-
Data: 2010-04-01 07:39:29
Temat: Re: Grzanie po wymianie tarcz i klocków
Od: MarcinJM <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]kogutek pisze:
> Totalna porażka. Nie potrafisz zinterpretować tego co sam napisałeś. Napisałeś
> że producent zaleca przez kilka tysięcy kilometrów ostrożniejsza jazdę. I
> dodajesz że zakłada nowe płaskie tarcze. Przy nowej płaskiej tarczy i nowym
> klocku, bo producent zakłada również nowe klocki nic się nie musi docierać ani
> układać. Bo jak by się miało ułożyć po pewnym czasie to samochód nie przeszedł
> by przeglądu u producenta. Wszystkie nowe samochody zjeżdżające z taśmy trafiają
> na stanowisko diagnostyczne, dużo wyższej klasy niż na stacji robiącej
> przeglądy. Sprawdzana jest moc, spalanie, spaliny, .... , hamulce. I co z tego
> że w starym samochodzie tarcze mają rowki. Niezbyt dokładne doleganie klocka do
> tarczy nie zmienia siły tarcia miedzy klockiem a tarczą. Czyli nie zmienia siły
> hamowania. Wynika to z praw fizyki. Jedyny efekt jaki występuje w takiej
> sytuacji to trochę bardziej miękki pedał hamulca zaraz po wymianie klocków. To
> dwóch ostrzejszych hamowaniach klocki są dopiłowane. Klocek i tarcza mogą
> pracować w temperaturze 600 stopni. Miejscowe przegrzanie związane z tym ze
> gdzieś dotyka bardziej nie szkodzi tym dwóm elementom. Bo ciepło się rozproszy
> na elementy słabiej rozgrzane. Moc rozpraszana pozostanie taka sama.
Moc tak, ale powierzchnia miejsza, ergo: moze nastapic miejscowe
przegrzanie klocka/tarczy.
I nie chodzi o niehamowanie na nowym zestawie hamulcowym, tylko unikanie
sytuacji z 200 do 0, gdzie nawet ulozone zestawy sa w stanie odmowic
posluszenstwa po szybkim, kilkukrotnym powtorzeniu manewru.
Swiezo po wymianie hamplu w SC umowilem sie z kumplami na trening.
Uwierz mi, ze zestaw byl do wyrzucenia, a hamowac przestalo juz po kilku
minutach. Klocki kompletnie zeszklone (ferodo) a tarcze fioletowe
(brembo wiercone). Po prostu w feworze walki zapomnialem, ze mam nowy
zestaw, ktory nie przejechal jeszcze nawet 5 km.
Obecnie po wymianie robie kilka hamowan dosc mocnych, zostawiam, zeby
wszystko wystyglo i tak kilka razy. Wyznacznikiem jest znikniecie sladow
obrobki na tarczy.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
Następne wpisy z tego wątku
- 01.04.10 12:32 kogutek
- 01.04.10 13:21 J.F.
- 01.04.10 18:25 kogutek
- 02.04.10 13:49 J.F.
- 04.04.10 11:52 MarcinJM
- 04.04.10 13:24 kogutek
- 05.04.10 18:06 MarcinJM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg