  • 31. Data: 2020-01-04 22:55:44
    Temat: Re: uzaleznienie
    Od: yabba <...@...pl>

    > Pojęcie ,,stan wyższej konieczności" jest Ci znane?

    Jest mi znane. Powinieneś postawić pytanie czy jest ono znane w
    przepisach skarbowych.

    yabba

  • 32. Data: 2020-01-05 00:12:42
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    wiadomości news:7647546749$20200103182305@squadack.com...

    > Nieprawda - próby przesyłania paczek z danymi co 2 godziny. Normalnie
    > pracują off-line.

    Totalitaryzm od czegoś się zaczyna.

    Słońce przeprowadziło już próby w XX w. Zdaje się, że w Kanadzie.
    System energetyczny to jedno, ale taki wyrzut może przestawić bity
    w pamięciach komputerów, Jeżeli minimalnie w danych, które nie
    mają kontroli poprawności (bo kod się zwykle wtedy sypie) to
    może być w niektórych systemach ciekawie.

    A może pozbyć się tego VAT-u?

    Arek

  • 33. Data: 2020-01-05 00:45:55
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niezłe, LOL!

    Potraktujcie to jako żart.
    Albo poirytowanie człeka w mundurze, który chciałby mieć internet przez
    radiostację...
    Inna sprawa, że na głośnych niedawno ćwiczeniach mieli radiostacje z lat
    60-tych,
    m. in. rezerwistów nimi katowano.
    Wojsko telefony na korbkę jeszcze ma i wymaga by nawet nowe sprzęty je
    mogły
    je obsługiwać. A obok światłowody...

    Arek

  • 34. Data: 2020-01-05 12:09:27
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Arek <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> wrote:

    > Inna sprawa, że na głośnych niedawno ćwiczeniach mieli radiostacje z lat
    > 60-tych, m. in. rezerwistów nimi katowano.

    Może na lampach? EMP przeżyją :)

  • 35. Data: 2020-01-05 12:20:59
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Bardziej ciekawe jaki to błąd 20 lat po paranoi y2k....

    Strzelam.

    1. RTC zapisuje rok na dwóch cyfrach.

    2. Istnieje moduł / driver do obsługi tego RTC, który m.in. przelicza rok
    na cztery cyfry.

    3. Moduł ten zakłada, że rok jest w zakresie od 1920 do 2019. Czemu? Bo
    jakiś zakres musieli założyć, 2020 był wtedy bardzo odległy. Potem nikt
    już nie pamiętał o tym warunku w zapomnianym, działającym od lat
    module. Zresztą programisty, który tworzył ten moduł, dawno już w
    firmie nie było.

    4. Inny kod (operujący już na 4-cyfrowym roku, otrzymanym z powyższego
    modułu), który służy do walidacji czasu RTC zakłada, że prawidłowy rok
    jest wtedy, kiedy jest większy niż jakiś konkretny (np. rok produkcji
    tego modelu kasy).

    5. Kod ten nagle dostał rok 1920 i stwierdził, że rok nie jest prawidłowy,
    czyli RTC jest źle ustawiony (lub nie jest ustawiony).

    6. Stąd komunikat "Ustaw zegar", jednak ustawienie zegara nie kasuje
    błędu, bo rok nadal jest uznawany za 1920, czyli nieprawidłowy.

    Bardziej niepokoi mnie to, że podobno błąd był już załatany w najnowszej
    wersji softu, czyli jest szansa, że problem był już znany (szansa, a nie
    pewność, bo może np. nowy soft miał przepisany driver do obsługi RTC, bez
    związku z tym problemem).

    Jeśli błąd był znany i nie było żadnej akcji prewencyjnej, to bardzo źle
    to świadczy... nie wiem tylko czy o Novitusie, czy o przepisach, które
    uniemożliwiają zmianę softu w działającej już kasie bez ponownej
    homologacji (jeśli takie istnieją).

    A może ktoś w Novitusie grał na zwłokę bo wiedział, że i tak odchodzi, i
    niech się to posypie już nie za jego kadencji? :)

  • 36. Data: 2020-01-05 22:35:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Jan 2020 11:20:59 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):
    > Strzelam.
    > 1. RTC zapisuje rok na dwóch cyfrach.

    20 lat po "paranoi" ? No coz, byc moze.

> [...]
    > już nie pamiętał o tym warunku w zapomnianym, działającym od lat
    > module. Zresztą programisty, który tworzył ten moduł, dawno już w

    I jak pisal program, to nie slyszal o roku 2000 ?
    A 1920 zalozyl, zeby mozna bylo rok urodzenia do drukarki wpisac ?

    Drukarka pewnie w miare nowa, model tez niestary, ale moze faktycznie
    przerobili stary soft.

> [...]
    >
    > 5. Kod ten nagle dostał rok 1920 i stwierdził, że rok nie jest prawidłowy,
    > czyli RTC jest źle ustawiony (lub nie jest ustawiony).

    Hm, a moze raczej unixowym wzorem wyszli od roku 1970, po czym jakos
    tak zalozyli 50 lat w przod i 50 w tyl ?

> [...]
    > pewność, bo może np. nowy soft miał przepisany driver do obsługi RTC, bez

    Niektorzy nowy rok zaczeli 12h wczesniej

> [...]
    > to świadczy... nie wiem tylko czy o Novitusie, czy o przepisach, które
    > uniemożliwiają zmianę softu w działającej już kasie bez ponownej

    homologacji jak homologacji - moze nie przewduje grzebania sie w takim
    sprzecie, a w ogole naprawiac moze tylko autoryzowany serwis ...

    > A może ktoś w Novitusie grał na zwłokę bo wiedział, że i tak odchodzi, i
    > niech się to posypie już nie za jego kadencji? :)

    Fachowy opiekun produktu poprosil o podwyzke, a potem zmienil prace ?
    :-)

    J.

  • 37. Data: 2020-01-06 06:08:22
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > 20 lat po "paranoi" ? No coz, byc moze.

    Przeglądam sobie datasheeta do DS1307. Może czegoś nie widzę, ale wygląda
    na to, że rok jest tam zapisywany na dwóch cyfrach.

    > I jak pisal program, to nie slyszal o roku 2000 ?

    Tzn.?

    > A 1920 zalozyl, zeby mozna bylo rok urodzenia do drukarki wpisac ?

    Pewnie 1920 założył, bo coś musiał założyć. Może zakres 1910-2009 wydał mu
    się za bardzo w lewo, a 1930-2029 za bardzo w prawo. Cholera wie. A może
    faktycznie kod był wykorzystywany też do wpisywania urodzin, może w jakimś
    zupełnie innym urządzeniu...

    > Drukarka pewnie w miare nowa, model tez niestary, ale moze faktycznie
    > przerobili stary soft.

    Podejrzewam że kod do obsługi RTC może być dużo starszy, niż sama
    drukarka. Mieli ze starej drukarki, działający, przetestowany (choć jak
    widać nie do końca), to wzięli.

    > Hm, a moze raczej unixowym wzorem wyszli od roku 1970, po czym jakos
    > tak zalozyli 50 lat w przod i 50 w tyl ?

    Nie bardzo widzę jak i czemu mieliby tak zrobić.

    > Niektorzy nowy rok zaczeli 12h wczesniej

    Tzn.? Strefa czasowa?

    > homologacji jak homologacji - moze nie przewduje grzebania sie w takim
    > sprzecie, a w ogole naprawiac moze tylko autoryzowany serwis ...

    No właśnie nie mam pojęcia, jak to wygląda w kasach fiskalnych. Wiem za
    to, że są problemy ze zmianą softu na terminalach płatniczych, gdy jest
    już certyfikowany, bo trzeba recertyfikować, a to kosztuje czas i sporo
    pieniędzy.

  • 38. Data: 2020-01-07 10:53:54
    Temat: Groundhog, było Re: uzaleznienie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Jan 2020 18:53:48 +0100, "Andrzej P. Wozniak"
    <u...@p...onet.pl.invalid> wrote:
    > Marek, coś jeszcze dłubiesz przy tym gryzoniu? Bo miałbym parę uwag...

    No jeśli stary laptop jeszcze odpali, bo na nim mam stare środowisko
    devel do tego...
    A co potrzeba?

    --
    Marek

  • 39. Data: 2020-01-07 10:59:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Jan 2020 11:20:59 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
    > 1. RTC zapisuje rok na dwóch cyfrach.

    19 i 20 to ciągle dwie cyfry...

    > 2. Istnieje moduł / driver do obsługi tego RTC, który m.in.
    > przelicza rok
    > na cztery cyfry.

    ?? 2019 i 2020 to ciągle 4 cyfry

    Pozostałe strzaly:pomysły programistów zawsze mnie zaskakują.

    --
    Marek

  • 40. Data: 2020-01-07 11:52:00
    Temat: Re: Groundhog
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Marek <f...@f...com>
    w artykule <news:almarsoft.9140028389764958862@news.neostrada.p
    l> pisze:

    > No jeśli stary laptop jeszcze odpali, bo na nim mam stare środowisko
    > devel do tego...
    > A co potrzeba?

    A choćby (w miarę) poprawne sortowanie wątków czy honorowanie FUT. Ale nie
    wiem, jak bardzo jesteś rozeznany w cudzym kodzie. Tak sobie testuję to
    cudo na tablecie i porównuję z Piaohong - wychodzi na to, że ten drugi ma
    lepiej rozwiązane podstawowe funkcje, za to brak mu wielu funkcji
    dodatkowych. Z kolei Groundhog ma funkcje dodatkowe, ale mało przydatne,
    kiedy w praktyce da się korzystać tylko z kilkunastu grup i przechowywać
    tylko bieżące wątki z ostatniego miesiąca.

    Ponownie cross+FUT: pl.news.czytniki

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)