-
Data: 2012-05-17 14:56:09
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-05-16 23:45, Iguan_007 pisze:
> Michal,
> Taki "argument" ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly znacznie
bezpieczniejsze od wspolczesnych.
widzę, że nie zrozumiałeś ani tego co napisałem, ani co taki znaczek
";-) " na końcu oznacza. Napiszę więc wprost. Praw fizyki żadne
najwymyślniejsze reklamy ani układy elektroniczne nie zmienią. W
zderzeniu samochodu o małej masie z tym o dużej masie na pozycji
uprzywilejowanej zawsze będzie ten duży i ciężki. W dużym i ciężkim
dodatkowo praktycznie zawsze jest więcej tego, co się ma giąć w razie
wypadku.
Samochody małe należą też prawie zawsze do klasy ekonomicznej, w której
to producenci nigdy nie odczuwali szczególnej potrzeby montowania
wydumanych systemów bezpieczeństwa - to podnosi koszty i zawsze jest
zarezerwowane dla segmentu premium, czyli znów samochodów zazwyczaj
dużych i ciężkich.
Warto przypomnieć także awanturę sprzed paru lat, gdy oburzenie opinii
publicznej wywołało ujawnienie informacji, że pewne firmy do badań
bezpieczeństwa oprócz manekinów używały także zwłok ludzkich (i nie byli
to producenci najbardziej znani z samochodów ani małych, ani nawet
średnich..)
Tak więc mając do porównania samochód nowy, mały i zaprojektowany przez
księgowego (bo tylko na takie przy naszych zarobkach większość ludzi
może sobie pozwolić..) albo za porównywalne pieniądze starszy, ale za to
większy i z wyższego segmentu, to uważam, że w przypadku bliskiego
spotkania 3 stopnia na ulicy ten starszy na 99% zapewni nie gorszą (jak
nie lepszą) ochronę nim jadących.
Skoro przywołałeś już te 30 lat, to proponuję proponuję sprawdzić na
przykładzie Mercedesa w124 (który wszedł do produkcji jakby nie było 27
lat temu) jak porządne firmy dbały już wtedy o sprawy bezpieczeństwa -
przykładowo zderzenie offsetowe z przeszkodą weszło do repertuaru
oficjalnych badań bezpieczeństwa dopiero po tym, jak pokazano wyniki
offsetowych testów zderzeniowych w124. Testami zderzeniowymi przy
najechaniu od tyłu nawet dziś jakoś nikt szczególnie nie chce się chwalić..
--
Pozdr,.
Michał
Następne wpisy z tego wątku
- 17.05.12 15:04 Michał Baszyński
- 17.05.12 16:25 kamil
- 17.05.12 22:01 Iguan_007
- 17.05.12 22:13 Iguan_007
- 18.05.12 01:11 Adam Płaszczyca
- 19.05.12 21:01 Adam Płaszczyca
- 19.05.12 22:16 Iguan_007
- 20.05.12 01:30 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 20.05.12 10:24 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 20.05.12 11:10 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 22.05.12 14:54 Adam Płaszczyca
- 22.05.12 21:40 Iguan_007
- 26.05.12 20:01 Adam Płaszczyca
- 27.05.12 03:44 Iguan_007
- 27.05.12 13:38 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=