eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGrzanie po wymianie tarcz i klockówRe: Grzanie po wymianie tarcz i klocków
  • Data: 2010-04-01 07:39:29
    Temat: Re: Grzanie po wymianie tarcz i klocków
    Od: MarcinJM <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    kogutek pisze:
    > Totalna porażka. Nie potrafisz zinterpretować tego co sam napisałeś. Napisałeś
    > że producent zaleca przez kilka tysięcy kilometrów ostrożniejsza jazdę. I
    > dodajesz że zakłada nowe płaskie tarcze. Przy nowej płaskiej tarczy i nowym
    > klocku, bo producent zakłada również nowe klocki nic się nie musi docierać ani
    > układać. Bo jak by się miało ułożyć po pewnym czasie to samochód nie przeszedł
    > by przeglądu u producenta. Wszystkie nowe samochody zjeżdżające z taśmy trafiają
    > na stanowisko diagnostyczne, dużo wyższej klasy niż na stacji robiącej
    > przeglądy. Sprawdzana jest moc, spalanie, spaliny, .... , hamulce. I co z tego
    > że w starym samochodzie tarcze mają rowki. Niezbyt dokładne doleganie klocka do
    > tarczy nie zmienia siły tarcia miedzy klockiem a tarczą. Czyli nie zmienia siły
    > hamowania. Wynika to z praw fizyki. Jedyny efekt jaki występuje w takiej
    > sytuacji to trochę bardziej miękki pedał hamulca zaraz po wymianie klocków. To
    > dwóch ostrzejszych hamowaniach klocki są dopiłowane. Klocek i tarcza mogą
    > pracować w temperaturze 600 stopni. Miejscowe przegrzanie związane z tym ze
    > gdzieś dotyka bardziej nie szkodzi tym dwóm elementom. Bo ciepło się rozproszy
    > na elementy słabiej rozgrzane. Moc rozpraszana pozostanie taka sama.


    Moc tak, ale powierzchnia miejsza, ergo: moze nastapic miejscowe
    przegrzanie klocka/tarczy.
    I nie chodzi o niehamowanie na nowym zestawie hamulcowym, tylko unikanie
    sytuacji z 200 do 0, gdzie nawet ulozone zestawy sa w stanie odmowic
    posluszenstwa po szybkim, kilkukrotnym powtorzeniu manewru.

    Swiezo po wymianie hamplu w SC umowilem sie z kumplami na trening.
    Uwierz mi, ze zestaw byl do wyrzucenia, a hamowac przestalo juz po kilku
    minutach. Klocki kompletnie zeszklone (ferodo) a tarcze fioletowe
    (brembo wiercone). Po prostu w feworze walki zapomnialem, ze mam nowy
    zestaw, ktory nie przejechal jeszcze nawet 5 km.

    Obecnie po wymianie robie kilka hamowan dosc mocnych, zostawiam, zeby
    wszystko wystyglo i tak kilka razy. Wyznacznikiem jest znikniecie sladow
    obrobki na tarczy.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: