  • 61. Data: 2013-04-15 15:14:14
    Temat: Re: ITD, fotoradar i kolejna pomyłka
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > podstawie. Na samym końcu jest radosna tfurczość (nie poprawiać) władz
    > lokalnych, w tym prawo do stawiania znaków. Ale te znaki mają być
    > stawiane zgodnie z prawem wyższego rzędu a nie widzimisie kacyka
    > lokalnego.
    >
    > To samo dotyczy na przykład prawa do poznania zarzutów w sprawie zanim
    > złoży się oświadczenie o przyznaniu się do winy. I tu GITD na razie
    > skutecznie naciąga prawo wbrew prawu a trzeba dopiero kogoś
    > dostatecznie zdesperowanego, żeby doprowadzić do ścisłej regulacji
    > problemów związanych z fotoradarami, jakie "wyszły w praniu".

    A tak konkretniej? Z przepisami i artykułami?
    Bo jak coś jest niezgodnie z przepisami, to należy się na to uchybienie
    lub zastosowanie niewłaściwego przepisu powołać już na dzien dobry.
    Więc byłbym wdzięczny gdyby ktoś podał jakieś konkrety.
    Jakiś wzór z odwołaniem do naruszonych przepisów, rozpowszechnił go
    i wprowadził w życie - tak żeby choć czytelnicy pms w pierwszej kolejności
    byli do przodu.

  • 62. Data: 2013-04-15 18:12:28
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-04-15 14:48, AZ pisze:
    > Ale pewnie i tak w ITD maja jeden wielki ekran z podsumowaniem wydajnosci
    > wszystkich fotoradarow wiec po dniu by sie alarm podniosl ;-)
    Może używają po prostu tego licznika na górze strony:
    http://www.dlugpubliczny.org.pl/pl - jak się zatrzymuje, to jest
    wszystko ok, jak zaczyna szybciej liczyć - to wysyłają patrole w teren...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 63. Data: 2013-04-15 19:48:52
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-04-15 00:02, cef pisze:
    > Ale wg mnie pomyłki eliminują się same.
    > Ot choćby przykład inicjujący ten wątek.

    Ta pomyłka nie wyeliminowała "się sama" misiu kolorowy. Wyeliminowanie
    tej pomyłki wymagało trochę działań, angażowało momentami trzy osoby,
    powodowało trochę nerwów, pociągnęło jakieś tam koszty i było zarazem
    zupełnie debilne, jak debilne było wystąpienie owej pomyłki.

    > Jeśli ktoś ma wątpliwości a dostaje często korespondencję z ITD,
    > to musi mieć już ustalone procedury.

    Które też się same ustalą...

    > Można np z definicji informować o
    > niezgodności
    > marki i numerów (nawet nie widząc zdjęcia).

    Zapędzasz się - wtedy w sądzie (jeśli zdarzy się jednak, że to nie
    pomyłka) może to wyglądać na próbę wyślizgania się, a sąd może orzekać
    niezgodnie z taryfikatorem. Zaryzykujesz za 1500 + jakieś tam fałszywe
    zeznania?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 64. Data: 2013-04-15 20:01:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Pan minister to ma immunitet misiu ;)

    A ci od ITD też mają immunitet ?

  • 65. Data: 2013-04-15 21:33:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    LEPEK wrote:

> [...]
    > powodowało trochę nerwów, pociągnęło jakieś tam koszty i było zarazem
    > zupełnie debilne, jak debilne było wystąpienie owej pomyłki.

    I po co te misie?
    Pomyłka jak pomyłka. Wiadomo, że coś trzeba zrobić.

> [...]
    > pomyłka) może to wyglądać na próbę wyślizgania się, a sąd może orzekać
    > niezgodnie z taryfikatorem. Zaryzykujesz za 1500 + jakieś tam fałszywe

    Owszem. To może mieć zgubne skutki.
    Szukam rozwiązania, które zmusiłoby ludzi
    do weryfikacji działań automatu.

  • 66. Data: 2013-04-15 23:19:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 23:20:23 +0200 osobnik zwany LEPEK napisał:

    > No i sam przyznałeś, że nie same się te pomyłki eliminują, tylko zrobić
    > coś jednak trzeba.
    > A tak na prawdę trzeba, to zrobić COŚ(1), co gros tych pomyłek
    > wyeliminuje niemal na starcie.

    > Nie należy zmuszać ludzi do weryfikacji, tylko im ją UMOŻLIWIĆ:
    > (1)wystarczy wysyłać dołączone zdjęcie.

    ja rozumiem, że chodzi o weryfikacje przez ludzi (funkcjonariuszy) przed
    wysłaniem

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 67. Data: 2013-04-15 23:20:23
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

> [...]

    > Szukam rozwiązania, które zmusiłoby ludzi
    > do weryfikacji działań automatu.

    Nie należy zmuszać ludzi do weryfikacji, tylko im ją UMOŻLIWIĆ:

    Bo teraz to wygląda tak, że robią zdjęcie, a propozycja mandatu wysyłana
    jest niemal na chybił-trafił. Pół biedy, jak ilość fotografii jest równa
    ilości propozycji mandatów (choć ze sprawiedliwością to nie ma nic
    wspólnego). Ale jak ktoś gdzieś wpadnie na to, że "skoro nie dołączamy
    zdjęć, to wysyłajmy pisma na losowe adresy - jak będzie się rzucał, to
    odpiszemy, że rzeczywiście to nie on"? Ludzie dla kasy, premii,
    poklasku, czy choćby utrzymania pracy są w stanie zrobić rzeczy na
    prawdę chore - pamiętasz łowców skór z Łodzi?

    Pozdr,

  • 68. Data: 2013-04-16 08:23:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    LEPEK wrote:

    > No i sam przyznałeś, że nie same się te pomyłki eliminują, tylko
    > zrobić coś jednak trzeba.

    To samo co w przypadku pomyłki z innych powódow.

> [...]
    > to nie on"? Ludzie dla kasy, premii, poklasku, czy choćby utrzymania
    > pracy są w stanie zrobić rzeczy na prawdę chore - pamiętasz łowców

    To jest bardziej casus firm wysyłających propozycję niby darmowego,
    ale jednak płatnego wpisu do katalogu
    czy propozycję umieszczenia przedsiębiorcy w jakimś rejestrze za 100zł.
    Przykład z łowcami, trochę nietrafiony w moim odczuciu.
    Mamy też wiele innych przypadków tego, co "potrafi" człowiek.

    Tu jest to przykre, że para się tym instytucja jak najbardziej państwowa.
    Wróćmy jednak do konkretów. Jeśli chcemy walczyć-
    bez podkładania się fałszywymi zeznaniami- to co jest niezgodnie i z jakim
    przepisem
    w tej procedurze. Bo wszyscy trąbią o tym jakie to niesprawiedliwe,
    wyzywają ITD od złodziei, ale wszyscy nabrali wody usta jak poprosiłem o
    podanie
    jakiegoś konkretnego naruszonego przepisu czy procedury postępowania.
    Piszę to z pozycji laika -nie znam procedur sądowych -ani praw jakie mi
    przysługują
    i które tym wezwaniem zostają naruszone. Zakładam więc, że można w którymś
    ruchu
    wysłać ITD zgodnie z prawem na przysłowiowe drzewo. Trzeba tylko wiedzieć
    jak to rozegrać. Jeśli to wiecie, to napiszcie.

  • 69. Data: 2013-04-16 12:53:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, cef wrote:

> [...]
    > przysługują
    > i które tym wezwaniem zostają naruszone.

    Nie ma.
    I o to cały flejm.
    Procedura jest zła, a to ze wszyscy krzyczą na ITD nie różni się
    znacząco od faktu, że "wszyscy" awanturują się jak to niesprawiedliwie
    US i ZUS czasami łupie w podatników i ubezpieczonych (kiedy faktcznie
    winien jest twórca przepisów).
    Różnica jest taka, że ustawa nie zabrania ujawnienia dowodów
    posiadanych przez ITD, a to jest sedno.

    > Zakładam więc, że można w którymś ruchu
    > wysłać ITD zgodnie z prawem na przysłowiowe drzewo. Trzeba tylko wiedzieć
    > jak to rozegrać. Jeśli to wiecie, to napiszcie.

    Przecież wiadomo, że NIE MA.

    Procedura po prostu nie uwzględnia wersji, że obwiniony NIE PAMIĘTA
    czy dane zdarzenie mogło mieć miejsce.
    Tak naprawdę nie pamięta, bez ściemniania.

    I w tym momencie wersja "nie przyjmuję bo nie pamiętam" może skończyć
    się sankcjami "za zawracanie d... sądowi" - w postaci grzywny sporo
    wyższej od mandatu.
    Obwiniony jest więc skłaniany do przyznania się do czynu również
    wtedy, jeśli go nie popełnił - a zwyczajnie NIE WIE że dowody
    wskazują iż to nie on popełnił wykroczenie.
    Te dowody ISTNIEJĄ - i w tym jest zaprzeczenie "idei sprawiedliwości",
    że on ich nie zna i nie może się dowiedzieć bez dodatkowego ryzyka.

    Wniosek - stosować trzeba "wersję rosyjską".
    Takie prawo, nie ma wyjścia to trzeba samemu nagrywać 100% czasu
    jazdy :>

    pzdr, Gotfryd

  • 70. Data: 2013-04-16 15:00:43
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Uprzejmie donoszę o kolejnej pomyłce ITD przy zarejestrowaniu wykroczenia
    > w postaci przekroczenia prędkości.

    a co gdybys sie przyznal do niepopelnionego przestepstwa?
    jak to wyglada w takiej sytuacji? bo tak jak piszesz - gdyby loklalizacja ci
    pasowala, zapewne mandat byl by przyjety...

    --
    Pozdrawiam, Bartek