  • 41. Data: 2010-02-19 04:50:40
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: smila <w...@g...pl>

    januszek wrote:

    > A ta karta gwarancyjna jest dowodem zawarcia umowy gwarancyjnej.
    > A jednym z warunkow waznosci tej umowy jest posiadanie dowodu zakupu.
    > Gdyby więc Klient przeczytał umowe jaką zawarł to na pewno wiedziałby,
    > że karta gwarancyjna bez paragonu ma wartość papieru ;)
    >
    > j.

    a czy mozna zawrzec umowe gwarancyjna bez wczesniejszego zakupu...?
    jesli tak to chetnie to zrobie, zeby wiedziec czego nie kupowac :)

  • 42. Data: 2010-02-19 06:39:07
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "smila" <w...@g...pl> napisał:

    > a czy mozna zawrzec umowe gwarancyjna bez wczesniejszego zakupu...?
    > jesli tak to chetnie to zrobie, zeby wiedziec czego nie kupowac :)

    Przypuszczam że można - np. aparat wygrany jako nagroda w konkursie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 43. Data: 2010-02-19 20:51:46
    Od: q...@o...pl

    > Serwis poslki Nikona jest ekestyczny, po prostu wyjasnij  ze zgubił
    >
    > jk

    Cześć Kolina :). Tutaj też zabłądziłeś? :)

  • 44. Data: 2010-02-19 23:24:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Feb 2010, b...@n...pl wrote:

    > W przypadku sprzedaży przez Internet musi być wystawiona faktura,
    > paragon tylko przy zakupie osobistym. Nie można wystawić paragonu przy
    > sprzedaży wysyłkowej.

    Ale podstawą prawną jest (wyłącznie) Twoje twierdzenie? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2010-02-19 23:40:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Feb 2010, Sławek Drogosz wrote:

    > Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    > wiadomości news:1wsjtrd15djhm.yyicgcbpfg2y.dlg@40tude.net...
    >
    > Faktycznie jest różne interpretacje tego przepisu. Ja nadal twierdzę, że nie
    > jest to okres 6 miesięcy.
    > Ponizej przytaczam pełny wyciag definicji "niezgodności towaru z umową"
    > z którą ja się spotkałem (długie - ale warto przeczytać):
    >
    > NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ

    1. Podaj źródło!
    2. Totalnie "rozjechałeś" tekst, jakiś automat zrobił wyrównywanie
    za pomocą uzupełnienia spacjami, używając do tego fontu
    nieproporcjonalnego (być może semifixed, ale nie fixed, a to
    właśnie "bije" przy spacjach)

    3. Ad rem :)

    Opisałeś obowiązki sprzedawcy itede.
    Pominąłeś rzecz najważniejszą: co oznacza ta "niezgodność"?

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    +++
    Art. 4.

    1. Sprzedawca odpowiada wobec kupujšcego, jeżeli towar konsumpcyjny
    w chwili jego wydania jest niezgodny z umowš; w przypadku stwierdzenia
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    niezgodnoœci przed upływem
    szeœciu miesięcy od wydania towaru
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
    ---

    Proste - przez 6 miesięcy jest "domniemanie", więc jak sprzedawca
    zechce wskazać że wada powstała na skutek eksploatacji niezgodnej
    z instrukcją, upuszczenia, zalania czy innych takich, musi to
    wykazać. Jakoś. A przynajmniej "jakoś".

    Po 6 miesiącach sytuacja jest odwrotna: "przy sprzedaży działał?
    - działał - to dlaczego Pan go zepsuł?" ;)

    > Towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową jeśli:

    No.
    Ale pozostaje sprawa PRZYCZYNY.

    Bo jak jest "niezgodny" wskutek tego, że został walnięty o bruk
    bądź utopiony w jeziorku, to (za wyjątkiem przypadków, kiedy
    *miał* wytrzymać walenie o bruk i topienie w ściekach)
    wada *nie istniała* w momencie sprzedaży.

    Zauważ: "niezgodność" za element krytyczny określa fakt
    istnienia niezgodności z umową (w tym "z reklamy") *w momencie
    wydania*.
    To czy jest zepsuty po roku nikogo nie obchodzi (formalnie).
    Sklep *NIE ODPOWIADA* za to, że "się zepsuł" - odpowiada za to,
    że "był zepsuty od początku, a dopiero teraz to wylazło"!

    Jeśli sprzęt "sam się zepsuł", to powstaje pytanie "a gdzie
    leży przyczyna, że się zepsuł"?
    Do 6 miesięcy domniemuje się że "w nim".
    Że "w środku" coś było zepsute. Od początku.
    Czyli z automatu podpada pod przepis.

    Po pół roku jest gorzej.
    A co najmniej jest spore pole popisu dla prawników, jak już
    ktoś napisał :D

    pzdr, Gotfryd