eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędziRe: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
  • Data: 2023-12-11 15:00:24
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    No i mamy odpowiedź hakerów i tak jak pisałem, ściąggają Newag-owi
    majtki przez głowę
    "0 grudnia grupa Dragon Sector wysłała do mediów swoje oświadczenie.
    Zaznaczono w nim m.in., że ,,producent sterownika CPU831, firma
    Selectron, nie udostępnia narzędzi bezpośrednio pozwalających pobrać kod
    zainstalowany na sterowniku". Pozwoliła na to dopiero analiza i
    stworzone przez Dragon Sector specjalne narzędzia.

    Jesteśmy stuprocentowo pewni naszej analizy. Raporty techniczne
    przygotowane na jej podstawie zostały przekazane współpracującym z nami
    warsztatom, przewoźnikom oraz odpowiednim organom i instytucjom.
    Zabezpieczyliśmy kopie wszystkich znalezionych przez nas wersji
    oprogramowania ze wszystkich analizowanych przez nas pojazdów. Część
    tych zabezpieczeń została wykonana komisyjnie wraz z udziałem
    niezależnych audytorów.
    - przekonują hakerzy.

    Grupa nie ma wątpliwości: oprogramowanie zawierało złośliwy kod
    symulujący usterki, aktywowany między innymi na podstawie współrzędnych
    GPS warsztatów naprawczych konkurencyjnych dla Newag. Z analizy 29
    pojazdów wynikało, że 24 z nich posiadało ,,mniej lub bardziej
    zaawansowany system blokad". Hakerzy zwracają uwagę, że wraz z postępami
    ich prac nowe oprogramowanie było pozbawiane mechanizmu odblokowywania
    pociągów.

    W odpowiedzi na stwierdzenie, że złośliwe fragmenty kodu miałyby
    być wynikiem działania innych niż Newag podmiotów możemy stwierdzić, że
    jest to dość nieudolna, a zarazem karkołomna linia obrony, gdyż
    funkcjonalności zostały wprowadzone w sposób wskazujący na pełen dostęp
    do kodu źródłowego programu. W kilku przypadkach pojazdy były wysłane do
    Newag w celu naprawy, a my zgraliśmy kod tuż przed wysłaniem do Newag i
    porównaliśmy z kodem zgranym tuż po powrocie z serwisu w Newag. Po
    przyjeździe kod wgrany do sterownika zmienił się i w szczególności
    zawierał istotne zmiany w logice blokady (przykładowo: wydłużono czas
    postoju po którym pojazd się miał zablokować z 10 na 21 dni).
    - dodają.

    Hakerzy w swoim oświadczeniu piszą wprost:

    uważamy, że Newag nie był świadomy, że możliwe jest wykrycie tej
    ingerencji za pomocą inżynierii wstecznej i możliwości dokładnej analizy
    funkcjonalności wgranej do sterownika - w szczególności obecności
    sprawdzania koordynatów geograficznych GPS warsztatów konkurencji."

    Wg mnie to już kompletnie rozstrzyga winę newag-u i wszystkie teorie
    spiskowe.
    Dali ciała po całości, chcieli mieć wyłączność na serwis ale sprawa się
    rypła i teraz czekamy na konsekwencje tego. Myślę że już pewnie takie
    są, na pewno stracą klientów albo klienci będą żądać pełnego kodu
    sterowników i blokady zdalnej aktualizacji.



    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: