eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaGwarancja Nikon Polska - paranojaRe: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!tudelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.n
    l!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.n
    eostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Date: Sat, 20 Feb 2010 00:40:58 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 79
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1002200026302.3348@quad>
    References: <hlj4ic$dql$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hljjuv$kd0$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hljlba$qvb$1@news.onet.pl>
    <hljvkf$2f4$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@4...net>
    <hlk2qr$13a$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1266623689 10328 83.15.167.123 (19 Feb 2010
    23:54:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 19 Feb 2010 23:54:49 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <hlk2qr$13a$1@mx1.internetia.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:849187
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 18 Feb 2010, Sławek Drogosz wrote:

    >
    > Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    > wiadomości news:1wsjtrd15djhm.yyicgcbpfg2y.dlg@40tude.net...
    >> Nie, nie myli pojęć. Mowa o odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu
    >> niezgodności towaru z umową, i tu domniemanie że niezgodność/wada
    >> występowała w momencie nabycia obowiązuje przez pół roku. Potem ciężar
    >> udowodnienia, że występowała należy do klienta.
    >
    > Faktycznie jest różne interpretacje tego przepisu. Ja nadal twierdzę, że nie
    > jest to okres 6 miesięcy.
    > Ponizej przytaczam pełny wyciag definicji "niezgodności towaru z umową"
    > z którą ja się spotkałem (długie - ale warto przeczytać):
    >
    > NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ

    1. Podaj źródło!
    2. Totalnie "rozjechałeś" tekst, jakiś automat zrobił wyrównywanie
    za pomocą uzupełnienia spacjami, używając do tego fontu
    nieproporcjonalnego (być może semifixed, ale nie fixed, a to
    właśnie "bije" przy spacjach)

    3. Ad rem :)

    Opisałeś obowiązki sprzedawcy itede.
    Pominąłeś rzecz najważniejszą: co oznacza ta "niezgodność"?

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    +++
    Art. 4.

    1. Sprzedawca odpowiada wobec kupujšcego, jeżeli towar konsumpcyjny
    w chwili jego wydania jest niezgodny z umowš; w przypadku stwierdzenia
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    niezgodnoœci przed upływem
    szeœciu miesięcy od wydania towaru
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
    ---

    Proste - przez 6 miesięcy jest "domniemanie", więc jak sprzedawca
    zechce wskazać że wada powstała na skutek eksploatacji niezgodnej
    z instrukcją, upuszczenia, zalania czy innych takich, musi to
    wykazać. Jakoś. A przynajmniej "jakoś".

    Po 6 miesiącach sytuacja jest odwrotna: "przy sprzedaży działał?
    - działał - to dlaczego Pan go zepsuł?" ;)

    > Towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową jeśli:

    No.
    Ale pozostaje sprawa PRZYCZYNY.

    Bo jak jest "niezgodny" wskutek tego, że został walnięty o bruk
    bądź utopiony w jeziorku, to (za wyjątkiem przypadków, kiedy
    *miał* wytrzymać walenie o bruk i topienie w ściekach)
    wada *nie istniała* w momencie sprzedaży.

    Zauważ: "niezgodność" za element krytyczny określa fakt
    istnienia niezgodności z umową (w tym "z reklamy") *w momencie
    wydania*.
    To czy jest zepsuty po roku nikogo nie obchodzi (formalnie).
    Sklep *NIE ODPOWIADA* za to, że "się zepsuł" - odpowiada za to,
    że "był zepsuty od początku, a dopiero teraz to wylazło"!

    Jeśli sprzęt "sam się zepsuł", to powstaje pytanie "a gdzie
    leży przyczyna, że się zepsuł"?
    Do 6 miesięcy domniemuje się że "w nim".
    Że "w środku" coś było zepsute. Od początku.
    Czyli z automatu podpada pod przepis.

    Po pół roku jest gorzej.
    A co najmniej jest spore pole popisu dla prawników, jak już
    ktoś napisał :D

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: