    From: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hyundai abonament [OT]
    Date: Wed, 13 Jan 2016 22:42:24 +0000 (UTC)

    On 2016-01-13 16:16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > 50*22 dni roboczych = 1100 km. Dodać powiedzmy ze 200 w weekendy to 1300.

    Nic nie dodawaj, nie mówiliśmy, że ktoś jeszcze sobie gdzieś jeździ w
    weekend, tylko że go stać na dojazdy do pracy. No i w miesiącu jest
    średnio 20 dni roboczych jeśli dobrze pamiętam (bo święta). Razem 1000
    km, czyli 25 gr/km.

    > 250/1300 to 19 groszy z kilometr. Jeśli liczyć samo paliwo, to może i
    > realne jakimś maleństwem, albo jak masz akurt obwodnicę;)

    Jeśli liczyć samo paliwo, to samochód mógłby palić 12l gazu przy cenie
    2zł (jest minimalnie niższa). Normalne samochody palą koło 10.5, czyli
    21 gr/km, czyli mamy jeszcze 4gr na utrzymanie. No to lecimy:

    > Ale jak doliczyć inne koszty proporcjionalne do przebiegu to tak różowo
    > już nie jest. W końcu samochód się troszkę zużywa. Ubezpieczenia i oleju
    > nie liczę, gdyż praktycznie nie zależą od przebiegu.

    Akurat olej będzie istotnym kosztem. Za uogólnione przeglądy płacę
    średnio 250-300 zł co 15Mm, czyli dodatkowe półtora gr / km.

    > Ale gumy, klocki,
    > tarcze, może sprzęgło, zawieszenie, usczelniacze - to wszystko się
    > zużywa.

    Drobnica typu gumy/klocki jest zawarta w kwocie powyżej. Pozostałe
    wymienione - nie będą miały istotnego wpływu.

    > Wartość samochodu przy odsprzedaży też spada wraz z przebiegiem.

    Takich drogich samochodów nie kupujemy.

    > Jak liczysz oszczędności z LPG, to wypadałoby też policzyć koszty
    > montażu (bo tego przy odsprzedaży nie odzyskać),

    Korzystamy z tego co napisałeś, że nie da się odzyskać, i kupujemy już z
    instalacją?

    > filtry,

    Prawda, ale niezauważalnie tanie.

    > dodatkowe kilkadziesiąt złoty na przeglądy

    Proszę bardzo. Pół grosza na km. Mam jeszcze grosz zapasu!

    > i nowy reduktor i wtryski po jakiś 5
    > latach.

    Nie liczę, bo za mało wychodzi.

    > Ogólnie jak to uczciwie policzysz, to zakładając, że
    > rzeczywiście samochód pali ci jakieś 8 (LPG pod 2 PLN to praktycznie
    > najtaniej odkąd jeżdzę na LPG) litrów na setkę w drodze do pracy (a
    > przecież zwykle kończy się ona w mieście), to wyjdzie ci raczej coś koło
    > 30-40 gr/km.

    Jak widać - nie chce wyjść.

    > Mój accord w mieście pali 14,5l LPG i miałem niecałe 20km do pracy w
    > Warszawie.

    Niemoja Toyota Avensis pali 7,5-8 średnio po Warszawie w godzinach do
    pracy/z pracy (zimą więcej, latem mniej). Twój Accord pali za dużo
    (stara instalacja?) albo jest szokująco nieoszczędny.

    > Ale dodaj opony,

    To by trzeba kogoś kto się zna na niskokosztowej ekspolatacji opon, nie
    wiem ile naprawdę kosztują i jak wytrzymują w miarę porządne używki. Ale
    nawet nowe zmieszczą się jeszcze w budżecie - komplet Savy poniżej 700,
    80Mm powinny wytrzymać.

    > dodaj że nie każdy sam filtry LPG wymieni, nie mówiąc już o reanimacji
    > reduktora czy wymianie wtrysków. Nie ma bata - wyjdzie drożej 40 groszy.

    > Co prawda accord to nie tico, ale leciwe accordy na ulicach widać, a
    > tico nie - więc tico może teoretycznie taniej, ale za to w praktyce wogóle;)

    Wzmiankowane Tico rzeczywiście się nie nadaje do takiego używania.
    Ale są jeszcze stany pośrednie...

    > Do tego musisz doliczyć rzeczy, które od przebiegu nie (lub mniej)
    > zależą. Olej, płyny, przeglądy, OC, tą część układu hamulcowego, której
    > nie wliczyliśmy, naprawy klimatyzacji, wycieraczki, myjnie itd. Co
    > prawda mało to zalezy od przebiegu, ale przecież twój budżet staje się i
    > tak lżejszy o te wydatki;)

    Tych, które nie zależą, nie liczę, bo zakładałem, choć nie upieram się
    że słusznie, że na grupie "samochodowej" żyjemy w takim świecie, w
    którym czytający mają jakiś samochód. A na klimatyzacje, myjnie czy
    inne luksusy w świecie ludzi oszczędnych miejsca nie ma.

    Ja wiem, że w rzeczywistym świecie żeby naprawdę tak dojeżdżać
    codziennie trzeba mieć jeszcze jakiś zapas na nieprzewidziane awarie.
    Ale one są na tyle rzadkie, że nie wpływają bardzo na codzienny koszt,
    dużo bardziej bolesna jest potrzeba posiadania rezerw.