  • 51. Data: 2009-07-20 20:01:57
    Temat: Re: Grupa robocza.. z cyfry
    Od: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>

    > Mógł to zrobić za pomocą aparatu posiadającego możliwość przesówania
    > >

    > a nie przypadkiem posiadajacego mozliwosc przesuwania obiektywu
    > wzgledem blony ?
    > jesli juz bylo rzeczywiscie przesuwane ?

    Może. Ale jeśli już mam być tak szczegółowy to czy przesuwając matówkę (a
    więc obraz widziany przez film, matrycę) względem obiektywu, zakładając że
    nie rozbieram aparatu na części, nie mogę doprowadzić do sytuacji wyjścia
    poza pole krycia? Mogę. Bo każda matówka jest obrazem, który dostaje matryca
    przez obiektyw. Ruch obiektywu względem matrycy jest tym samym co ruch
    obiektywu względem matówki. Nie da się ruszyć matrycą ani filmem nie
    wykonując tego samego ruchu na matówce. Facet pytający o to czarne półkole
    widzi je na zdjęciu. A gdzie jak nie na matówce może zobaczyć podobny efekt
    ponownie?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 52. Data: 2009-07-20 20:06:04
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Marek Augustyński pisze:

    > przez obiektyw. Ruch obiektywu względem matrycy jest tym samym co ruch
    > obiektywu względem matówki. Nie da się ruszyć matrycą ani filmem nie
    > wykonując tego samego ruchu na matówce.

    Waśnie "znikłeś" jeden z rodzajów stabilizacji.

  • 53. Data: 2009-07-20 20:15:59
    Od: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>

    > Nie każdy obiektyw "widzi" obraz okrągły. Wiele z nich ma specjalne osłony
    > (wewnątrz i na zewnątrz - z przodu jak i z tyłu), dodatkowo są takie, w
    > których soczewki nie są okrągłe.
    > Pierwszy z brzegu przykład obalający tezę :)
    > img507.imageshack.us/img507/7011/1ff.jpg

    Już widzę jak tłumaczysz to człowiekowi którego interesuje rozmowa na temat
    czyjejś twórczości, lub podczas wykonywania odbitek w ciemni:)
    Oni chcą się bawić i nauczyć czegoś konkretnego a Ty im z uporem maniaka
    deklarujesz żeby pojęli co do nich mówisz. Zrozum mnie Dominik. My mówimy w
    dwóch różnych językach. Ja szukam osób które mówią w moim. Nie mam do nikogo
    żalu, że nie chce mnie zrozumieć. Nie chcę z tym walczyć, to nie jest moja
    pasja ani zadanie. Chce spotkać określonych ludzi i wiem, że spotkam. Nie
    dlatego, że dałem taką lub inną ofertę ale po prostu. Ja jestem otoczony
    humanistami, często nie umiejącymi odnaleźć się w pędzącym świecie
    marzycielami, których nie interesuje roztrzepywanie problemu na pięćdziesiąt
    kawałków. Są ludzie którzy złapią masę przelotnych myśli w przeciągu wymiany
    dwóch zdań. No i co z tym zrobisz...

    Pozdrawiam
    Marek

  • 54. Data: 2009-07-20 20:18:22
    Od: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>

    > Byl to esej o rzekomej nietolerancji, za pomoca pluszowej zabawki,
    > zgadlem?
    > Pozdr. StaM

    I tak Cię on dobił, że nie możesz zajrzeć na moją stronę:)? proszę Cię.

    pozdrawiam
    Marek

  • 55. Data: 2009-07-20 20:20:08
    Od: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>

    Jak to czytam odkrywam jak życie może być dla niektórych smutne.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 56. Data: 2009-07-20 20:31:33
    Od: Les <s...@p...fm>

    > http://www.gardulski.pl/solvay/003port.html
    > To jest granica pola krycia obiektywu. Każdy obiektyw widzi obraz okrągły, a
    > to co Ty widzisz przez aparat to tylko jego prostokątny wycinek. W
    > przykładzie, który podałeś, fotograf wyjechał matówką (obrazem na niej
    > widzianym) poza pole krycia, czyli poza granicę obrazu rzucanego przez
    > obiektyw. Mógł to zrobić za pomocą aparatu posiadającego możliwość przesówania
    > matówki względem obiektywu.
    >
    > Jednak czegoś się od nas nauczyłeś;) I nawet ten knot się przydał:)
> [...]

    Witam ponownie.
    Nauczyć się nie bardzo nauczyłem - ja już to wiedziałem wcześniej, że
    takie fotki trzeba do kosza wyrzucać (tak robię) - niestety autor
    jeszcze nie doszedł do tego.
    Ale, być może, jest to pewien rodzaj SZTUKI, której ja niestety nie
    rozumiem. I szczerze mówiąc (i pisząc) nie zamierzam zrozumieć. Byłem
    już na kilku pokazach takich fotek z cyklu "wyszedłem se przed blok,
    pyknąłem kilka fotek ziomalom i blokowiskom" - i już jest wystawa.

    Zostanę chyba dalej przy foceniu robali i kwiatków o świcie (niestety
    robię to niemodnie, bo w kolorze, a nie black&white).

    Pozdrawiam serdecznie wszystkich rozumiejących ten rodzaj fotografii
    (szczerze!!!).
    Les

  • 57. Data: 2009-07-20 20:34:31
    Od: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>

    > Jak rozumiem widzisz wokół siebie tylko tych nie patrzących ?

    Skąd ten wniosek?

    > Brawo, co to ma wspólnego z tą grupa dyskusyjną ?

    To, że o tym dyskutujesz

    > Czyli powinieneś w tytule postu umieścić słowo spam.

    Powinienem. W ogóle powinienem najpierw zmierzyć się co do milimetra i podać
    swoje wymiary. A potem powinienem się opieczętować i postawić na półkę w
    sklepie.

    > I tak, ble ble ble totalnie bez sensu,

    Co jest bez sensu?

    > nie masz w swoim ani kolegi portfolio
    > żadnych merytorycznych podstaw do tego aby składac ofertę uczenia
    > kogokolwiek. Poziom artystyczny trudno ocenić bo masz prawo do własnej
    > interpretacji koszmarków w stylu "tata" ale poziom techniczny jest
    > koszmarny.

    Poziom techniczny. Ja rozumiem, że ta grupa nazywa się poziom techniczny?
    Ale widzisz nie nazywa się. Jest on tylko jednym z elementów. A Ty na jego
    podstawie, biorąc go ze strony, stwierdzasz że ktoś nie ma podstaw.

    > Nie wiem czy wizja jest wynikiem wyjątkowej wiary w siebie czy tylko
    > nieudolnej i naiwnej próby zaistnienia ale powiem tak, dawno się tak nie
    > uśmiałem. Sądząc po twych odpowiedziach w innych częsciach wątku to i tak
    > wiesz lepiej ale proponuję żebyś troszke wizję zmodyfikował i zaczął od
    > nauki fotografi, będzie ci łatwiej uczyć innych jak już sam conieco
    > pojmiesz.

    Nie zauważyłem żebyś się uśmiał. Każde Twoje słowo ma tyle współnego z
    poczuciem humoru co wąż ze słoniem. Smutne jest to co piszesz przez to jak
    piszesz. I choćbyś miał rację co do mojej osoby to wiarygodność Twoich słów
    w związku z tym jest żadna.

    > p.s. fotki koszmarne, z punktu widzenia marketingu podpowiem: zmień bo nie
    > złapiesz naiwnych.

    Nie zauważyłeś, nie interesuje mnie marketing. Jak nie znajdę dziesięciu
    odpowiednich osób będziesz mógł dać wyraz swojej satysfakcji i stwierdzić
    nie udało mu się. To jest włąśnie mój marketing.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 58. Data: 2009-07-20 20:36:00
    Od: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>

    > Kto to ten Gardulski, ktOry najwyraźniej steruje Tobą z tylnego
    > siedzenia?

    No

    Pozdrawiam
    Marek

  • 59. Data: 2009-07-20 20:37:59
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Plany są dobre dla ograniczonych, nieelastycznych umysłów żądających
    > konkretu za konkret.

    Gdy pojawiają się spore pieniążki to potrzeba jasności, bo inaczej będzie
    to prowadziło tylko do niemiłych spraw i kłótni. Skąd wiesz jakie są
    oczekiwania? Skąd co dostaniesz?

    > To jest straszne, bo pochodną tego jest certyfikat
    > ukończenia planu, cenniejszy nawet od bezsensowności owego w stosunku do
    > konkretnego osobnika i tak wygląda właśnie dzisiejsza nauka.

    Ani pan ogłaszający, ani też nikt z wypowiadających się nie wspominało o
    certyfikacie, no prócz Ciebie.
    Za to plan mimo Twojej definicji przydaje się. Jak chcesz zbudować coś
    fajnego musisz sobie to rozplanować. Jak chcesz się czegoś nauczyć
    podobnie. A już zupełnie sobie nie wyobrażam trzech miesięcy chaosu,
    chociaż nazwałbyś pewnie to sobie czy to poszukiwaniem czy czymkolwiek.

    > Mao marzył
    > o takim świecie, świecie planu i ludu wypełniającego ów plan.

    Mao marzył sobie deko inaczej i w innym kontekście.

    > No ale takie są oczekiwania.

    Jak ktoś chce $ to jednak musi to umotywować.

    > A ja wręcz przeciwnie, choć wydaje mi się, że i uczelnie artystyczne
    > zamieniły już profil ''ambicja'' na ''prostytucja'' jak cała reszta
    > kształcąca imbecyli w imię ''każda osobopoprawka jest finansowana z
    > budżetu''.

    O nie, chyba tu się za wiele różnimy. Obserwuję od kilku lat, to, że
    rzesze młodych podchodzi do nauki od d... strony. Podstawówka, gimnazjum i
    liceum kształcą wszystkiego i niczego. Na sam koniec jeden matoł z drugim
    wybiera sobie jakieśtam przedmioty i zdaje maturę, a potem kierunek BO
    TAKIE przedmioty zdał. Efekt jest taki, że albo uprze się i będzie w życiu
    robił coś zupełnie nielubianego albo po prostu oleje sprawę w połowie. A
    Ty jeszcze wspierasz sieroctwo namawiając do tego by próbować tam, gdzie
    się komuś zwidzimisiowało, nawet bez jakiegokolwiek rozeznania.

    Na szczęście sporo ludzi wybiera ŚWIADOMIE. Chcą w życiu coś robić, rysują
    od dziecka to idą w kierunku plastyki, uwielbiają zwierzęta to są
    weterynarzami, a jak mają zmysł techniczny i lubią liczyć to będą
    inzynierami. Wielu się przygotowuje od dłuższego czasu do swojej roli i na
    studiach już wie dużo, już są lepsi, już wiedzą dokładnie co i dlaczego.
    Mało kto z takich ludzi rezygnuje lub sobie nie radzi.

    > Hmm... astronomia to jednak nauka ścisła, nawet bardzo w przeciwieństwie
    > do fotografii czy astrologii.

    Nie ma takiego kierunku jak "astrologia", bo niby jak sobie wyobrażasz
    zajęcia? układanie tarota i potem zajęcia z wróżenia z fusów, a każdy
    student obowiązkowo szklana kula? :D
    Przykład nie był z czapy. Niestety zdarza się i to często.
    Podobnie jak goście którzy dostają się na informatykę, a pytani dlaczego
    wybrali taki kierunek odpowiadają "a bo lubię komputery, grać w różne gry
    itd.". Ręce i nie tylko opada.

    Co do niejednoznaczności fotografii to jest w tym trochę prawdy, ale
    ciągle uważam, że w tym kierunku by studiować to trzeba wcześniej
    przejawiać jakieś zdolności, patrzyć ciekawie na świat. To się wie, albo
    nie ma się zupełnie szans w temacie, nie ma wahania i poszukiwania, albo
    widzimisia "a zostanę artystą".

    > Najlepiej skrypty. I koniecznie slajdy z powerpointa. 20 zdań na 20
    > spotkań, ale w ładnej ramce i żeby się przenikały. I tabelka z excela
    > musi być, bez tabelki kurs jest niesatysfakcjonujący.

    Chyba nie zrozumiałeś - to było pytanie o konkret.
    Póki co nie wiemy czy panowie chcą 500zł czy 5000zł, a co oferują w
    pierwszej, a co w drugiej wersji. Górnolotne hasła i zapowiedzi niewiele
    się zdadzą. Obaj pewnie osobiście odnieśli sukces, ale jakiegoś wow nie
    ma, skoro muszą zamieszczać w takim miejscu takie oferty.

    d.

  • 60. Data: 2009-07-20 20:38:02
    Od: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> napisał(a):

    > Waśnie "znikłeś" jeden z rodzajów stabilizacji.

    Ja się zastrzelę!:)

    Pozdrawiam
    Marek