  • Data: 2002-06-10 08:50:38
    Temat: Re: ISP szpiegami
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Paweł 'Róża' Różański" <r...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie mam pojęcia, ale myślę, że się da

    Dać to się da, oczywiście, ale jak sobie wyobrażasz działanie takiego
    skanu na masową skalę, ot w takim Hotmailu?
    Musisz analizować każdą przesyłkę i porównywać _każdą_z_każdą a to nie
    wydaje się być możliwe.
    Ba, zapewne wchodzi tutaj jeszcze porównywanie z mailami przechodzącymi
    przez sieć innych providerów.
    Niewykonalne.

    > Po prostu czemu zakładasz, że nie ma rozpoznawania
    > czy coś jest spakowane i ew. dekompresji?

    Nie, nie. Ja nie mam wątpliwości, że wyłapywanie wszystkiego, co
    zostało przejechane pakerami jest możliwe.
    Ba, można wszytko takowe archiwizować, ale ilość śmiecia będzie
    zatrważająca.
    Można też każdą przesyłkę ze spakowanym (zwłaszcza na hasło)
    załącznikiem archiwizować, ale kto to wszystko będzie później
    przeglądał?

    > Ale pomyśl, ile procent użytkowników mających coś do ukrycia
    > będzie szczęśliwych, że sprytnie, w 'niewykrywalny' sposób
    > ukryło coś w zdjęciu i wyśle bezpośrednio?

    Jak już wspomniałem, znakomita część ludzi
    podsłuchiwanych/inwigilowanych wpada nie dlatego, że kiepsko zmylili
    swych aniołów stróży, lecz dlatego, że nie mieli pojęcia, że mają ich
    przydzielonych.

    > Poza tym można analizować brakujące części dzielonego archiwum

    Stary, weź pomyśl, że musisz do tego:

    1) Wyłapywać WSZYSTKIE przesyłki z ataczmentem
    2) wyłapywać szczególnie wszystko to, co ma atachment spakowany,
    3) rozpakowywać _każdy_ atachment,
    4) analizować, czy jest to całość przekazu, czy tylko część,
    5) szukać pozostałych części, które mogą być dosłane z innego miasta za
    np. 2 dni.
    Przez ten czas w gotowości musi leżeć próbka zatrzymanego materiału.

    O ile punkty 1-4 są baaaardzo trudne do wdrożenia w wypadku dużych
    serwisów (WP, Onet, Yahoo), to pkt. 5 wydaje mi się być niemożliwy do
    spełnienia. Musiałbyś mieć centralny komputer nadzorujący CAŁY ruch
    mailowy np. w Europie, a skonstruowanie takowego i co ważniejsze jego
    działanie jest niemożliwe. Jak sobie wyobrażasz przez dana maszynę
    przepuszczać wszystkie bez wyjątku maile w Polsce czy tym bardziej w
    Europie?

    > Dojdziemy do tego, że najlepszą formą (tylko dość wolną)
    > wysyłania zakodowanych informacji jest umieszczanie odpowiednich
    > sygnaturek podczas wysyłania na newsy i kodowanie numeru posta w M-ID.
    > Kilka neutralnych, jedna oznaczająca 0, inna 1 i jadziem. ;-)

    Chyba najlepszą formą nadal będzie pisanie skrytym textem, bez
    zwracającej uwagę silnej kryptografii.

    Rico.
    w...@p...pl
    www.telefonia.skonet.pl/