eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGrzanie po wymianie tarcz i klockówRe: Grzanie po wymianie tarcz i klocków
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.one
    t.pl
    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Grzanie po wymianie tarcz i klocków
    Date: Thu, 01 Apr 2010 00:10:17 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 38
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    References: <8...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1270073417 14640 213.180.130.18 (31 Mar 2010 22:10:17 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 31 Mar 2010 22:10:17 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.52
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100315
    Firefox/3.5.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2268850
    [ ukryj nagłówki ]

    > On Wed, 31 Mar 2010 14:54:55 +0200,  kogutek wrote:
    > >> No coz, producent w ogolnosci zaleca ostrozniejsza jazde przez
    > >> pierwsze tysiace kilometrow, ale tarcze fabrycznie nowe sa plaskie, a
    > >> nie pofaldowane. Jak dlugo, czy musi i czym grozi niedopasowanie
    > >> klocka do tych nierownosci to nie bede zgadywal.
    > >>
    > >Mógłbyś rozwinąć temat wpływu pofałdowania tarcz. Oraz jakbyś wyjaśnił co ma się
    > >dopasowywać w szlifowanych tarczach i szlifowanych klockach. To byłbym
    wdzięczny.  
    >
    > Tarcze uzywane sa niezbyt rowne, tzn w rowkach, a nowe klocki plaskie.
    > Czyli w pewnych miejscach dociskaja do tarczy, a w sasiednich nie.
    >
    > Czy to ma jakikolwiek wplyw na klocki to ja nie wiem, nalezaloby sie
    > spodziewac ze np nagrzewaja sie nierowno, ale moze to bez znaczenia.
    >
    > Troche sie pojezdzi i sie wzajemnie dotra.
    >
    > J.
    Totalna porażka. Nie potrafisz zinterpretować tego co sam napisałeś. Napisałeś
    że producent zaleca przez kilka tysięcy kilometrów ostrożniejsza jazdę. I
    dodajesz że zakłada nowe płaskie tarcze. Przy nowej płaskiej tarczy i nowym
    klocku, bo producent zakłada również nowe klocki nic się nie musi docierać ani
    układać. Bo jak by się miało ułożyć po pewnym czasie to samochód nie przeszedł
    by przeglądu u producenta. Wszystkie nowe samochody zjeżdżające z taśmy trafiają
    na stanowisko diagnostyczne, dużo wyższej klasy niż na stacji robiącej
    przeglądy. Sprawdzana jest moc, spalanie, spaliny, .... , hamulce. I co z tego
    że w starym samochodzie tarcze mają rowki. Niezbyt dokładne doleganie klocka do
    tarczy nie zmienia siły tarcia miedzy klockiem a tarczą. Czyli nie zmienia siły
    hamowania. Wynika to z praw fizyki. Jedyny efekt jaki występuje w takiej
    sytuacji to trochę bardziej miękki pedał hamulca zaraz po wymianie klocków. To
    dwóch ostrzejszych hamowaniach klocki są dopiłowane. Klocek i tarcza mogą
    pracować w temperaturze 600 stopni. Miejscowe przegrzanie związane z tym ze
    gdzieś dotyka bardziej nie szkodzi tym dwóm elementom. Bo ciepło się rozproszy
    na elementy słabiej rozgrzane. Moc rozpraszana pozostanie taka sama.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: