eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHolek bez PJRe: Holek bez PJ
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!n
    ews.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.c
    om!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostra
    da.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Holek bez PJ
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <5a99807c$0$31351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a9983ab$0$31349$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a99859f$0$31358$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a998925$0$987$65785112@news.neostrada.pl>
    <6t7g9pxtpsfg$.159aqfewu2vgn$.dlg@40tude.net>
    <9...@4...com>
    <z...@4...net>
    <p7de4m$gdl$5@node2.news.atman.pl>
    <1h7egwln0zdhu$.1kmrp6l931t65.dlg@40tude.net>
    <p7gqh5$n97$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sun, 4 Mar 2018 15:39:24 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 77
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.39.182
    X-Trace: 1520174564 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31364 89.64.39.182:44260
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4573
    X-Received-Body-CRC: 2278919992
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625966
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 4 Mar 2018 13:58:14 +0100, Shrek napisał(a):

    > W dniu 04.03.2018 o 13:14, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >>> Sprawa jest jeszcze prostsza. Należy mierzyć również odległość między
    >>> pojazdami. NIe jest to jakaś wyższa technologia.
    >>
    >> Trochę jest.
    >> Taki np. radar Iskra-1 posiada taką funkcjonalność - pomiar prędkości z
    >> poruszającego się radiowozu.
    >>
    >> W teorii prosta sprawa - jest echo tła wskazujące prędkość radiowozu, jest
    >> echo względnej prędkości pojazdu którego prędkość się mierzy. Wystarczy
    >> policzyć.
    >> W praktyce Iskra-1 nie potrafiła nawet określić prędkości radiowozu - tzn.
    >> to urządzenie z grubsza żadnej prędkości niczego nie potrafiło zmierzyć.
    >> Ale jest to jednak atestowany przez GUM sprzęt pomiarowy ;)
    >
    > Ale przecież nikt nie każe ci mierzyć prędkości radarem. Wystarczy
    > odległość. Prękość radiowozu da się okreslić dość dokładnie z kół.

    A odległość jak zmierzyć?
    W zasadzie na jedno wychodzi - z dostępnych możliwości to radar i laser.
    Przy czym najłatwiej po prostu korzystając z efektu Dopplera określać
    wzajemną prędkość.
    Do tego ten sam Doppler daje też prędkość radiowozu.

    Dodatkową zaletą będzie niezależność od napędu radiowozu (wielkości kół
    itp.).

    Oczywiście metod na zrobienie tego jest pewnie kilka - ważne żeby użyć
    którejkolwiek, a nie bazować na ocenie "na oko" policjanta.

    >> Kolejna sprawa - policja jak zamawiała pierwsze wideorejestratory, to
    >> warunkiem była pasywność, czyli niewykrywalność przez antyradary.
    >> Owszem czasy się zmieniły i dziś już antyradary są w zasadzie bezużyteczne,
    >> ale wymagania w policji pozostały.
    >
    > Ale to nie są wymagania od boga, tylko zamawiającego. A co za tym idzie
    > nie ma konieczności, żeby nie zmieniały się od czasu jak policja
    > zamawiała pierwsze rejestratory.

    Spotkałem się kiedyś ze argumentem, że ewentualny problem z pomiarami
    oznaczałaby duża ilość przegranych spraw w sądzie.
    Te wspomniane 0.2% to chyba oznaczało właśnie stosunek nałożonych mandatów,
    do ilości sądowych uniewinnień kierowców.
    Tyle że ja się z tym akurat zupełnie nie zgadzam.


    >> W sumie skoro wydają 250+k na nieoznakowany radiowóz, to użycie nawet
    >> trochę droższego rejestratora z radarem pewnie wiele im tego nie podroży.
    >
    > 200k. Z czego coś koło 60-70 na wyposażenie "policyjne" - radiostacja,
    > rejestrator i inne szpeje. To z wątku o nowych bemkach.
    >> Oczywiście tak należy zrobić docelowo.
    >
    > Ale właśnie problem w tym, że zamówiono 140 nowych radiowozów z tym gównem.

    Dlatego w ramach ratowania sytuacji ja bym poszedł drogą ewolucji.
    Najpierw zmienić procedurę pomiaru prędkości, na uwzględniającą specyfikę i
    możliwości sprzętu.

    Trochę to będzie bardziej upierdliwe dla policjantów, więc może sami wtedy
    zażyczą sobie urządzeń mierzących wprost prędkość pojazdu ściganego.

    >> Mój pomysł ma tylko taką zaletę, że można go wdrożyć w jeden dzień, nie
    >> wydając pieniędzy - opracowując tylko instrukcję obsługi wideorejestratora
    >> dla policjantów.
    >
    > Zawsze trzeba bedzię przeprowadzić rozmowę w troje oczu z prezesem GUM,
    > żeby to certyfikować, bo dalej opiera się o ocenęna oko.

    Ale uwzględnia niedoskonałości tej oceny.
    W obecnej sytuacji są pomiary, co do których policjanci sami nie mają
    zastrzeżeń (np. publikują je w mediach), gdzie błąd jest olbrzymi - np.
    dwukrotne zawyżenie prędkości, pomimo że na pierwszy rzut oka niczego
    takiego nie widać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: