eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGotowa przetwornica 12 V -> 230 V
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 41. Data: 2014-05-08 00:36:29
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> wrote in message
    news:lkeb77$fq3$1@pyro.tvk.wroc.pl...
    > Też kiedyś tak podłączałem przetwornicę. I też w pełni można ją było
    > obciązyć tylko z pracującym silnikiem.
    > Ale nie obwiniałem akumulatora o to :-)
    >
    > Instalacja 'zapalniczki' po prostu nie nadaje się do takich prądów, bo
    > spadek napięcia jest rzędu 3V przy 5A (przynajmniej u mnie w aucie),
    > a tego zabezpieczenia przetwornic nie lubią.

    A skąd ten spadek napięcia 3V@5A się bierze?
    Przecież tam tylko miedziane druciory i bezpiecznik szklany w obwodzie!

    > Jako ciekawostkę doboru okablowania przez producenta mogę powiedzieć, że
    > poprzedni właściciel mojego samochodu wstawił żarówki 100W na przód. W
    > ramach porządków po 'patentach' wstawiłem najpierw zamiast jednej normalną
    > 55W i ... świeciła jaśniej od tej drugiej 100W :-)
    > Wymieniłem oczywiście obie i jest widocznie lepiej. Za duże spadki
    > napięcia na instalacji były, żeby te 100W mogło zadziałać poprawnie.

    To podziel się jeszcze informacją co to za wyczyn techniki motoryzacyjnej
    miałeś: marka/model/rocznik?


  • 42. Data: 2014-05-08 00:37:28
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grejon" <g...@g...com> wrote in message
    news:lkcnqe$r9n$1@usenet.news.interia.pl...
    > W dniu 2014-05-07 07:16, Pszemol pisze:
    >
    > > Tu widzę:
    >> https://lh6.googleusercontent.com/--CLw87NUnpk/Tlkxb
    r3aWtI/AAAAAAAAGLM/cCR7iMtOu70/s1200/DSC03080.JPG
    >
    > Przecież to nie jest uchwyt montowany fabrycznie.

    A jeśli nie to źle wyszukałem :-) Sorki.
    Nie miałem nigdy passata więc nie uchwyciłem tej różnicy.


  • 43. Data: 2014-05-08 01:56:45
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 05/08/2014 12:36 AM, Pszemol wrote:
    > "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> wrote in message
    > news:lkeb77$fq3$1@pyro.tvk.wroc.pl...
    >> Też kiedyś tak podłączałem przetwornicę. I też w pełni można ją było
    >> obciązyć tylko z pracującym silnikiem.
    >> Ale nie obwiniałem akumulatora o to :-)
    >>
    >> Instalacja 'zapalniczki' po prostu nie nadaje się do takich prądów, bo
    >> spadek napięcia jest rzędu 3V przy 5A (przynajmniej u mnie w aucie),
    >> a tego zabezpieczenia przetwornic nie lubią.
    >
    > A skąd ten spadek napięcia 3V@5A się bierze?
    > Przecież tam tylko miedziane druciory i bezpiecznik szklany w obwodzie!

    Te 'druciory', to 18AWG czyli raczej druciki. Bezpiecznik jest na 15A,
    więc z założenia tam nie miał płynąć większy prąd. Poza tym maksymalne
    obciążenie dla 18AWG przy 90C, to właśnie 14A. Wszystko przemyślane.

    Z grubsza na samych kablach powinno być ok. 0.3V straty (~4m dla 5A).

    Sam mechanizm tej wtyczki/gniazdka też jest mało szczęśliwy i pomyślany
    rzeczywiście pod zapalniczkę, a nie jako złącze użytkowe. Bolec ze
    spręzynką to nie jest rozwiązanie na duże prądy i tu też się dużo traci.

    Na samej spręzynce jest 1V straty przy 5A (mam ~0.2..1 om we wtyczce,
    zależy jak się sprężynka ułoży i kontaktuje).

    Do tego kilo złączek i bezpieczników po drodze i się uzbiera.

    To nie ma prawa dawać stabilnego 12V przy większych prądach.

    >> Jako ciekawostkę doboru okablowania przez producenta mogę powiedzieć,
    >> że poprzedni właściciel mojego samochodu wstawił żarówki 100W na
    >> przód. W ramach porządków po 'patentach' wstawiłem najpierw zamiast
    >> jednej normalną 55W i ... świeciła jaśniej od tej drugiej 100W :-)
    >> Wymieniłem oczywiście obie i jest widocznie lepiej. Za duże spadki
    >> napięcia na instalacji były, żeby te 100W mogło zadziałać poprawnie.
    >
    > To podziel się jeszcze informacją co to za wyczyn techniki motoryzacyjnej
    > miałeś: marka/model/rocznik?

    Jeep ZJ, ale w obecnych czasach wątpię czy ktoś daje kable na wyrost.
    Nie pali się, spadek napięcia w normie, to jest dobrze. I księgowi
    zadowoleni.


    Pozdrawiam

    Marek
    --
    "If you want something done...do yourself!"
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg


  • 44. Data: 2014-05-08 09:02:00
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    On 2014-05-08 01:56, Marek Wodzinski wrote:
    > Sam mechanizm tej wtyczki/gniazdka też jest mało szczęśliwy
    > i pomyślany rzeczywiście pod zapalniczkę, a nie jako złącze
    > użytkowe. Bolec ze spręzynką to nie jest rozwiązanie na duże
    > prądy i tu też się dużo traci.

    Ładnie to gniazdo określiłeś "mało szczęśliwy" :) Moim zdaniem
    to kategoria typu "koszmar z ulicy wiązów". Jak ten idiotyczny
    "patent" mógł przetrwać aż do tej chwili?

    Na samą myśl o konieczności podłączenia tam czegokolwiek robi
    mi się niedobrze. Oczami wyobraźni widzę jak wtyczka sama się
    wysuwa podczas wstrząsów i przestaje kontaktować... po czym
    okazuje się, że to nie wyobraźnia... :O

    Może był dobry kiedyś do zapalniczki... tylko kto o zdrowych
    zmysłach wymyślił w ogóle taką funkcję w samochodzie?

    Dla mnie ten patent pretenduje do gniota wszech czasów!

    --
    Adam


  • 45. Data: 2014-05-08 10:45:21
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Thursday, May 8, 2014, 9:02:00 AM, you wrote:

    [...]

    > Może był dobry kiedyś do zapalniczki... tylko kto o zdrowych
    > zmysłach wymyślił w ogóle taką funkcję w samochodzie?

    Palacze. Kiedyś paliło znacznie więcej ludzi niż obecnie.

    > Dla mnie ten patent pretenduje do gniota wszech czasów!

    Dla Ciebie. Gniotem jest wykorzystywanie do innych celów niż
    przeznaczono. Gniotem jest brak jednolitego standardu gniazda
    zasilającego w samochodach.


    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 46. Data: 2014-05-08 11:52:59
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello Adam,
    >> Może był dobry kiedyś do zapalniczki... tylko kto o zdrowych
    >> zmysłach wymyślił w ogóle taką funkcję w samochodzie?
    >Palacze. Kiedyś paliło znacznie więcej ludzi niż obecnie.

    >> Dla mnie ten patent pretenduje do gniota wszech czasów!
    >Dla Ciebie. Gniotem jest wykorzystywanie do innych celów niż
    >przeznaczono. Gniotem jest brak jednolitego standardu gniazda
    >zasilającego w samochodach.

    No ale co bys chcial zasilac ?
    Przez dlugie lata nie bylo co, to po co standard ?
    A jak ktos mial lampe/pompke/notebooka, to sie okazywalo ze
    zapalniczka dobra :-)

    J.


  • 47. Data: 2014-05-12 08:16:17
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-05-05 13:44, Pszemol pisze:
    > "PeJot" <P...@s...pl> wrote in message
    > news:lk7g7a$r2f$1@node2.news.atman.pl...
    >> Przy odtwarzaniu wideo z netu i ładowaniu akumulatorów laptop brał z
    >> sieci ledwie 45 watów. 200 W przetwornicy do tego wydaje mi się za
    >> dużo, chyba że chińskie waty są równe 1/4 naszych :>
    >
    > OK, w Twoim przypadku powinna ta mała wystarczyć...
    > Ale to czy mamy rację czy nie okaże się w praniu.

    Przy zasilaniu 13 VDC przetwornica "150 W" ( wzmiankowany zanabyty
    Modecom ), zasilająca obciążonego laptopa bierze w porywach 6A,
    minimalnie 3 A. Stąd kupowanie czegoś >150 W było by mocno na wyrost.


    --
    P.Jankisz

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: