eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędziRe: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Date: Sat, 16 Dec 2023 12:24:00 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <ulk1cj$2b3u8$1@news.icm.edu.pl>
    References: <ucgepp$1b6fh$1@dont-email.me> <ukqgic$31qh9$1@news.icm.edu.pl>
    <7xpevz12iibp.1syvkbmecsgnf$.dlg@40tude.net>
    <2...@a...localdomain>
    <uksbi4$a7d2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <2...@a...localdomain>
    <ul051i$1t69b$3@dont-email.me> <ul08ji$mc7$3$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul1fcl$2601d$1@dont-email.me> <ul1m1o$nqj$1$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul1rat$27lbk$1@dont-email.me> <ul21f0$nqj$2$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul23aq$28sfa$1@dont-email.me> <ul27ik$nqj$4$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul290g$29otc$1@dont-email.me> <ul2rjj$go6$1$titanus@news.chmurka.net>
    <ul4l0a$2ne8r$2@dont-email.me>
    <2...@a...localdomain>
    <ul5dk2$2r9kv$1@dont-email.me> <ul7m49$qog$1$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul7tgm$3ahj3$1@dont-email.me> <ul9r8i$tpj5$4@news.icm.edu.pl>
    <ul9sk2$3moog$1@dont-email.me> <ulajuh$viqj$2@news.icm.edu.pl>
    <ulhd0p$1sl9n$1@dont-email.me> <ulhhoe$1e69e$1@news.icm.edu.pl>
    <ulhrkg$1uuln$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 16 Dec 2023 11:24:04 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="2461640"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <ulhrkg$1uuln$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:786254
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15.12.2023 o 16:33, heby pisze:
    > On 15/12/2023 13:44, io wrote:
    >>> Nie, Windows nie ma śladu modułowości. Nawet wersja CE była pod tym
    ...>
    >>>>> Jestem sceptyczy co do "da się przyciąć" z uwagi na ciężkie
    >>>>> doświadczenia właśnie z tym zagadnieniem, kolesie od pociągu nawet
    >>>>> nie usunęli komunikatów kernela z ekranu.
    >>>> I co z tego?
    >>> Nic. To ten sam problem, jak otwiersza maskę i widzisz filtr
    >>> powietrza na trytytkach. Jeździ? Jeździ!
    >> Nie, to jest "problem" diodki na bezpieczniku automatycznym. Świeci,
    >> spać nie daje. No komu to może być potrzebne...
    >
    > No ustalilismy, że maszynista będzie dyktował dmesg przez telefon na
    > serwis. Znaczy ktoś ustalił, ja nie.

    Czyli "Świeci, spać nie daje. No komu to może być potrzebne".

    >
    >>>>> Wydaje mi się, że z tym problemem radzimy sobie nieźle. Ponadto on
    >>>>> nie musi być sterowany linką. Może być sterowany napięciem. Tak się
    >>>>> robi bardzo wiele wskaźników panelowych.
    >>>> Po co to robić jak się ma 2 panele?
    >>> Aby, w sytuacji awaryjnej, zarówno serwis jak i cenę zredukować.
    >> No to właśnie dlatego są panele by nie było 40 indykatorów. Byłoby
    >> lepiej mieć ich 40, ale przecież nie po to by były bardziej zawodne.
    >
    > Nie, to kwestia definicji zawodności. Udpalenie jednej kontrolki jest
    > znacznie mniejszą awarią niż upalenie panelu LCD. Ba, wielu ludzi
    > wymieni tą kontrolkę bez fatygowania serwisu, na miejscu.

    To nie jest kwestia definicji. Te panele są po prostu bardziej
    niezawodne od pojedynczych kontrolek.

    >
    >>>>> Sterowanie pociągiem nie jest tym samym co rodzielanie ruchu. To
    >>>>> przypomina bardziej jazdę samochodem. Ktoś zamienił zegarek
    >>>>> wskazówkowy na wyświetlacz. Wskaźnik prędkosci na wyświetlacz.
    >>>>> Kontrolkę na wyświetlacz. Zamienił wiele elementów na 1, który jak
    >>>>> się uszkodzi, to padnie wszystko.
    >>>> No i przyjedzie serwis, wymieni jeden panel, koniec tematu.
    >>> W sytuacji kilku analogowych: padła kontrolka nawiewu, da się
    >>> dojechac dalej.
    >> W pociągu?
    >
    > Tak, w pociągach są nawiewy. Nie wiem czy mają kontrolki, ale tutaj
    > rzecz w tym, że awaria nieistotnego elementu zwiazanego z komfortem, nie
    > jest problemem. Jesli wszystko masz w panelu, to awaria oznacza awarię
    > typu katastrofa.

    Człowieku, na tym panelu nie ma żadnego nawiewu. Ruch kolejowy nie jest
    sterowany maszynistą tylko infrastrukturą. Pociągi są wykrywane i
    identyfikowane balisami. Tory są otwierane na przejazdy pociągów, reszta
    pozostaje zamknięta. Zajmuje się tym interlocking. Jak panel przestaje
    działać to pociąg zatrzymuje się i tyle.

    >
    > Ktoś, kto produkuje przemysłowe panele, a producenta mamy bodaj i w PL,
    > zapewne rozwiązuje ten problem dostarczając całe środowisko,
    > certyfikowane do pracy tego typu, cieżko testowane i raczej niskoawaryjne.
    >
    > A tutaj mamy Linuxa z wystajacymi messages. Jesli miałbym z tego powodu
    > gdybać o jakości reszty, to może raczej nie warto zaczynać.
    >
    >>> Ponadto chciałbym zobaczyć te penele przy -25. Jeden już widziałem, w
    >>> wypasionej koparce. Koparka odpaliła, ale pracować się nie dało,
    >>> ekran nieczytelny przez około 10 minut, do czasu nagrzania kabiny.
    >> Tak, jak w każdym współczesnym samochodzie. Zamiast pierdyliarda
    >> osobnych wskaźników daje się panele. Np w Twizy, nie ma ogrzewania a
    >> działa.
    >
    > Twizyy może nie musi mieć kąta widoczności blisko 180. Operator koparki
    > tak. Może podpowiem: panel w koparce nie dał się odczytać inaczej, niż
    > gapiąc się prawie na wprost, a nawet wtedy ledwo ledwo. Operator
    > zazwyczaj wypalał papieroska aż się kabina zagrzała i wtedy mógł widzieś
    > i to co na panelu i to co na łyżce, kiedy się wychylał.
    >
    > A system to jakiś budowlany, do nawigacji i precyzyjnych robót. Nie znam
    > się na tym aby podać nazwę. Wot, LCD z touchscreenem i jakimiś pokrętłami.
    >
    >>>> No da się zatrzymać pociąg, ale nie normalnie go prowadzić.
    >>> W przypadku awarii nieistotnego indykatora, prowadzenie pociągu
    >>> wynika zapewne z przepisów i regulaminów, ale nie jest wykluczone.
    >> A jakie na tym panelu ETCS są nieistotne indykatory?
    >
    > Bez znaczenia jakie. W przypadku składów podmiejskich produkowanych w
    > PRL nit nie robił dramy z powodu niedziałajacej kontroli ogrzewania
    > kabiny. Tam kontrolka jest osobnym elementem. Się naprawi przy
    > najbliższej okazji.

    To nie ma sensu, weź oglądnij ten film co Ci podali !!!

    >
    >> Już pisałem, pociągu nie da się zatrzymać na czerwonym jak nie masz
    >> tego na panelu.
    >
    > A jak panel zgaśnie, to da się zatrzymac, czy hamulce też odpina i jadę
    > na czerwonym?
    >

    A jak prądu w trakcji braknie podczas jazdy to jak hamuje?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: