    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Histereza regulatora CO
    Date: Mon, 29 Nov 2010 13:07:44 +0000 (UTC)

    Pan PeJot napisał:

    > Dzieciaki ani żona tego nie robią.

    A cóż ona niewiasta albo dziatki mają do lubienia w kotle? Chodziło mi
    o termostat ograniczający temperaturę wody w obiegu. To wystarcza do
    realizacji lokalnej stabilizacji temperatury (w każdym pomieszczeniu
    przy grzejniku).

    > Od początku taka jest idea, tylko do tego najwygodniejszy były sterownik
    > bezprzewodowy. Kombinowałem z mniejszą histerezą, ale przekonaliście
    > mnie, że to nie najlepszy pomysł. Faktycznie przy +/-0.25 stopnia
    > wystarczy że niechcący dogrzeję pokój referencyjny znienawidzonymi przez
    > UE żarówkami mocy >75 W :)

    Albo swoim jestestwem. Człowiek wydziela moc cieplną rzędu 100W (tyle
    co jedno kaloryferowe żebro).

    > I jeszcze, przy małej histerezie z pewnością kocioł będzie załączał się
    > w nocy, a toto ustrojstwo trochę jednak hałasuje.

    No to wyłączyc na noc, jeśli cieplna stała czasowa jest wystarczająca.
    Włączać rano zegarem, będzie jako budzik robił (dziwny jakiś ten
    kocioł, mojego prawie nie słychać).

    Jarek

    --
    Wtedy to Pan sprawił, że mężczyzna pogrążył się w głębokim śnie,
    i gdy spał, wyjął jedno z jego żeber, a miejsce to zapełnił ciałem.