    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 15 Aug 2016 23:36:41 -0700 (PDT)
    <noeqvh$u4l$2@node2.news.atman.pl> <noerfo$3a7$1@node1.news.atman.pl>
    <57ab09be$0$12556$65785112@news.neostrada.pl>
    <nof1nt$9us$1@node1.news.atman.pl>
    <57ab0d1e$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <nof2pr$b2q$2@node1.news.atman.pl>
    <57ab1aa2$0$12543$65785112@news.neostrada.pl>
    <nof6mo$f6i$1@node1.news.atman.pl> <nof7pu$g0s$2@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <noff9l$oge$1@node1.news.atman.pl>
    <1mj85a4o9i9i0$.1sfr0zz1hu46d.dlg@40tude.net>
    <noh053$1mk$1@node2.news.atman.pl>
    <swkbw9yfgh9f$.1v7u0dmf6aot9$.dlg@40tude.net>
    <nohs1p$tnu$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <nok63q$j7n$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <noub2n$num$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: I co mi po autostradzie - wyprzedzanie tirów
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 08:15:53 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    paru minutach tego wyprzedzonego juz z tyłu widać nie było.
    minutowe i wyprzedzenia 30sek-1minuta) do jednego worka.
    jak najwolniejsza ale i zbijają się w pociąg o długości 1-2 km.
    wyprzedza z zawrotną prędkością 110km/h.

    > Może bym uwierzył, gdyby nie to, że trochę jeżdzę, trochę motocyklem bez
    > szyby i wiem, ze oni _zawsze_ mają w okolicach 55mil/h;)

    Oni w sensie ciężarówki? Potwierdzam.
    Fabie mają zazwyczaj zawrotne 105km/h :)

    spokój. Zajade niewiele póżniej (testowane na trasach ze śląska do torunia) - 5-5,5h.

    > Twoja sprawa - nikt do ciebie pretensji nie ma, jeśli tylko nie robisz
    > tego lewym pasem. Jak pisałem - jeżdzę motocyklem wolno i jakoś nie
    > przychodzi mi do głowy bloklować lewy pas, bo akurat tu i teraz muszę
    > wyprzedzać. Właśnie dlatego, że to dobro współdzielone a nie moje prywatne.

    Preferuję jazdę nocą. Wtedy można lewym pasem jechać nikogo nie spowalniając a na
    prawym jest tyle miejsca że bez zbytniego zamieszania można przepuścić tych z tyłu
    nie tracąc na prędkości i nie hamując.
    W dzień jeżdzę za ciężarówkami. I dlatego mam zebrane dobre statystyki z różnych
    prędkości na tej samej trasie.

    powyższej trasie to nawet 3h50.

    > No to jak to jest, że różnica dla osobówki między 140 a 90 jest ponoć
    > niewielka i mało znacząca, a dla tirmana między 92 a 89 to już kwestia
    > życia i śmierci? He?

    Róznica między 90 a 140 to 20-25% czasu przejazdu. Więc trochę jest. Ale ja miałem na
    mysli to że jadąc 140 i okazjonalnie zwalniając bo ciężarówki się wyprzedzają wiele
    czasu nie stracimy.

    Mnie tam jest rybka czemu ktoś szybko jedzie. Może zarabia, może jest spóźniony, może
    nie lubi tracić czasu. Jeden kit.
    Kazdy jakis powod ma więc staram się nie utrudniać. I to samo aplikuję ciężarówkom.
    Jesli ciężarowiec wymyslił że potrzebuje przyspieszyć to pewnie ma powód.
    Weź też pod uwage że oni lubią draftować czyli jechać w cudzym tunelu powietrznym.
    Jesli różnica prędkości jest mała to bardziej opłaca się jechać za kimś niż
    wyprzedzać. Więc nie sądzę że robią to z powodu iluzorycznych zysków na czasie.

    A może po prostu jest tak że tirman w oczach wyobraźni widzi siebie dojeżdzającego do
    skrzyżowania w łodzi i zmieniające się swiatło na czerwone?
    Wtedy brak 5 sekund równa się stracie minuty.

    Tak czy siak nie popieram zamordyzmu. Natomiast brak mi na polskich drogach patroli
    manadatujących głupie zachowania i niesprawne samochody.
    Ale to zupełnie inny temat.