    Date: Thu, 11 Jul 2013 21:14:34 +0200
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu

    W dniu 2013-07-11 16:26, Budzik pisze:

    > Nie wierze.

    W co nie wierzysz?

    > 90% złych nawyków bedzie mozna zauważyć podczas jazdy na płaskim.
    > Uwazasz, ze jak ktos na górce nie jedzie na biegu, to nie zauwazysz tego
    > natretnego wciskania sprzegła na płaskim?

    Ale co ma do tego moje zauważanie? Prawidłowo to się może nauczyć
    jeździć z potrzeby, a nie z teorii gdzieś zasłyszanej. Może się
    też nie nauczyć jak da radę od święta dojechać swoim stylem.

    > Uwazasz, ze jak ktos bez sensu przyhamowywuje co chwile, to nie zauwazysz,
    > ze bezsensownie wciska hamulec, zamiast na biegu odpuscic gazu?

    Ale co ma do tego moje zauważanie? Ja wiem jak to wygląda w praktyce,
    co warto robić, kiedy i jaki to ma sens. Znam tez ludzi, psychikę
    itd. i wiem jak to działa.

    > I znów: jJak bedzie wiedział, że:
    > - obserwujemy w lusterkach co sie dzieje
    > - kierunkowskaz wlączamy odpowiednio wcześniej
    > - nie wjezdzamy pod ryj
    > to tak samo dobrze poradzi sobie na autostradzie jak na zwykłej krajówce
    > czy dwujezdniówce wm iejscie.

    Teoria to jedno, praktyka drugie. Jak nie będzie jeździł w 'trasie' to
    się wielu rzeczy nie nauczy, nie będzie miał prawidłowych nawyków,
    a teorię szybko zapomni.

    > Nie chodzi o to, zeby uczyć na pamięć, tylko oto, zeby uczulić gdzie w
    > razie czego sobie to sprawdzić.

    Na takie uczulenie dobrze działa muchozol - taki codzienny.

    > Miota nim jak szatan a na kursie miał przeciez to wykładane...

    Właśnie udowodniłeś, że teoretyzowanie o teorii można sobie w buty
    włożyć. Jak tego nie zderzysz z praktyką (i nie okaże się
    przydatne) to zapomnisz, uznasz za nieistotne itd.