-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Date: Sat, 16 Dec 2023 12:24:00 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <ulk1cj$2b3u8$1@news.icm.edu.pl>
References: <ucgepp$1b6fh$1@dont-email.me> <ukqgic$31qh9$1@news.icm.edu.pl>
<7xpevz12iibp.1syvkbmecsgnf$.dlg@40tude.net>
<2...@a...localdomain>
<uksbi4$a7d2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<2...@a...localdomain>
<ul051i$1t69b$3@dont-email.me> <ul08ji$mc7$3$Mirek@news.chmurka.net>
<ul1fcl$2601d$1@dont-email.me> <ul1m1o$nqj$1$Mirek@news.chmurka.net>
<ul1rat$27lbk$1@dont-email.me> <ul21f0$nqj$2$Mirek@news.chmurka.net>
<ul23aq$28sfa$1@dont-email.me> <ul27ik$nqj$4$Mirek@news.chmurka.net>
<ul290g$29otc$1@dont-email.me> <ul2rjj$go6$1$titanus@news.chmurka.net>
<ul4l0a$2ne8r$2@dont-email.me>
<2...@a...localdomain>
<ul5dk2$2r9kv$1@dont-email.me> <ul7m49$qog$1$Mirek@news.chmurka.net>
<ul7tgm$3ahj3$1@dont-email.me> <ul9r8i$tpj5$4@news.icm.edu.pl>
<ul9sk2$3moog$1@dont-email.me> <ulajuh$viqj$2@news.icm.edu.pl>
<ulhd0p$1sl9n$1@dont-email.me> <ulhhoe$1e69e$1@news.icm.edu.pl>
<ulhrkg$1uuln$1@dont-email.me>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 16 Dec 2023 11:24:04 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="2461640"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Content-Language: pl
In-Reply-To: <ulhrkg$1uuln$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:786254
[ ukryj nagłówki ]W dniu 15.12.2023 o 16:33, heby pisze:
> On 15/12/2023 13:44, io wrote:
>>> Nie, Windows nie ma śladu modułowości. Nawet wersja CE była pod tym
...>
>>>>> Jestem sceptyczy co do "da się przyciąć" z uwagi na ciężkie
>>>>> doświadczenia właśnie z tym zagadnieniem, kolesie od pociągu nawet
>>>>> nie usunęli komunikatów kernela z ekranu.
>>>> I co z tego?
>>> Nic. To ten sam problem, jak otwiersza maskę i widzisz filtr
>>> powietrza na trytytkach. Jeździ? Jeździ!
>> Nie, to jest "problem" diodki na bezpieczniku automatycznym. Świeci,
>> spać nie daje. No komu to może być potrzebne...
>
> No ustalilismy, że maszynista będzie dyktował dmesg przez telefon na
> serwis. Znaczy ktoś ustalił, ja nie.
Czyli "Świeci, spać nie daje. No komu to może być potrzebne".
>
>>>>> Wydaje mi się, że z tym problemem radzimy sobie nieźle. Ponadto on
>>>>> nie musi być sterowany linką. Może być sterowany napięciem. Tak się
>>>>> robi bardzo wiele wskaźników panelowych.
>>>> Po co to robić jak się ma 2 panele?
>>> Aby, w sytuacji awaryjnej, zarówno serwis jak i cenę zredukować.
>> No to właśnie dlatego są panele by nie było 40 indykatorów. Byłoby
>> lepiej mieć ich 40, ale przecież nie po to by były bardziej zawodne.
>
> Nie, to kwestia definicji zawodności. Udpalenie jednej kontrolki jest
> znacznie mniejszą awarią niż upalenie panelu LCD. Ba, wielu ludzi
> wymieni tą kontrolkę bez fatygowania serwisu, na miejscu.
To nie jest kwestia definicji. Te panele są po prostu bardziej
niezawodne od pojedynczych kontrolek.
>
>>>>> Sterowanie pociągiem nie jest tym samym co rodzielanie ruchu. To
>>>>> przypomina bardziej jazdę samochodem. Ktoś zamienił zegarek
>>>>> wskazówkowy na wyświetlacz. Wskaźnik prędkosci na wyświetlacz.
>>>>> Kontrolkę na wyświetlacz. Zamienił wiele elementów na 1, który jak
>>>>> się uszkodzi, to padnie wszystko.
>>>> No i przyjedzie serwis, wymieni jeden panel, koniec tematu.
>>> W sytuacji kilku analogowych: padła kontrolka nawiewu, da się
>>> dojechac dalej.
>> W pociągu?
>
> Tak, w pociągach są nawiewy. Nie wiem czy mają kontrolki, ale tutaj
> rzecz w tym, że awaria nieistotnego elementu zwiazanego z komfortem, nie
> jest problemem. Jesli wszystko masz w panelu, to awaria oznacza awarię
> typu katastrofa.
Człowieku, na tym panelu nie ma żadnego nawiewu. Ruch kolejowy nie jest
sterowany maszynistą tylko infrastrukturą. Pociągi są wykrywane i
identyfikowane balisami. Tory są otwierane na przejazdy pociągów, reszta
pozostaje zamknięta. Zajmuje się tym interlocking. Jak panel przestaje
działać to pociąg zatrzymuje się i tyle.
>
> Ktoś, kto produkuje przemysłowe panele, a producenta mamy bodaj i w PL,
> zapewne rozwiązuje ten problem dostarczając całe środowisko,
> certyfikowane do pracy tego typu, cieżko testowane i raczej niskoawaryjne.
>
> A tutaj mamy Linuxa z wystajacymi messages. Jesli miałbym z tego powodu
> gdybać o jakości reszty, to może raczej nie warto zaczynać.
>
>>> Ponadto chciałbym zobaczyć te penele przy -25. Jeden już widziałem, w
>>> wypasionej koparce. Koparka odpaliła, ale pracować się nie dało,
>>> ekran nieczytelny przez około 10 minut, do czasu nagrzania kabiny.
>> Tak, jak w każdym współczesnym samochodzie. Zamiast pierdyliarda
>> osobnych wskaźników daje się panele. Np w Twizy, nie ma ogrzewania a
>> działa.
>
> Twizyy może nie musi mieć kąta widoczności blisko 180. Operator koparki
> tak. Może podpowiem: panel w koparce nie dał się odczytać inaczej, niż
> gapiąc się prawie na wprost, a nawet wtedy ledwo ledwo. Operator
> zazwyczaj wypalał papieroska aż się kabina zagrzała i wtedy mógł widzieś
> i to co na panelu i to co na łyżce, kiedy się wychylał.
>
> A system to jakiś budowlany, do nawigacji i precyzyjnych robót. Nie znam
> się na tym aby podać nazwę. Wot, LCD z touchscreenem i jakimiś pokrętłami.
>
>>>> No da się zatrzymać pociąg, ale nie normalnie go prowadzić.
>>> W przypadku awarii nieistotnego indykatora, prowadzenie pociągu
>>> wynika zapewne z przepisów i regulaminów, ale nie jest wykluczone.
>> A jakie na tym panelu ETCS są nieistotne indykatory?
>
> Bez znaczenia jakie. W przypadku składów podmiejskich produkowanych w
> PRL nit nie robił dramy z powodu niedziałajacej kontroli ogrzewania
> kabiny. Tam kontrolka jest osobnym elementem. Się naprawi przy
> najbliższej okazji.
To nie ma sensu, weź oglądnij ten film co Ci podali !!!
>
>> Już pisałem, pociągu nie da się zatrzymać na czerwonym jak nie masz
>> tego na panelu.
>
> A jak panel zgaśnie, to da się zatrzymac, czy hamulce też odpina i jadę
> na czerwonym?
>
A jak prądu w trakcji braknie podczas jazdy to jak hamuje?
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.23 14:38 heby
- 16.12.23 15:40 io
- 16.12.23 16:23 Jarosław Sokołowski
- 16.12.23 16:42 heby
- 16.12.23 16:44 heby
- 17.12.23 01:33 io
- 22.12.23 21:51 Janusz
- 23.12.23 11:18 Janusz
- 23.12.23 11:54 heby
- 23.12.23 14:19 Mirek
- 23.12.23 14:54 heby
- 23.12.23 16:47 titanus
- 23.12.23 17:39 Mirek
- 23.12.23 17:59 heby
- 24.12.23 13:35 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-10 ciekawostka mandatowa
- 2024-12-09 Kolejny spaliniak się zjarał
- 2024-12-09 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-09 Kraków => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-09 Katowice => Key Account Manager <=