-
31. Data: 2014-05-06 14:01:38
Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Grejon" <g...@g...com> wrote in message
news:lk9vj0$evv$1@usenet.news.interia.pl...
> W dniu 2014-05-06 01:05, Pszemol pisze:
>
>> A w ogóle jak się taki uchwyt na kubek nazywa po naszemu?
>
> Hmmm... uchwyt na kubek?
>
>> Doszła już do nas taka technologia czy dalej w autach nie ma
>> gdzie odstawić kubka na kawę albo puszki coli ??
>> W poldkach i innych takich fiatach nie było ;-)
>
> Chyba w wielu autach z tej epoki nie było.
W passatach, audicach i beemwicach z tej epoki były...
Tylko fiat to czipasna firma i na wszystkim oszczędza.
W ojca Pandzie nawet gniazda do zapalniczki nie ma
i nie idzie naładować sobie telefonu w aucie w czasie
długiej podróży, nie mówiąc już o takiej przetwornicy...
-
32. Data: 2014-05-06 14:04:09
Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"PeJot" <P...@m...pl> wrote in message
news:lk9ob8$m3s$1@news.mm.pl...
> W dniu 2014-05-06 01:05, Pszemol pisze:
>>
>> No ale ja wolałbym tą okrągłą z Amazona nie dlatego że jest
>> robiona przez Niemców!
>
> http://www.modecom.pl/mc-r015/przetwornice/zasilanie
/
No widzisz... :-)
Tylko że z tego co liczę jest ciut droższa niż ta z amazon.de
>> Wiadomo że też made in China.
>> Ja wolę tą okrągłą bo bardziej podoba mi się ten design
>> i to, że mogę ją wsadzić do "cup holder" w aucie...
>> A w ogóle jak się taki uchwyt na kubek nazywa po naszemu?
>> Doszła już do nas taka technologia czy dalej w autach nie ma
>> gdzie odstawić kubka na kawę albo puszki coli ??
>
> U mnie miejsca na kubki są, ale przewiduję stacjonowanie
> przetwornicy w bagażniku, skąd też będzie zasilana.
A jeśli tak, to tymbardziej kupiłbym taką o większej mocy
a kształt się już wtedy w ogóle nie liczy, nawet lepiej jak
będzie prostopadłościan a nie walec bo się toczyć nie będzie
w czasie jazdy na zakrętach :-)
-
33. Data: 2014-05-06 14:06:46
Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2014-05-06 14:01, Pszemol pisze:
> W passatach, audicach i beemwicach z tej epoki były...
> Tylko fiat to czipasna firma i na wszystkim oszczędza.
http://www.motofakty.pl/artykul/volkswagen-passat-b3
-1988-93-r.html
Passat B3 po liftingu. Widzisz gdzieś uchwyt?
http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2012/03/Aud
i-80-Wnetrze.jpg
Tu z kolei Audi 80.
Pamiętaj, że Polonez to jest konstrukcja z początku lat 80 jak nie
starsza...
> W ojca Pandzie nawet gniazda do zapalniczki nie ma
Obawiam się, że nie Fiat tu zaoszczędził tylko skąpy właściciel.
--
Grzegorz Jońca
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi
-
34. Data: 2014-05-06 15:15:44
Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
>> W ojca Pandzie nawet gniazda do zapalniczki nie ma
> Obawiam się, że nie Fiat tu zaoszczędził tylko skąpy właściciel.
Jaaasne.
Są pewne firmy, które za takie wypasione gadżety, jak gniazdo zapalniczki
czy dojazdówka, nie mówiąc o pełnowymiarowym kole zapasowym,
każą sobie słono płacić.
Kiedyś szukałem jakiegoś rozwiązania do jazdy. Z ciekawości pobawiłem się
konfiguratorem którejś z firm (skoda?).
Moje zdziwienie było wielkie, gdy okazało się, że wartość dodatków podwoiła
cenę podstawowego modelu.
:)
Pozdrawiam.
WOJO
-
35. Data: 2014-05-06 17:40:48
Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości
>>> W ojca Pandzie nawet gniazda do zapalniczki nie ma
>> Obawiam się, że nie Fiat tu zaoszczędził tylko skąpy właściciel.
>Jaaasne.
>Są pewne firmy, które za takie wypasione gadżety, jak gniazdo
>zapalniczki czy dojazdówka, nie mówiąc o pełnowymiarowym kole
>zapasowym,
>każą sobie słono płacić.
>Kiedyś szukałem jakiegoś rozwiązania do jazdy. Z ciekawości pobawiłem
>się konfiguratorem którejś z firm (skoda?).
>Moje zdziwienie było wielkie, gdy okazało się, że wartość dodatków
>podwoiła cenę podstawowego modelu.
Ale to akurat typowe zjawisko. Cena podstawowa musi byc na tyle niska,
zeby przyciagnac klienta reklamą, a jak zacznie sobie dobierac dobre
auto, to cena rosnie. Bo w podstawie jest nazwa bez silnika, bez klimy
itd. Choc juz z ABS ..
Choc trzeba przyznac "drozsze modele" nawet w podstawie maja dosc
przyzwoite parametry.
Gdzies tam jeszcze sie kryja polskie przepisy i 18% akcyzy na silniki
ponad 2 litry - powiedzmy ze 1.9 wydaje ci sie za slaby i chcesz 2.2
... a tu cale auto 18% drozsze..
J.
-
36. Data: 2014-05-06 19:50:24
Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
On 05/03/2014 04:10 PM, Zachariasz Dorożyński wrote:
> Ale na dłuższą metę pracy z prądami rozładowania jakie potrzebuje przetwornica
100W lub większa nie zniesie. Dlatego u mnie jak działa przetwornica 100W i daje prąd
do zasilania urządzeń to pracuje silnik wysokoprężny 2,5 litra pojemności i kotłuje z
litr ropy na godzinę. Chętnie bym zamienił ten system zasilania na agregat, ale z
agregatami 100 czy 150W się nie spotkałem.
Niech zgadnę. Przetwornicę zasilasz z gniazda zapalniczki?
Pozdrawiam
Marek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg
-
37. Data: 2014-05-07 07:08:01
Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> wrote in message
news:lkb7d1$83p$1@pyro.tvk.wroc.pl...
> On 05/03/2014 04:10 PM, Zachariasz Dorożyński wrote:
>> Ale na dłuższą metę pracy z prądami rozładowania jakie
>> potrzebuje przetwornica 100W lub większa nie zniesie.
>> Dlatego u mnie jak działa przetwornica 100W i daje prąd
>> do zasilania urządzeń to pracuje silnik wysokoprężny
>> 2,5 litra pojemności i kotłuje z litr ropy na godzinę.
>> Chętnie bym zamienił ten system zasilania na agregat,
>> ale z agregatami 100 czy 150W się nie spotkałem.
>
> Niech zgadnę. Przetwornicę zasilasz z gniazda zapalniczki?
Jesteś Marku niezwykle przenikliwy :-) Jak na to wpadłeś?
-
38. Data: 2014-05-07 07:16:28
Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Grejon" <g...@g...com> wrote in message
news:lkaj8q$rnc$1@usenet.news.interia.pl...
> W dniu 2014-05-06 14:01, Pszemol pisze:
>
>> W passatach, audicach i beemwicach z tej epoki były...
>> Tylko fiat to czipasna firma i na wszystkim oszczędza.
>
> http://www.motofakty.pl/artykul/volkswagen-passat-b3
-1988-93-r.html
>
> Passat B3 po liftingu. Widzisz gdzieś uchwyt?
>
> http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2012/03/Aud
i-80-Wnetrze.jpg
> Tu z kolei Audi 80.
>
> Pamiętaj, że Polonez to jest konstrukcja z początku lat 80 jak nie
> starsza...
