  • 81. Data: 2013-04-19 12:18:42
    Temat: Re: ITD, fotoradar i kolejna pomy?ka
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-04-19 11:25, J.F pisze:

    > Winnemu tez ?

    najpierw (jeżeli stwierdzi że nie on kierował) chyba musi pojechać jako
    świadek
    dojazd to jedna rzecz, a utrata korzyści (dla pracującego na etacie może
    to być drugie tyle, dla prowadzącego DG może nawet kilkaset razy więcej)

    Lukasz

  • 82. Data: 2013-04-19 14:44:35
    Temat: Re: ITD, fotoradar i kolejna pomyłka
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 14.04.2013 22:02, jerzu pisze:

    > Nic nie jest proste. Ja dziennie robię czasem i 800 kilometrów. I nie
    > jestem w stanie określić po miesiącu, czy o 12.00 to ja byłem
    > Częstochowie na al. Wojska Polskiego, czy może kilka kilometrów
    > wcześniej, w Koziegłowach

    I co z tego? Jesteś nie tylko posiadaczem, ale i użytkownikiem pojazdu.
    Istnieje więc _prawdopodobieństwo_ że mogłeś prowadzić go Ty. Mając na
    względzie treść art. 74 par 1 kpk, który w myśl art 20 par 3 kpw
    znajduje zastosowanie w sprawach o wykroczenie, nie masz obowiązku
    dostarczenia dowodów na swoją niekorzyść. W konsekwencji należy uznać że
    masz prawo uchylić się od obowiązku przekazania wskazanych informacji na
    żądanie GITD i w żadnym wypadku nie można mówić o powstaniu
    odpowiedzialności właściciela lub posiadacza pojazdu z tytułu
    nieudzielenia informacji o sobie samym jako osobie, względem której
    istnieją podstawy do wystąpienia z wnioskiem o ukaranie w postępowaniu o
    wykroczenie. Doprowadziłoby to niedopuszczalnego samooskarżania i
    naruszenia wszelkich uprawnień procesowych służących obronie. Lepiej
    więc, że nie przysyłają fotki... :>

    Pozdrawiam

  • 83. Data: 2013-04-19 17:05:00
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 14.04.2013 22:02, jerzu pisze:

    > Gdyby ITd przysłało razem z tymi pismami
    > wyfrukowane zdjęcie, miałbym jakiś punkt odniesienia. A tak muszę w
    > ruch wprawić sąd. Po co?

    Masz gotową odpowiedź dla GITD

    http://www.damskomesko.pl/2013/04/oswiadczenie-dla-g
    itd/

    Pozdrawiam

  • 84. Data: 2013-04-19 17:33:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-19 17:05, anacron pisze:

    > Masz gotową odpowiedź dla GITD
    >
    > http://www.damskomesko.pl/2013/04/oswiadczenie-dla-g
    itd/

    A na przykład tak - wskazuje żonę, żona wskazuje swojego ojca, ojciec
    wskazuje swoją żonę, ta z kolei wskazuje syna, syn wskazuje teścia itd.
    tu już by się chyba przedawniła karalność ;)

    --
    Liwiusz

  • 85. Data: 2013-04-19 18:30:51
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 19 Apr 2013 17:05:00 +0200, anacron <a...@a...pl>
    wrote:

    >Masz gotową odpowiedź dla GITD

    I tak skończy się w sądzie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 86. Data: 2013-04-19 19:28:36
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 19.04.2013 17:33, Liwiusz pisze:
    > A na przykład tak - wskazuje żonę, żona wskazuje swojego ojca, ojciec
    > wskazuje swoją żonę, ta z kolei wskazuje syna, syn wskazuje teścia itd.
    > tu już by się chyba przedawniła karalność ;)

    Kolega wygrał sprawę, bo wskazał podając jedynie imie i nazwisko i
    pociągnęli go za nie wskazanie i został uniewinniony (akurat dziś), bo
    wskazał zgodnie z art. 78 o ile pamiętam.

  • 87. Data: 2013-04-19 19:31:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-19 19:28, anacron pisze:

    > Kolega wygrał sprawę, bo wskazał podając jedynie imie i nazwisko i
    > pociągnęli go za nie wskazanie i został uniewinniony (akurat dziś), bo
    > wskazał zgodnie z art. 78 o ile pamiętam.

    Tzn. mogę wskazać Jamesa Bonda z Londynu? :)

    --
    Liwiusz

  • 88. Data: 2013-04-19 20:13:38
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 19.04.2013 19:31, Liwiusz pisze:

    > Tzn. mogę wskazać Jamesa Bonda z Londynu? :)

    Jamesa Bonda jak już, nie podawaj miasta :)

  • 89. Data: 2013-04-19 20:16:41
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 19.04.2013 18:30, jerzu pisze:> On Fri, 19 Apr 2013 17:05:00
    +0200, anacron <a...@a...pl>

    > I tak skończy się w sądzie.

    Tego nie wiesz, choć fakt jeszcze kierują, ale teraz z powodów
    proceduralnych masowo przegrywają w sądach (informacja z DAS), bo GITD
    nie może karać za art. 96 § 3 kodeksu wykroczeń.

  • 90. Data: 2013-04-19 21:53:10
    Temat: Re: ITD, fotoradar i kolejna pomylka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddd" napisał w wiadomości

    >najpierw (jeżeli stwierdzi że nie on kierował) chyba musi pojechać
    >jako świadek

    Skoro nie on kierowal, to ma napisac komu powierzyl.
    A wtedy jako swiadek dopiero gdy delikwent sie nie przyzna.
    Bo jak nie napisze komu powierzyl, to bedzie oskarzony o
    niepoinformowanie.
    A tak zeby byl swiadkiem a nie bylo oskarzonego to sie nie da :-)

    A jak odpisze ze nikomu nie powierzyl ale sie nie przyznaje, to
    owszem - cos mu sad zwroci.
    Ale jak sie okaze ze bledu ITD wykazac nie moze i sad go uzna winnym ?

    >dojazd to jedna rzecz, a utrata korzyści (dla pracującego na etacie
    >może to być drugie tyle, dla prowadzącego DG może nawet kilkaset razy
    >więcej)

    A placa ?

    Bo owszem, ITD oskarzyc o spowodowanie strat mozna. Moze nawet sie i
    wygra, jak beda odpowiednio udokumentowane te straty
    (kwota z pit/230 dni roboczych ?).
    Ale najpierw trzeba wygrac.

    J.