-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.one
t.pl
From: "kogutek" <k...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Grzanie po wymianie tarcz i klocków
Date: Thu, 01 Apr 2010 12:32:35 +0200
Organization: Onet.pl
Lines: 49
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <3...@n...onet.pl>
References: <hp1bii$k1a$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1270117956 25763 213.180.130.18 (1 Apr 2010 10:32:36 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Apr 2010 10:32:36 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.62
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100315
Firefox/3.5.9
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2269026
[ ukryj nagłówki ]> kogutek pisze:
> > Totalna porażka. Nie potrafisz zinterpretować tego co sam napisałeś. Napisałeś
> > że producent zaleca przez kilka tysięcy kilometrów ostrożniejsza jazdę. I
> > dodajesz że zakłada nowe płaskie tarcze. Przy nowej płaskiej tarczy i nowym
> > klocku, bo producent zakłada również nowe klocki nic się nie musi docierać ani
> > układać. Bo jak by się miało ułożyć po pewnym czasie to samochód nie przeszedł
> > by przeglądu u producenta. Wszystkie nowe samochody zjeżdżające z taśmy trafiają
> > na stanowisko diagnostyczne, dużo wyższej klasy niż na stacji robiącej
> > przeglądy. Sprawdzana jest moc, spalanie, spaliny, .... , hamulce. I co z tego
> > że w starym samochodzie tarcze mają rowki. Niezbyt dokładne doleganie klocka do
> > tarczy nie zmienia siły tarcia miedzy klockiem a tarczą. Czyli nie zmienia siły
> > hamowania. Wynika to z praw fizyki. Jedyny efekt jaki występuje w takiej
> > sytuacji to trochę bardziej miękki pedał hamulca zaraz po wymianie klocków. To
> > dwóch ostrzejszych hamowaniach klocki są dopiłowane. Klocek i tarcza mogą
> > pracować w temperaturze 600 stopni. Miejscowe przegrzanie związane z tym ze
> > gdzieś dotyka bardziej nie szkodzi tym dwóm elementom. Bo ciepło się rozproszy
> > na elementy słabiej rozgrzane. Moc rozpraszana pozostanie taka sama.
>
>
> Moc tak, ale powierzchnia miejsza, ergo: moze nastapic miejscowe
> przegrzanie klocka/tarczy.
> I nie chodzi o niehamowanie na nowym zestawie hamulcowym, tylko unikanie
> sytuacji z 200 do 0, gdzie nawet ulozone zestawy sa w stanie odmowic
> posluszenstwa po szybkim, kilkukrotnym powtorzeniu manewru.
>
> Swiezo po wymianie hamplu w SC umowilem sie z kumplami na trening.
> Uwierz mi, ze zestaw byl do wyrzucenia, a hamowac przestalo juz po kilku
> minutach. Klocki kompletnie zeszklone (ferodo) a tarcze fioletowe
> (brembo wiercone). Po prostu w feworze walki zapomnialem, ze mam nowy
> zestaw, ktory nie przejechal jeszcze nawet 5 km.
>
> Obecnie po wymianie robie kilka hamowan dosc mocnych, zostawiam, zeby
> wszystko wystyglo i tak kilka razy. Wyznacznikiem jest znikniecie sladow
> obrobki na tarczy.
>
> --
> Pozdrawiam
> MarcinJM
Jak jeden z prezydentów odkręcasz kota ogonem kiedy zapytali go o sex. Seryjne
samochody są przeznaczone do normalnej jazdy przez seryjnych ludzi. Dla wariatów
firmy produkują specjalne części i materiały eksploatacyjne. Tarcze i klocki też
produkują. Normalny użytkownik samochodu ekstremalnie hamuje ze dwa razy do
roku. Jemu się nic nie zeszkli. Wariat jak chce w przeciągu 5 minut zahamować
ekstremalnie 7 razy to musi założyć specjalne hamulce. Na przykład ceramiczne
tarcze i klocki wykonane z materiału na okładziny hamulcowe do wahadłowców. Twój
przykład jest chybiony, żeby nie napisać że głupi.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 01.04.10 13:21 J.F.
- 01.04.10 18:25 kogutek
- 02.04.10 13:49 J.F.
- 04.04.10 11:52 MarcinJM
- 04.04.10 13:24 kogutek
- 05.04.10 18:06 MarcinJM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=