  • 31. Data: 2016-09-14 18:09:52
    Temat: Re: Gwarancje na samochody osobowe
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.09.2016 o 14:42, Matli pisze:

    > To już lepiej brać taki fleet management dla os. fizycznych.
    > Płacisz 1% wartości auta miesięcznie i nic Cię nie interesuje (opony,
    > przeglądy, naprawy, ubezpieczenia - są po stronie fleet).
    > Po 3 latach zamieniasz na nowy wóz.
    to ja poddam pod rozwagę inne rozwiązanie. kupujemy auto za parę, no
    może za 10 tyś i remontujemy wszystko co się da. Czasem jest potrzebny
    nowy ( z rozbitka) silnik, wtedy warto kupić drugie takie samo z
    kierownicą po lewej. po wszystkich naprawach, mamy auto które przejedzie
    kupę km, i będzie najtańszą opcją z wyzej wymienionych. Czy tak ludzie
    robią? bardzo rzadko. opowiem Wam moją historię. pracowałem w pewnej
    firmie. robiliśmy bardzo dużo km, nie pamiętam, ale 50 tyś w roku -
    spokojnie. jeździliśmy starymi autami. firma była mała i w zasadzie
    wszyscy razem budowaliśmy ją. PEwnego dnia szef stweirdził że sobie kupi
    luksusową limuzynę, a nam jakies berlingo/doblo/combo z 2 miejscami.
    Pytam go kto zato będzie płacił? LEasing/raty/inna możliwość
    "wypożyczenia" za ok 1000zł na miesiąc. no to mu zaproponowałem że kupie
    od niego te auta które ma, (nie wsiadał do nich) wyermontuje każde z
    nich za 10 000zł i on mi będzie płacił tysiaka na miesiąc za to że auta
    są 100% sprawne i gotowe do jazdy 24 godź na dobe. Oczywiście nie
    zgodził się.
    Stare auta nie są złe, ale starych aut widuję mało. Większość tego co
    widzę to zombie. żywe trupy, z dziurami na wylot, kopcące na wszystkie
    odcienie niebieskiego i szarego.
    ToMasz

  • 32. Data: 2016-09-14 18:52:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2016 o 18:09 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

> [...]
    > historię. pracowałem w pewnej firmie. robiliśmy bardzo dużo km, nie
    > pamiętam, ale 50 tyś w roku - spokojnie. jeździliśmy starymi autami.

    Przejedziesz po takim remoncie kolejne 200kkm bez dodatkowych kosztów?
    Używane auto po pewnym czasie to ciągłe dokładanie i niepewność.
    Wszystko oczywiście zależy od indywidualnej sytuacji. Dla Ciebie 50kkm to
    bardzo dużo, dla mnie raczej normalnie. Dużo dla mnie to jest 80-100kkm
    rocznie.
    W mojej sytuacji kupno używanego (sensowny 3 latek to 30-40k PLN z
    przebiegiem +200kkm) i jego remont (proporcjonalnie droższy - za 10-15k
    PLN) może wyjść niewiele taniej niż zakup nówki sztuki z salonu. I o ile
    nie mam wątpliwości, że tym salonowym zrobię te 200-300kkm bez większych
    nakładów to w przypadku używki nawet po generalnym remoncie jest to
    całkowita loteria.

    TG

  • 33. Data: 2016-09-14 21:08:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 14 Sep 2016 18:09:52 +0200, ToMasz napisał(a):

    > to ja poddam pod rozwagę inne rozwiązanie. kupujemy auto za parę, no
    > może za 10 tyś i remontujemy wszystko co się da.

    Pod warunkiem że ma się własny warsztat, wszystkie potrzebne narzędzia,
    niezbędną wiedzę i umiejętności oraz czas na robienie tego.

  • 34. Data: 2016-09-19 12:58:59
    Od: p...@g...com

    --Możesz rozwinąć myśl? Nie widzę powiązania.

    Auto jest dobre tylko polityka sprzedazy preferuje firmy ...znajoma kupila nowego
    focusa w BEMO Motors po 3 latach chciala zmienic na nowszy model ale na rynku pelno
    poflotowych wiec jej cena byla mocno powyzej rynkowej a dealer zaproponowal (w
    rozliczeniu) 3 tysie wyzej niz najtansze sztrucle z allegro ... no i wyleczyla sie z
    Forda ... znajomi brali Mondeo MKIV 2.0 Titanium u jakiegos dealera w Gdyni cena
    wysoka ale zobaczyli ze ma tez uzywane (3-latek) z DE i wciagneli go za niecale 60%
    katalogowej ...

    P.

  • 35. Data: 2016-09-19 23:22:08
    Od: Marcin <n...@n...com>

    W dniu 2016-09-13 o 17:01, Bolko pisze:
    > http://tiny.pl/gwrmn
    >
    > Prawie nowy focus kosztuje 68 tys
    > Roczny 58 tys
    > To już trochę kasy na remont auta jest.

    Zaden z nich nie jest nowy - chociaz 500 km to prawie jak nowy. Z
    drugiej strony jako auto demonstracyjne to pewnie wiecej niz przecietnie
    musial znosic. Roczne np. po wypozyczalni tez raczej bedzie bardziej
    zuzyte niz roczne nawet sluzbowe ale u jednego czlowieka.

    Ogolnie z porownaniem cen za nowe i prawie nowe jest taki problem, ze
    najczesciej odnosi sie ceny uzywanych do cen katalogowych a juz na www
    producenta trwa praktycznie bezustannie okres promocyjny. Do tego
    dochodza czesto rabaty od cen promocyjnych u dealera.
    Szkoda, ze nie ma takiego ceneo, wpisuje model samochodu i widze realne
    ceny nie do negocjacji :)

    Pozdrawiam,
    Marcin