-
X-Received: by 10.157.56.165 with SMTP id p34mr1350955otc.6.1471329402221; Mon, 15
Aug 2016 23:36:42 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.56.165 with SMTP id p34mr1350955otc.6.1471329402221; Mon, 15
Aug 2016 23:36:42 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!f6no10313282ith.0!news-out.google.com!d130ni36879ith.0!nnt
p.google.com!f6no10313271ith.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegrou
ps.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 15 Aug 2016 23:36:41 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <noub2n$num$1@node2.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.115.65.19;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 217.115.65.19
References: <c...@g...com>
<noeqvh$u4l$2@node2.news.atman.pl> <noerfo$3a7$1@node1.news.atman.pl>
<57ab09be$0$12556$65785112@news.neostrada.pl>
<nof1nt$9us$1@node1.news.atman.pl>
<57ab0d1e$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
<nof2pr$b2q$2@node1.news.atman.pl>
<57ab1aa2$0$12543$65785112@news.neostrada.pl>
<nof6mo$f6i$1@node1.news.atman.pl> <nof7pu$g0s$2@node1.news.atman.pl>
<7...@g...com>
<noff9l$oge$1@node1.news.atman.pl>
<1mj85a4o9i9i0$.1sfr0zz1hu46d.dlg@40tude.net>
<noh053$1mk$1@node2.news.atman.pl>
<swkbw9yfgh9f$.1v7u0dmf6aot9$.dlg@40tude.net>
<nohs1p$tnu$1@node2.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<nok63q$j7n$1@node1.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<noub2n$num$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <3...@g...com>
Subject: Re: I co mi po autostradzie - wyprzedzanie tirów
From: s...@g...com
Injection-Date: Tue, 16 Aug 2016 06:36:42 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2587103
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 08:15:53 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
> On 15.08.2016 15:58, s...@g...com wrote:
>
> > Istote tego o czym pisałem ominąłeś.
> > Większość tych ciężarówek za którymi jechałem wyprzedzała relatywnie raźnie i po
paru minutach tego wyprzedzonego juz z tyłu widać nie było.
> > Podobnie ten z przodu. Pojawia sie i po paru minutach go wyprzedzamy.
> > Zamordyzm o którym pisze się w tym wątku wrzuca obie sytuacje (wyprzedzenia 2-5
minutowe i wyprzedzenia 30sek-1minuta) do jednego worka.
> > A to bez sensu bo widziałem ciężarówki które jadą 75-80km/h i takie które
opierają się na 92km/h.
> > Po wprowadzeniu zamordyzmu nie tylko mamy cały rządek ciężarówek które jadą tak
jak najwolniejsza ale i zbijają się w pociąg o długości 1-2 km.
> > I i tak pan ścigacz będzie się kisił za skodą fabią która to towarzystwo
wyprzedza z zawrotną prędkością 110km/h.
>
>
> Może bym uwierzył, gdyby nie to, że trochę jeżdzę, trochę motocyklem bez
> szyby i wiem, ze oni _zawsze_ mają w okolicach 55mil/h;)
>
Oni w sensie ciężarówki? Potwierdzam.
Fabie mają zazwyczaj zawrotne 105km/h :)
> >> A tirman ma mentalność "bo ja jestem duży i w pracy, więc w dupie mam
> >> kierowcę osobówki - on jedzie sobie dla rozrywki na urlop a ja ciężko
> >> tyram, więc niech daje po heblach i nie marudzi, bo ja mu towar w lidlu
> >> zapewniam." I jeszcze do tego dorabia teorię, o tym jak mu się całe
> >> życie zawali jak nie wyprzedzi akurat tu i teraz. A wy tę propagandę
> >> łykacie;)
> >>
> >
> > Nie dorabiaj ideologii. Nie ma potrzeby.
> > Droga to dobro współdzielone i niestety nie ma tam uprzywilejowanych.
> > Ja jak jade w dzień to wole jechac spokojnie 90-100 za ciężarówkami. I mam
spokój. Zajade niewiele póżniej (testowane na trasach ze śląska do torunia) - 5-5,5h.
>
> Twoja sprawa - nikt do ciebie pretensji nie ma, jeśli tylko nie robisz
> tego lewym pasem. Jak pisałem - jeżdzę motocyklem wolno i jakoś nie
> przychodzi mi do głowy bloklować lewy pas, bo akurat tu i teraz muszę
> wyprzedzać. Właśnie dlatego, że to dobro współdzielone a nie moje prywatne.
>
Preferuję jazdę nocą. Wtedy można lewym pasem jechać nikogo nie spowalniając a na
prawym jest tyle miejsca że bez zbytniego zamieszania można przepuścić tych z tyłu
nie tracąc na prędkości i nie hamując.
W dzień jeżdzę za ciężarówkami. I dlatego mam zebrane dobre statystyki z różnych
prędkości na tej samej trasie.
>
> > Za to w nocy jedzie się fajnie i wtedy warto pocisnąć.
> > Od okolic 21:00 robi sie luźno i można pociskać raźnie. Wtedy czas przejazdu na
powyższej trasie to nawet 3h50.
> > Tyle że to róznica między jazdą 90-100-110 a grzaniem 120-140.
> > Czyli na 400km mozna zaoszczędzić jakieś 20-25%. Maksymalnie. W dzień IMHO nie do
osiągnięcia.
> >
> > IMHO nie warto sie burzyć i te pare minut/procent straty przy czekaniu na
ciężarówkę.
>
> No to jak to jest, że różnica dla osobówki między 140 a 90 jest ponoć
> niewielka i mało znacząca, a dla tirmana między 92 a 89 to już kwestia
> życia i śmierci? He?
>
Róznica między 90 a 140 to 20-25% czasu przejazdu. Więc trochę jest. Ale ja miałem na
mysli to że jadąc 140 i okazjonalnie zwalniając bo ciężarówki się wyprzedzają wiele
czasu nie stracimy.
Mnie tam jest rybka czemu ktoś szybko jedzie. Może zarabia, może jest spóźniony, może
nie lubi tracić czasu. Jeden kit.
Kazdy jakis powod ma więc staram się nie utrudniać. I to samo aplikuję ciężarówkom.
Jesli ciężarowiec wymyslił że potrzebuje przyspieszyć to pewnie ma powód.
Weź też pod uwage że oni lubią draftować czyli jechać w cudzym tunelu powietrznym.
Jesli różnica prędkości jest mała to bardziej opłaca się jechać za kimś niż
wyprzedzać. Więc nie sądzę że robią to z powodu iluzorycznych zysków na czasie.
A może po prostu jest tak że tirman w oczach wyobraźni widzi siebie dojeżdzającego do
skrzyżowania w łodzi i zmieniające się swiatło na czerwone?
Wtedy brak 5 sekund równa się stracie minuty.
Tak czy siak nie popieram zamordyzmu. Natomiast brak mi na polskich drogach patroli
manadatujących głupie zachowania i niesprawne samochody.
Ale to zupełnie inny temat.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.08.16 08:52 Shrek
- 16.08.16 09:23 Wiesiaczek
- 16.08.16 09:42 Shrek
- 16.08.16 11:12 s...@g...com
- 16.08.16 11:13 s...@g...com
- 16.08.16 11:50 J.F.
- 16.08.16 11:54 robot
- 16.08.16 12:41 Shrek
- 16.08.16 13:24 s...@g...com
- 16.08.16 13:43 Shrek
- 16.08.16 15:15 J.F.
- 16.08.16 15:23 J.F.
- 16.08.16 17:58 Cavallino
- 16.08.16 18:01 Cavallino
- 16.08.16 18:32 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=