-
11. Data: 2012-02-06 18:13:44
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>
Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
news:4f2ee055$1@news.home.net.pl...
>W dniu 2012-02-05 20:22, Albercik pisze:
>> W dniu 05.02.2012 20:16, v...@i...pl pisze:
>>>
>>> Nie uniesie sie cieple do gory tak jak np. w starym budownictwie
>>> ogrzewanie dzialalo?
>>>
>>
>> nie, bo silnik nie jest cały zalany olejem. Jest go tam jakieś ~4..6
>> litry i na postoju cały jest w misce olejowej. Co nie zmienia faktu że
>> ciepły olej ułatwi odpalenie silnika i szybciej zapewni poprawne
>> smarowanie.
>
> W sumie tak. Czy na pewno caly jest w misce tego nie bylbym taki 100%
> pewien.
> No ale te srednio 5L jak sie nagrzeje do sensownej temperatury to przenosi
> cieplo na stal/zeliwo i to rozchodzi sie chyba. Tylko pytanie, czy nie za
> duze straty ciepla beda przy -15st.C. No ale taka grzalke lazienkowa
> 600-740W jak od grzejnikow drabinkowych jakby wstawic? :)
>
Akurat taką grzałkę to bez sensu. Lepiej grzałkę taką jak do grilla
służącego do podgrzewania placków kebabowych. Taki grill to żeliwna płyta a
do niej na styk jest przyłożona grzałka w kształcie fali czy liter VW.
I rozgrzewa całą płytę i łatwe do zamocowania zwykłym paskiem blachy przez
to VW i jedną śrubą.
Rozgrzany olej doprowadzony do zimnego silnika natychmiast odda swą
temperaturę kilkudziesięciu kilogramom metalu i tyle z tego bedzie. Lepiej
grzać silnik poprzez grzanie płynu chłodniczego a jeszcze lepiej utrzymywać
temperaturę silnika już rozgrzanego, np po jeździe.
--
Jackare
-
12. Data: 2012-02-06 18:22:32
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2012-02-06 17:27, v...@i...pl pisze:
> W dniu 2012-02-06 02:20, BartekK pisze:
>>>
>> Najłatwiej to niczego nie wiercić, a dodać grzałkę wody + pompę obiegu
>> wody, wpięte do bloku, przed termostatem. Trójniki na gumowych wężach to
>> chyba najmniejsze zło i ingerencja.
>>
>
> Prob;lem pojawia sie w momencie, jak termostat jest bezposrednio do
> bloku przykrecony i nie ma gdzie tego dodatkowego weza wpiac...
Jak jest termostat wprost do bloku, to w 99% przypadków masz "przed
termostatem" wyjście mniejszymi wężami na ogrzewanie kabiny. Można w ten
obwód się wpiąć, będzie pożyteczne z przyjemnym - trochę też kabinę
nagrzeje ;) (pomijając brak włączonego wentylatora, więc z tej
nagrzewnicy w kabinie wiele ciepła nie ucieknie)
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
13. Data: 2012-02-06 18:25:59
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>
Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
news:4f2fff60$1@news.home.net.pl...
>W dniu 2012-02-06 02:20, BartekK pisze:
>>>
>> Najłatwiej to niczego nie wiercić, a dodać grzałkę wody + pompę obiegu
>> wody, wpięte do bloku, przed termostatem. Trójniki na gumowych wężach to
>> chyba najmniejsze zło i ingerencja.
>>
>
> Prob;lem pojawia sie w momencie, jak termostat jest bezposrednio do bloku
> przykrecony i nie ma gdzie tego dodatkowego weza wpiac...
> Ale pomysl tak czy siak jakis jest. Ale wtedy ogrzewacz przeplywowy? Czy
> np. probowac dodatkowy zbiornik np.5L i w to grzalke wrzucic i pompke taka
> akwariowa. ? :)
> Moze cos ciekawego sie nam z tego "urodzi" bo im dluzszy mroz tym bardziej
> mnie kusi. :)
>
ja myślałem kiedyś o takich stacjonarnych "stacjach" cieplnych podpiętych do
domowych systemów grzewczych: płytowy wymiennik ciepła, po stronie
odbiorczej pompa cyrkulacyjna, węże z szybkozłączkami wpinane do uprzednio
przygotowanych końcówek z szybkozłączkami wpiętymi do układu chłodzenia.
