  • Data: 2018-10-04 07:05:28
    Temat: Re: I kolejny zombiak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 3 Oct 2018 16:08:26 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > W zasdzie masz racje. Nie znam zadnego uregulowania obligujacego pieszego do
    zatrzymania przed wejsciem na jezdnie. Nie znaczy ze takiego nie ma, ja nie znam. W
    takim przypadku sprawe rozpatruje komisja do przyznawania nagrody Darwina. Ale jest
    jeszcze jeden myk. W przepisach dotyczacych wchodzenia pieszego na jezdnie uzywa sie
    zwrotu " pierwszenstwo ". Jest definicja pierwszenstwa. W skrocie to sytuacja w
    ktorej kierujacy pojazdem i majacy pierwszenstwo przez zachowanie innej osoby
    zmuszony jest do zmiany predkosci z jaka sie porusza, zmiany toru jazdy lub
    zatrzmania. W zdarzeniu z filmu dwie glupie baby nie zastosowaly sie do reguly
    ograniczonego zaufania, nie zachowaly szczegolnej ostroznosci przy przechodzeniu
    przez jezdnie. Z filmu wynika ze gdyby czerwony samochod stal to tez by glupia cipa
    na niego wlazla.

    Ale w tym przypadku pierwszenstwo mialy baby na przejsciu.
    A zachowanie kierowcy nie sugerowalo, ze sie nie zatrzyma.

    Tylko trzeba bylo ostroznosc zachowac, to by zauwazyly, ze jednak sie
    nie zatrzyma.

    J.