-
Data: 2016-03-18 12:28:44
Temat: Re: Hyperloop na Słowacji
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu piątek, 18 marca 2016 11:20:20 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> > A możliwość codziennego dojazdu do pracy np. z Warszawy do Londynu zmieni rynek
pracy radykalnie.
>
>
> Zaraz zaraz a po co ma dojeżdżać.
> Ciekawostka z życia.
> Żona chce zmienić prace.
> Umówiona na rozmowę była przez asystenke.
> Tylko jeden szczegół.
> Asystenka mieszka i pracuje w Krakowie.
> Szefowa mieszka i pracuje w okolicach Londynu.
> Internety Panie
Asystentka do odbierania telefonów, umawiania spotkań, ustalania podróży,
odpowiadania na emaile. Do tego to w ogóle nie jest potrzebny człowiek.
>
>
> Teraz do Londynu bilet autobusowy kosztuje 500 zł.
Samolotem 200.
> A autobusy są najtańszym środkiem transportu na >100 km.
Nieprawda.
> Zakładając że bilet na hyperloop nie będzie droższy i dostaniesz jeszcze
> 50% zniżki za bilet miesięczny to i tak wychodzi 10000 zł.
> Stać cię?
Niecałe dwa tysiące funtów za to że nie muszę mieszkać w Londynie? Gdzie mam
przesłać?
Ale i tak źle to rachujesz.
Godzina jazdy pociągiem codziennie do pracy to jest codzienność milionów ludzi. Stać
ich. Tylko te pociągi jeżdżą z różną prędkością. Jak zaczną jeździć 1200 km/h to
godzina wciąż będzie godziną. Nie patrz na hyperloop jako narzędzie do łamania
prędkości, tylko do obniżania kosztu przejazdu kilometra oraz poszerzania obszaru w
którym pracownik może znaleźć pracę, a firma-pracownika. Każdy środek transportu
rozwija się w tym samym kierunku. Na rynku nie ma miejsca na rozwiązanie droższe niż
to co już jest, więc jeśli hyperloop zaistnieje to tylko dlatego że będzie
konkurencyjny.
Kiedyś bilet na prom Helsingor-Helsinborg kosztował tyle ile dzisiaj myto za most
Malmo-Kopenhaga. Tylko że teraz wyprawa w obie strony nie zajmuje całego dnia, a
godzinę. Nikt nie pomyślałby żeby codziennie dojeżdżać z Malmo do Kopenhagi do pracy.
Gdyby trzymano się Twojej filozofii, nigdy nie zbudowanoby mostu, bo by pomnożono
cenę biletu na prom przez liczbę dniówek w miesiącu i wyszłaby jakaś niedorzeczna
suma. Jak myślisz, stać ich? No więc stać, poszukaj sobie jak ten most przyczynił się
do rozwoju Kopenhagi i Malmo, plus całej Skanii i Zelandii.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.03.16 13:02 masti
- 18.03.16 13:15 Konrad Anikiel
- 18.03.16 18:13 J.F.
- 18.03.16 18:38 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=