Otwarty zbiornik wyrównawczy zapewniający zawsze napełnienie układu płynem
Zamontowane w garażu lub zewnętrznej szafce przed budynkiem. System grzeczy
budynku zawsze ma jakiś nadmiar mocy i te kilka kW możnaby wykorzystać do
ogrzania samochodu.
W piwnicy mi leży nówka sztuka grzałka elektryczna 4,5 kW do utrzymywania
temeratury straży pożarnej na lotnisku, ale nie chce mi się babrać w tym.
Poza tym podłączenie odbiornika 4,5 kW do mojej instalacji domowej przez ok
25 m przedłużacza nie byłoby mile widzane ani przez ten przedłużacz, ani
przez instalację ani przez mój portfel.... Już wolę podpiąć prostownik na
malutkim prądzie na noc.
-
14. Data: 2012-02-06 19:26:00
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2012-02-06 19:13, Jackare pisze:
>>>> Nie uniesie sie cieple do gory tak jak np. w starym budownictwie
>>>> ogrzewanie dzialalo?
>>>>
>>>
>>> nie, bo silnik nie jest cały zalany olejem. Jest go tam jakieś ~4..6
>>> litry i na postoju cały jest w misce olejowej. Co nie zmienia faktu że
>>> ciepły olej ułatwi odpalenie silnika i szybciej zapewni poprawne
>>> smarowanie.
>>
>> W sumie tak. Czy na pewno caly jest w misce tego nie bylbym taki 100%
>> pewien.
>> No ale te srednio 5L jak sie nagrzeje do sensownej temperatury to
>> przenosi cieplo na stal/zeliwo i to rozchodzi sie chyba. Tylko
>> pytanie, czy nie za duze straty ciepla beda przy -15st.C. No ale taka
>> grzalke lazienkowa 600-740W jak od grzejnikow drabinkowych jakby
>> wstawic? :)
>>
> Akurat taką grzałkę to bez sensu. Lepiej grzałkę taką jak do grilla
> służącego do podgrzewania placków kebabowych. Taki grill to żeliwna
> płyta a do niej na styk jest przyłożona grzałka w kształcie fali czy
> liter VW.
> I rozgrzewa całą płytę i łatwe do zamocowania zwykłym paskiem blachy
> przez to VW i jedną śrubą.
>
I co? To do glowicy dokrecic na styk? Jak podlacze pod 230V to szlag nie
trafi mi jakiejs elektroniki w aucie? Albo prad poplynie przez glowice
zamiast przez grzalke, bo mniejszy opor bedzie w aluminium.
Czy zle mysle?
> Rozgrzany olej doprowadzony do zimnego silnika natychmiast odda swą
> temperaturę kilkudziesięciu kilogramom metalu i tyle z tego bedzie.
Na tym chyba polega wlasnie ogrzewanie? Ze cialo o wyzszej temperaturze
oddaje energie cieplna do ciala o nizszej temperaturze, przez co to
pierwsze robi sie zimniejsze a to drugie cieplejsze.
> Lepiej grzać silnik poprzez grzanie płynu chłodniczego a jeszcze lepiej
> utrzymywać temperaturę silnika już rozgrzanego, np po jeździe.
Ale ja samochodu uzywam ostatnio raz na 2 tyg. - i co, jak zgasze mam od
razu do kontaktu podlaczac? Roziwazanie moze by sie w PKSie sprawdzilo,
u mnie nie tedy droga.
Pzdr
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
mafia-look-IDvheh.html
-
15. Data: 2012-02-06 19:27:40
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: Padre <P...@n...net>
> Jak jest termostat wprost do bloku, to w 99% przypadków masz "przed
> termostatem" wyjście mniejszymi wężami na ogrzewanie kabiny. Można w ten
> obwód się wpiąć, będzie pożyteczne z przyjemnym - trochę też kabinę
> nagrzeje ;)
Wadą tego rozwiązania jest nagrzewanie całego silnika przy relatywnie
małej mocy grzałki w stosunku do jego masy i duże straty ciepła płynu w
wężach, grzałka w bloku przy niewielkiej konwekcji powoduje nagrzewanie
głównie góry cylindrów i głowicy czyli tego obszaru którego temperatura
ma największy wpływ na łatwość zapłonu i najbardziej zużywa się przy
pracy na zimno. W bloku wystarczy 400W układy z pompą są stosowane w
dużych silnikach diesla i mają 2KW i więcej.
