  • Data: 2011-09-28 20:48:39
    Temat: Re: I H*J !
    Od: neoniusz <n...@j...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Co w niczym nie zmienia faktu, że już lata temu Rada Języka Polskiego
    > dopuściła pisownię przez "h".

    "Najbardziej kłopotliwa jest kwestia chuja i derywatów. Etymologicznie
    uzasadniona jest pisownia przez ch, ale ponieważ od osób używających
    tego słowa w piśmie trudno oczekiwać znajomości etymologii, słowniki
    (te, które w ogóle to słowo odnotowały) aprobują także pisownię przez h.
    Logicznie rzecz biorąc, tak samo powinno się traktować pochodny
    przymiotnik i przysłówek. Sam jednak nie jestem bez winy, gdyż w Innym
    słowniku języka polskiego pod moją redakcją te ostatnie podane są tylko
    w jednej formie, etymologicznie zasadnej. Ktoś mógłby to skomentować
    żartobliwie, że użycie przymiotnika chujowy jest widocznie świadectwem
    wyższej kompetencji językowej i dlatego od osób używających tego słowa w
    piśmie wymaga się, aby znały etymologię.

    -- Mirosław Bańko"

    Rozumiem, ze te "Rade Jezyka Polskiego" wyciagnales z komentarzy na sjp.pl?