  • 41. Data: 2020-01-07 13:28:26
    Temat: Re: uzaleznienie
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    >> 1. RTC zapisuje rok na dwóch cyfrach.
    >
    > 19 i 20 to ciągle dwie cyfry...

    Tak, to mam na myśli. Kod nie wiedział, do którego wieku odnosi się rok
    19, czy 20, więc ktoś założył, że poniżej 20 będzie to XXI wiek, a powyżej
    XX wiek.

    Tak zgaduję.

    > ?? 2019 i 2020 to ciągle 4 cyfry

    No tak. I...?

    > Pozostałe strzaly:pomysły programistów zawsze mnie zaskakują.

    Pytanie co innego ten programista miał zrobić, pisząc generyczny moduł do
    obsługi RTC, który być może miał obsługiwać również daty wstecz. Jakieś
    założenie musiał zrobić. Co ty byś na jego miejscu zrobił?

  • 42. Data: 2020-01-07 13:39:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-01-07 o 10:59, Marek pisze:

    > 19 i 20 to ciągle dwie cyfry...

    > ?? 2019 i 2020 to ciągle 4 cyfry

    Nie rozumiem co chcesz powiedzieć tudzież o co się pytasz.

    W naszym systemie kontroli dostępu robionym w 1997r przeliczaliśmy rok z
    RTC tak, aby był prawidłowy w zakresie 1997-2096.
    Jeśli ktoś będzie jeszcze eksploatował ten nasz stary system to na
    problem milenijny natknie się w styczniu 2097r :)

    Skąd się komuś wziął problem na przełomie 2019/2020 faktycznie jest ciekawe.
    P.G.

  • 43. Data: 2020-01-07 19:54:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Jan 2020 12:28:26 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
> [...]
    > rok
    > 19, czy 20, więc ktoś założył, że poniżej 20 będzie to XXI wiek, a

    A po co do tego mieszać wiek? Kogo wiek obchodzi?

    > No tak. I...?

    No wi c w 4 cyfrach można zrobić urządzenie działające przez 8tys
    najbliższych lat.

    > założenie musiał zrobić. Co ty byś na jego miejscu zrobił?t

    Zawsze rok trzymam w int, wystarczy na wiele lat naprzód.

    --
    Marek

  • 44. Data: 2020-01-07 19:56:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Jan 2020 13:39:35 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Nie rozumiem co chcesz powiedzieć tudzież o co się pytasz.

    Przedpisca ma jakąś wątpliwość czy w czterech cyfrach zmieści mu się
    wystarczajca liczba lar., Ja twierdzę że 8 tys lat (jeszcze) to
    wystarczający zapas.

    --
    Marek

  • 45. Data: 2020-01-07 21:21:38
    Temat: Re: Groundhog
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Jan 2020 11:52:00 +0100, "Andrzej P. Wozniak"
    <u...@p...onet.pl.invalid> wrote:
    > A choćby (w miarę) poprawne sortowanie wątków czy honorowanie FUT.
    > Ale nie

    Wątki to dość skomplikowana sprawa, kod jest trochę zagmatwany i tą
    kwestię odłożyłem na później. Kim jest ów FUT i jak się go honoruje?
    :)

    > dodatkowych. Z kolei Groundhog ma funkcje dodatkowe, ale mało
    > przydatne,
    > kiedy w praktyce da się korzystać tylko z kilkunastu grup i
    > przechowywać
    > tylko bieżące wątki z ostatniego miesiąca.

    Ale jak chcesz to zrealizować? Usuwać ściągnięte ale nie przeczytane
    posty po określonym czasie?

    --
    Marek

  • 46. Data: 2020-01-08 01:47:21
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Marek <f...@f...com>
    w artykule <news:almarsoft.6871808757406439454@news.neostrada.p
    l> pisze:

    > Wątki to dość skomplikowana sprawa, kod jest trochę zagmatwany i tą
    > kwestię odłożyłem na później. Kim jest ów FUT i jak się go honoruje? :)

    Znajdź właściwą odpowiedź na właściwej grupie, to się dowiesz. ;-P

    FUT: pl.news.czytniki

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 47. Data: 2020-01-08 10:09:35
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > A po co do tego mieszać wiek? Kogo wiek obchodzi?

    Mówiąc "wiek" mam na myśli pierwsze dwie cyfry czterocyfrowego roku. Jak
    najbardziej obchodzi, inaczej "20" jest nagle odczytywane jako 1920 a nie
    2020.

    > No wi c w 4 cyfrach można zrobić urządzenie działające przez 8tys
    > najbliższych lat.

    Ale nie ma czterech cyfr. Są dwie. Nadal nie rozumiem, do czego zmierzasz.

    > Zawsze rok trzymam w int, wystarczy na wiele lat naprzód.

    Ok. Program się uruchamia. Jest int, do którego trzeba załadować rok. Skąd
    program wie, który jest rok, i skąd ten rok trafia do tego inta?

    Wiesz jak działa RTC?

  • 48. Data: 2020-01-08 10:10:46
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Przedpisca ma jakąś wątpliwość czy w czterech cyfrach zmieści mu się
    > wystarczajca liczba lar., Ja twierdzę że 8 tys lat (jeszcze) to
    > wystarczający zapas.

    Jeśli to ja jestem tym przedpiścą, to nigdzie tak nie twierdziłem i w
    ogóle nie o to chodzi.

  • 49. Data: 2020-01-08 10:17:52
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    In pl.misc.elektronika Marek <f...@f...com> wrote:

    > Wątki to dość skomplikowana sprawa, kod jest trochę zagmatwany i tą
    > kwestię odłożyłem na później. Kim jest ów FUT i jak się go honoruje?
    > :)

    Followup-To.

    Zobacz na tego posta:

    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.news.czytniki

    Oznacza to, że ten post jest wysłany na dwie grupy (pme i pnc), ale
    czytnik osoby, która na niego odpowie, powinien automatycznie wysłać
    odpowiedź tylko do grupy pnc (bo ta znajduje się w Followup-To). Andrzej
    twierdzi, że Groundhog tego nie robi (ignoruje Followup-To i wysyła
    odpowiedź na tę grupę lub te grupy, które są w Newsgroups posta, na
    którego się odpowiada).

    Teraz, gdy klikam "Wyślij", pojawia mi się:

    Your article:
    "Re: Groundhog"
    will be posted to the following newsgroups:
    pl.misc.elektronika
    pl.news.czytniki

    You requested followups to your article to go to the following newsgroup:
    pl.news.czytniki

  • 50. Data: 2020-01-08 10:18:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-01-07 o 19:54, Marek pisze:

    > Zawsze rok trzymam w int, wystarczy na wiele lat naprzód.

    Jakiego RTC używasz?
    Nie jestem na bieżąco, ale te które historycznie używaliśmy miały zawsze
    rok w zakresie 00..99.
    P.G.