  • Data: 2018-10-03 11:01:00
    Temat: Re: I kolejny zombiak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:pp1v6l$6d8$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-10-03 o 10:17, WS pisze:

    >To jest argument - żeby jeździć 120 po mieście :)

    Ale wolno tylko 50/60, i to moze pieszy zalozyc.

> [...]
    >sytuację, że samochód jedzie wolno, a pieszy niejako złośliwie
    >wychodzi mu przed maskę na metr przed. Ale nie można tego
    >interpretować w ten sposób, że ktoś jedzie nawet przepisowo, ale nie
    >przewiduje konieczności zatrzymania się przed przejściem - i z wielu
    >metrów uderza w pieszego - niby nie miał możliwości zahamowania, ale
    >powodem tego nie było zachowanie pieszego, tylko zachowanie (i brak
    >przewidywania) u kierowcy.

    >Interpretacja odmienna skutkuje paradoksalnym wnioskiem, że winnym
    >potrącenia na pasach jest zawsze pieszy, jeśli kierowca hamuje.

    Cos w tym jest, o ile oczywiscie kierowca hamuje od razu odpowiednio
    mocno.

    Dodaj jeszcze, ze kierowca powinnien tak jechac, zeby nie wyprzedzac i
    nie omijac innych pojazdow na przejsciu.

    Gdzies tam jest jeszcze ta kwestia, ze przy przecietnej predkosci
    pieszego, jesli nie wchodzi on bezposrednio przed pojazd, tylko na
    sasiedni pas ruchu, to samochod ma akurat tyle czasu, zeby przejechac
    przed pieszym lub sie zatrzymac - o ile oczywiscie jedzie 50.

    Niestety - rowery jada szybciej ...

    J.