie, na które powołuje się ITD istnieje).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 75. Data: 2013-04-17 10:44:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, cef wrote:

    > Czyli utajnić mogą.

    Na to wychodzi.
    IMO wypada zgodzić się, że jest to nieprawidłowe działanie
    zarówno ustawodawcy jak i urzędu.

    > Dla Ciebie wiadomo, że nie ma.
    > Ja tego nie wiem.

    No dobra - "nikt nie wskazał" :)

> [...]
    > albo nie przyjąć albo wskazać dalej)
    > jakiś paragraf, który zmusi stronę do przedstawienia pełnej dokumentacji

    Do tego co Tomasz napisał, dodać można tylko iż IMVHO pozostaje
    tylko wobec sądu odwoływać się właśnie z uzasadnieniem "przecież
    nie wiem, a nie mogę przyznać się do czynu którego nie popełniłem
    bo to też czyn zabroniony, a obwiniający nie chce ujawnić dowodów
    które mogłyby pomóc w ustaleniu stanu faktycznego".

    Biorąc pod uwagę że "sąd też kierowca" :> oraz fakt, iż zdarzały
    się wyroki sądowe atakujące bezprawność niektórych akcji
    straży miejskich, BYĆ MOŻE powszechność takich "reklamacji"
    coś by pomogła.

    Chyba sobie odłożę do przemyślenia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 76. Data: 2013-04-17 22:22:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > się wyroki sądowe atakujące bezprawność niektórych akcji
    > straży miejskich, BYĆ MOŻE powszechność takich "reklamacji"

    Jest to jakiś pomysł, ale to też już na etapie sądu,
    a nie korespondecji z "fotografem".

  • 77. Data: 2013-04-18 00:15:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 14:42:46 +0000 (UTC), masti napisał(a):
> [...]
    te-hopes-to-foil-euro-traffic-cameras

    > dlaczego? jakby oryginalną tablicę umieścić nad tym :)

    Art. 268.
    § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa lub
    zmienia zapis istotnej informacji albo w inny sposób udaremnia lub
    znacznie utrudnia osobie uprawnionej zapoznanie się z nią,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.
    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 dotyczy zapisu na informatycznym
    nośniku danych, sprawca podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 3. Kto, dopuszczając się czynu określonego w § 1 lub 2, wyrządza
    znaczną szkodę majątkową, podlega karze pozbawienia wolności od 3
    miesięcy do lat 5.

    Mysle ze 5 lat :-)

    Art. 268a.
    § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa,
    zmienia lub utrudnia dostęp do danych informatycznych albo w istotnym
    stopniu zakłóca lub uniemożliwia automatyczne przetwarzanie,
    gromadzenie lub przekazywanie takich danych,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Kto, dopuszczając się czynu określonego w § 1, wyrządza znaczną
    szkodę majątkową, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do
    lat 5.

    i drugie 5

    Art. 269.
    § 1. Kto niszczy, uszkadza, usuwa lub zmienia dane informatyczne o
    szczególnym znaczeniu dla obronności kraju, bezpieczeństwa w
    komunikacji, funkcjonowania administracji rządowej, innego organu
    państwowego lub instytucji państwowej albo samorządu terytorialnego
    albo zakłóca lub uniemożliwia automatyczne przetwarzanie, gromadzenie
    lub przekazywanie takich danych, podlega karze pozbawienia wolności od
    6 miesięcy do lat 8.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto dopuszcza się czynu określonego w §
    1, niszcząc albo wymieniając informatyczny nośnik danych lub niszcząc
    albo uszkadzając urządzenie służące do automatycznego przetwarzania,
    gromadzenia lub przekazywania danych informatycznych.

    Art. 269a.
    Kto, nie będąc do tego uprawnionym, przez transmisję, zniszczenie,
    usunięcie, uszkodzenie, utrudnienie dostępu lub zmianę danych
    informatycznych, w istotnym stopniu zakłóca pracę systemu
    komputerowego lub sieci teleinformatycznej,

    To razem chyba 23 lata :-)

    J.

  • 78. Data: 2013-04-19 01:31:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 00:59:43 +0200, LEPEK napisał(a):

    > Na podstawie tego zdarzenia i innych wspominanych tutaj na grupie mam
    > już teraz pewność, że każde takie pismo z ITD należy po prostu olać i
    > czekać na wyrok sądu w trybie zaocznym, aby się od niego odwołać (czy
    > tam wnieść zażalenie), aby móc zweryfikować zdjęcie. Bo pomyłek jest za
    > dużo.

    Ależ nie olać. Odpisać uprzejmie, że wedle posiadanych danych samochód nie
    był nikomu powierzony do użytkowania, ani nie był użytkowany przez
    właściciela.

    I tyle. Niech ITD się dalej głowi co z problemem.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 79. Data: 2013-04-19 07:16:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > właściciela.
    >
    > I tyle. Niech ITD się dalej głowi co z problemem.

    Sęk w tym, że oni tam się nad niczym nie głowią.
    Wszystkie sprawy trafiają do sądu. Sąd - jak to sąd - bez czytania akt
    walnie wyrok i da szansę się odwołać. Dopiero druga instancja pochyli
    się nad sprawą.

    Przy okazji moje pytanie: czy to prawda, że sprawy "kontra ITD"
    rozpatrywane są wyłącznie przez sąd warszawski? Co z kosztami przyjazdu
    świadka jadącego przez pół Polski, żeby zobaczyć w końcu to tajemnicze
    zdjęcie? Sąd ma obowiązek pokrycie tych kosztów.

    Czy naprawdę nie mogą zrobić elektronicznej bazy danych zdjęć, żebym z
    komputera mógł swoje zdjęcie obejrzeć?

    --
    MN

  • 80. Data: 2013-04-19 11:25:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Przy okazji moje pytanie: czy to prawda, że sprawy "kontra ITD"
    >rozpatrywane są wyłącznie przez sąd warszawski? Co z kosztami
    >przyjazdu

    Wlasciwy sad bylby chyba dla miejsca popelnienia wykroczenia.

    >świadka jadącego przez pół Polski, żeby zobaczyć w końcu to
    >tajemnicze zdjęcie? Sąd ma obowiązek pokrycie tych kosztów.

    Winnemu tez ?

    >Czy naprawdę nie mogą zrobić elektronicznej bazy danych zdjęć, żebym
    >z komputera mógł swoje zdjęcie obejrzeć?

    No coz, moze i moga, ale ustawa nic o tym nie pisze.
    Ustawe uchwalili poslowie.
    A poslow wybral ... no kto ? :-P

    J.