Tu widzę:
https://lh6.googleusercontent.com/--CLw87NUnpk/Tlkxb
r3aWtI/AAAAAAAAGLM/cCR7iMtOu70/s1200/DSC03080.JPG
>> W ojca Pandzie nawet gniazda do zapalniczki nie ma
>
> Obawiam się, że nie Fiat tu zaoszczędził tylko skąpy właściciel.
Sorki, ale w dzisiejszych czasach żeby próbować sprzedawać
auto któremu brakuje tak podstawowego gniazda jak zasilanie
uniwersalne 12V w standardowej wersji to jest skompstwo Fiata.
-
39. Data: 2014-05-07 09:36:42
Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2014-05-07 07:16, Pszemol pisze:
> Tu widzę:
> https://lh6.googleusercontent.com/--CLw87NUnpk/Tlkxb
r3aWtI/AAAAAAAAGLM/cCR7iMtOu70/s1200/DSC03080.JPG
Przecież to nie jest uchwyt montowany fabrycznie.
--
Grzegorz Jońca
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi
-
40. Data: 2014-05-08 00:13:57
Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
On 05/07/2014 07:08 AM, Pszemol wrote:
> "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> wrote in message
> news:lkb7d1$83p$1@pyro.tvk.wroc.pl...
>> On 05/03/2014 04:10 PM, Zachariasz Dorożyński wrote:
>>> Ale na dłuższą metę pracy z prądami rozładowania jakie
>>> potrzebuje przetwornica 100W lub większa nie zniesie.
>>> Dlatego u mnie jak działa przetwornica 100W i daje prąd
>>> do zasilania urządzeń to pracuje silnik wysokoprężny
>>> 2,5 litra pojemności i kotłuje z litr ropy na godzinę.
>>> Chętnie bym zamienił ten system zasilania na agregat,
>>> ale z agregatami 100 czy 150W się nie spotkałem.
>>
>> Niech zgadnę. Przetwornicę zasilasz z gniazda zapalniczki?
>
> Jesteś Marku niezwykle przenikliwy :-) Jak na to wpadłeś?
Jak pomyślisz chwilę, to nie było takie bezsensowne, bo warianty
dlaczego to mu źle działa są co najmniej dwa. Zależne głównie właśnie od
tej zapalniczki. Ale ten jest bardziej prawdopodobny :-)
To było takie pytanie upewniające się i jednocześnie podpowiedź gdzie
szukać problemu.
Też kiedyś tak podłączałem przetwornicę. I też w pełni można ją było
obciązyć tylko z pracującym silnikiem.
Ale nie obwiniałem akumulatora o to :-)
Instalacja 'zapalniczki' po prostu nie nadaje się do takich prądów, bo
spadek napięcia jest rzędu 3V przy 5A (przynajmniej u mnie w aucie), a
tego zabezpieczenia przetwornic nie lubią.
To samo miałem z ładowarką - nie mogłem z zapalniczki pociągnąć więcej
niż 3A, bo zaczynało działać zabezpieczenie (spadek napięcia poniżej 10V).
Oczywiście ładowarka jak i przetwornica podłączona bezpośrednio pod
akumulator już nie potrzebują włączonego silnika i mogą ciągnąć tyle
prądu ile zapragną.
Jeżeli jednak podłączałby to bezpośrednio pod akumulator, to właściwie
powinien go już wymienić na nowy :-)
Jako ciekawostkę doboru okablowania przez producenta mogę powiedzieć, że
poprzedni właściciel mojego samochodu wstawił żarówki 100W na przód. W
ramach porządków po 'patentach' wstawiłem najpierw zamiast jednej
normalną 55W i ... świeciła jaśniej od tej drugiej 100W :-)
Wymieniłem oczywiście obie i jest widocznie lepiej. Za duże spadki
napięcia na instalacji były, żeby te 100W mogło zadziałać poprawnie.
Pozdrawiam
Marek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg