-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mai
l
From: "Psot" <p...@T...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Gwint prostokątny w tokarce?!
Date: Thu, 16 Jun 2011 17:17:31 +0200
Organization: Dialog Net
Lines: 28
Message-ID: <itd6q7$hh1$1@news.dialog.net.pl>
References: <istveu$kqr$1@news.dialog.net.pl>
<6...@2...googlegroups.com>
<itagp6$2p2$1@news.dialog.net.pl>
<3...@1...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-248-188.ssp.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1308237447 17953 78.8.248.188 (16 Jun 2011 15:17:27 GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Jun 2011 15:17:27 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28939
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:36807eeb-06f4-4e43-b64b-8a59c035bce9@17g2000prr
.googlegroups.com...
On Jun 15, 3:49 pm, "Psot" <p...@T...pl> wrote:
> Główną przyczyną stanu-uważam- jest to, że konstrukcja tej maszyny wygląda
> jakby stworzono ją dla dziecka , przez dziecko... [materiał śruby wprawia
> wszystkich w osłupienie] ...
Może egzemplarz trefny. Może śruby nie obrobiono cieplnie. Takie tanie
śruby nagniata się z miękkiej stali, jak zgniot jej nie umocni (a
powierzchni przecież nie umocni choćby się spocił) to skąd ma byc
twarda? Imadłowe się nikluje, zanim ten nikiel odpadnie, to przez parę
lat potrafi być całkiem przyzwoity materiał!
Konrad
Śruba pociągowa tokarki powinna być zrobiona z "lepsiejszego" materiału [tak
zwana "stal do nawęglania"]przynajmniej 40H i azotowana. Dzięki temu
piekielnie odporna powierzchniowo na demolkę, a rdzeń "pracuje" [bo miętki]
i poddaje się udarom.Najczęsciej na typowej śrubie nie widać zniszczeń i
chropowatośc jest zachowana. Zniszczenie polega głównie na "wyciągnięciu"
gwintu w miejscu najczęściej używanym co nie przeszkadza jako tako w
toczeniu, lecz "ucieka " dokładnośc toczenia. Acha, znormalizowana typowa
śruba ma gwint wytoczony, a nie gnieciony.I azotowanie po toczeniu.
Psot
Następne wpisy z tego wątku
- 16.06.11 15:29 cef
- 16.06.11 15:55 Konrad Anikiel
- 16.06.11 16:09 cef
- 16.06.11 17:42 Konrad Anikiel
- 16.06.11 21:22 J.F.
- 16.06.11 21:32 cef
- 16.06.11 21:53 J.F.
- 17.06.11 05:21 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=