    From: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: ISP szpiegami
    Date: Fri, 7 Jun 2002 19:24:18 +0000 (UTC)

    Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> wrote in
    news:87d6vdp5fl.fsf@pa68.bojanowo.sdi.tpnet.pl:

    > Zaawansowane szyfrowanie zaklada moim zdaniem bardzo duza trudnosc
    > w odkodowaniu wg obecnej czy przyszlej wiedzy - sa metody
    > kryptograficzne wyjatkowo trudne do zlamania silowego (w
    > wiekszosci sensownych to praktycznie niemozliwe bez wzgledu na moc
    > obliczeniowa). Mam watpliwosci co do przekazania naszym sluzbom
    > odpowiednich metod dekodowania innych niz silowe nawet jezeli one
    > istnieja gdzies bardzo dobrze ukryte na swiecie - pewnie ze zwykly
    > pgp juz jest bariera nie do pokonania.

    Akurat w PGP bym nie wierzył... Natomiast chciałbym zobaczyć miny
    gości oglądających nieznany plik zakodowany moim amatorskim algorytmem
    z kluczem symetrycznym, nie znających tego algorytmu. :->>> Oczywiście
    wcześniej (i później) mogę użyć publicznych algorytmów.

    > Sprowadzasz sledzenie do jakis najpowazniejszych przestepstw.

    Ciekawe czy treść 'osoby do przewozu 10kg amfy szukam' się łapie?

    > A w jaki sposob chcesz to analizowac praktycznie ? Robie
    > fotografie psa (z sama fotografia tez by byly problemy z
    > rozpoznaniem, to wcale takie proste nie jest), koduje wiadomosc
    > szyfrem jednorazowym z dobrze przypadkowym kluczem (no jedyny
    > problem to zrodlo danych u odbiorcy - w przypadku np. kumpli
    > czesto sie spotykajacych to nie klopot podrzucic tasmie), sumuje
    > ze zdjeciem, zapisuje w formacie bez kompresji stratnej do listu i
    > jak w ogole cos znajdziesz ? No a to nawet teretycznie (jak dobre
    > dane przypadkowie) do zlamania nie jest.

    Znajdziesz. Są metody przeglądania obrazków pod kątem, czy
    zawierają wkomponowane w opisany sposób dane (kiedyś było o tej
    metodzie w dodatku do GW, to trochę na sieci poszperałem). Problemem
    może być najwyżej ekstrakcja tego, ale przy używaniu gotowych programów
    do kodowania, może to nie być problem (backdoory). Tylko jak
    zabezpieczą się przed programami pisanymi własoręcznie, o nieznanych
    algorytmach?

    --
    /**** There are many ways to get what you want ****\
    ***** I use the best I use the rest *****