  • Data: 2002-06-11 11:47:18
    Temat: Re: ISP szpiegami
    Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ryszard Rączkowski <w...@p...pl> wrote in
    news:ae0jgj$onf$1@news.tpi.pl:

    > Dać to się da, oczywiście, ale jak sobie wyobrażasz działanie
    > takiego skanu na masową skalę, ot w takim Hotmailu?

    A wirusy w załącznikach to jak sprawdzają?

    > Ba, zapewne wchodzi tutaj jeszcze porównywanie z mailami
    > przechodzącymi przez sieć innych providerów.
    > Niewykonalne.

    SETI działa. ;-)

    > 5) szukać pozostałych części, które mogą być dosłane z innego
    > miasta za np. 2 dni.
    > Przez ten czas w gotowości musi leżeć próbka zatrzymanego
    > materiału.
    >
    > O ile punkty 1-4 są baaaardzo trudne do wdrożenia w wypadku dużych
    > serwisów (WP, Onet, Yahoo), to pkt. 5 wydaje mi się być niemożliwy
    > do spełnienia.

    Tam od razu niemożliwy. Po prostu trudny.

    > Musiałbyś mieć centralny komputer nadzorujący CAŁY
    > ruch mailowy np. w Europie, a skonstruowanie takowego i co
    > ważniejsze jego działanie jest niemożliwe.

    Wystarczy analizować podzielone archiwa i składać je w całość
    (odsyłać na wydzielony komputer centralny). Ile podzielonych archiwów
    wysłałeś w ostatnim roku?

    > Jak sobie wyobrażasz
    > przez dana maszynę przepuszczać wszystkie bez wyjątku maile w
    > Polsce czy tym bardziej w Europie?

    Provider ocenia, czy jest to archiwum i wysyła na centralny
    komputer.

    > Chyba najlepszą formą nadal będzie pisanie skrytym textem, bez
    > zwracającej uwagę silnej kryptografii.

    Zapewne tak. Jak się pisze odpowiednio dużo, to przestaną
    wyrabiać z analizowaniem tego. ;-)

    --
    /**** 1. Look both ways when crossing roads ****\
    ***** 2. Don't wear slippers 'til you're old *****