  • Data: 2023-12-10 13:05:10
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    On 10.12.2023 12:29, io wrote:

    > Możliwe. Możliwość zmodyfikowania i wgrania mogła być tylko czyjąś,
    > niekoniecznie trafioną konkluzją, którą gdzieś wyczytałem w tych
    > materiałach medialnych. Coś to tam zmienia.

    Ostatecznie chyba Newag wgrał "poprawki" do kilkunastu pociągów.
    Co do hakerów, to tam piszą że nie do końca poznali kod, bo nie mieli
    disasemblera. Jeżeli kod nie był obfuskowany, to dane takie jak
    współrzędne geograficzne, data, czas, łańcuchy znaków itp, można łatwo
    znaleźć bez tego. Wystarczy zmodyfikować jeden czy kilka bajtów w tym
    miejscu żeby zdezaktywować działanie: np. datę zmienić na 30 lutego a
    współrzędne zmienić na Antarktydę. Oczywiście o ile spójność kodu nie
    jest sprawdzana. ale to też można obejść jeśli wiemy jak.
    BTW: Pod DOS-em była taka gierka "Żużel" - ona świetnie wykrywała
    niektóre wirusy, bo jak plik był zmodyfikowany to się nie chciała
    uruchomić. Nie wiem czy sprawdzana była wielkość pliku czy suma
    kontrolna, ale to działało.

    --
    Mirek.