-
16. Data: 2012-02-06 19:28:31
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2012-02-06 19:09, Padre pisze:
> W dniu 2012-02-06 00:09, v...@i...pl pisze:
>> Wiem, ze DEFY jest OK, ale kosztuje 200pln a wyglada to jak zwykla
>> grzalka za 10pln, stad wlasnie moje rozwazania.
>
> Niby tak ale w samochodzie w komorze silnika obok paliwa nie jest zbyt
> przyjemnie montować zwykłą grzałkę w której połączenie kabla z elementem
> grzejnym jest zalane gównianym tworzywem termoplastycznym zapewne
> doskonale palnym w przypadku powstania problemów. Ja jak pisałem mam
> właśnie taką rzemieślniczą przepływowa, póki wszystko jest OK, działa
> doskonale ale wystarczy niewielkie zapowietrzenie układu chłodzenia,
> żeby nie ruszyła konwekcja, płyn zaczyna wrzeć, tworzy się bąbel gazu,
> grzałka rozgrzewa się do wysokiej temperatury i zaczyna się wytapiać
> uchwyt, dalszy scenariusz jest mało przyjemny.
No coz - niepowodzenie to cena eksperymentu ;)
> Grzałka DEFY jest
> wykonana z założeniem pracy w komorze silnika, złącza są z odpowiedniego
> tworzywa a kable w metalowych peszlach.
Ale chodzi wlasnie o ta przyjemnosc z tworzenia, kombinowania i paprania
sie samemu ;)
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
mafia-look-IDvheh.html
-
17. Data: 2012-02-06 19:29:23
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: Padre <P...@n...net>
> Rozgrzany olej doprowadzony do zimnego silnika natychmiast odda swą
> temperaturę kilkudziesięciu kilogramom metalu i tyle z tego bedzie.
> Lepiej grzać silnik poprzez grzanie płynu chłodniczego a jeszcze lepiej
> utrzymywać temperaturę silnika już rozgrzanego, np po jeździe.
Grzanie oleju warto rozpatrzyć jako dodatkową opcję.
-
18. Data: 2012-02-06 19:33:04
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: Padre <P...@n...net>
> Ale chodzi wlasnie o ta przyjemnosc z tworzenia, kombinowania i paprania
> sie samemu ;)
>
>
Całkowicie popieram, tylko warto znaleźć by dojście do jakichś grzałek
lepszej jakości. Wygląda, że grzałki gnie się już z elementem oporowym i
wypełnieniem w środku więc przeformować gotowa tez się pewnie da.
-
19. Data: 2012-02-06 19:34:30
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: Padre <P...@n...net>
> Ale ja samochodu uzywam ostatnio raz na 2 tyg. - i co, jak zgasze mam od
> razu do kontaktu podlaczac? Roziwazanie moze by sie w PKSie sprawdzilo,
> u mnie nie tedy droga.
>
Ja mam programator mechaniczny i włącza grzałkę 2 godziny przed wyjazdem.
-
20. Data: 2012-02-06 19:48:47
Temat: Re: Grzałka bloku silnika
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2012-02-06 20:33, Padre pisze:
>
>> Ale chodzi wlasnie o ta przyjemnosc z tworzenia, kombinowania i paprania
>> sie samemu ;)
>>
>>
>
> Całkowicie popieram, tylko warto znaleźć by dojście do jakichś grzałek
> lepszej jakości. Wygląda, że grzałki gnie się już z elementem oporowym i
> wypełnieniem w środku więc przeformować gotowa tez się pewnie da.
Za grosze dostepne sa grzalki od pralek lub tez piekarnikow - wybor
ksztaltu jest duzy :)
--
venioo -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
mafia-look-IDvheh.html